وقتی از تجارت الکترونیک صحبت می کنیم، این سوال به ذهن خطور می کند که دامنه فروشگاهی چیست؟ معاملات آنلاین در سرتاسر جهان رشد کرده است. به گفته تحلیلگران، خرید آنلاین در منطقه آسیا و اقیانوسیه در چند سال آینده دو برابر خواهد شد، به گونه ای که در اروپای غربی و آمریکای شمالی افزایش خواهد یافت. چه راه کاری خوب تر از نام دامنه .shop جهت توجه بیشتر به فروشگاه شما؟ اضافه شدن یک دامنه shop در این دسته به تعداد فزاینده خریداران آنلاین اطلاع می دهد که شما آماده دریافت سفارشات آنها هستید. .shop آدرس وب است که برای هر کسب و کاری که محصولات را می فروشد، دانلود می کند یا محتوا را توزیع می کند، شناسایی می شود. در این مقاله از سایت برتر خبه تعریف این نوع دامنه خواعیم پرداخت، سپس می آموزید که دلایل ومزیت استفاده از آن برای معاملات تجاری اینترنتی چیست، در ادامه با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

معرفی دامنه shop و تاریخچه آن

دامنه shop یک پسوند دامنه است که می توانید هنگام خرید هاست یا میزبان وب و خرید دامنه آن را برگزینید و آن را به آخر اسم دامنه اضافه کنید، نظیر com. این نام یک راه عالی برای دادن هویت منحصر به فرد به کسب و کار شما در دنیای آنلاین در میان از بسیاری از مشاغل دیگر است که سعی در جلب توجه دارند.

پسوند دامنه .shop در سال 2016 به عنوان یک فرم کوتاه و سریع برای مشاغل ایجاد شد تا برند شان را تبلیغ کنند. از زمان آغاز به کار، این پسوند آنقدر محبوب بوده است که در جولای 2021 به ثبت دامنه رسید.

در واقع، حتی برندهای بزرگی مانند نتفلیکس از آن به عنوان یک آدرس ویژه برای بخش “فروشگاه” سایت خود استفاده می کنند. برای اطلاع از قیمت بخش های مختلف کلیک کنید.

.shop یک دامنه سطح بالای عمومی (gTLD) است که در سپتامبر 2016 راه اندازی شد. 9 شرکت از جمله گوگل، آمازون و Famous Four Media تحت برنامه جدید gTLD ICANN 2012 برای .shop درخواست دادند. GMO Registry پس از کسب برتری در حراج عمومی ICANN در ژانویه 2016. ایده دامنه فروشگاه عمومی سطح بالا حداقل از سال 1999 وجود داشته است، زمانی که تلاش برای ثبت آن در IAHC انجام شد. هدف آن در راستای تلاش های کنونی است: ایجاد فضایی اختصاص داده شده به تجارت الکترونیک در اینترنت. در سال 2000، Commercial Connect، LLC از ICANN خواست تا یک ثبت تجاری ایجاد کند.

برنامه اتحادیه کارگری از سال 2000 با استقبال خوبی مواجه شده است، اما حوزه های دیگر این کار را به دست گرفته اند. رجیستری GMO ژاپن نیز در اواخر سال 2009 به فضای دامنه سطح بالا علاقه نشان داد، اگرچه Commercial Connect قابل اعتمادترین برای برداشتن اولین قدم ها برای کسب نمایندگی بود.

در سال 2011، گزارش شد که اتحادیه کارگری از حمایت صنعت تجارت الکترونیک برخوردار است و برنامه تکمیل شده در انتظار تایید نهایی در ژوئن 2010 است. برای افزایش این حمایت، ریچارد ای. لیست فدراسیون ملی خرده فروشی و shop.org در اواخر سال 2011 به هیئت مدیره ملحق شد. هنگامی که یک سیستم کاربردی دیگر در اوایل سال 2012 افتتاح شد، بنیانگذار Business Connection جفری اسمیت فروشگاه خود را به عنوان “ترکیبی از عمومی و خصوصی” توصیف کرد که برای ایجاد یک “اینترنت امن، پایدار و شفاف” طراحی شده است. . او این بخش را راهی آسان برای نشان دادن سایت هایی می داند که از فروش آنلاین استفاده می کنند، و همچنین برنامه های حمایت شده توسط جامعه شرکت هایی که از تراکنش های کارت اعتباری برای فروش محصولات استفاده می کنند.

زمان مناسب جهت به کارگیری از دامنه shop

اگر نیاز به راه اندازی یک تجارت آنلاین دارید، باید یک نام دامنه را مستقیماً با پسوند shop. ثبت کنید.

اگر وب سایتی دارید یا قصد راه اندازی آن را دارید، به یک نام دامنه نیاز دارید. اما نه هر نام دامنه ای. شما می خواهید مورد مناسبی برای کسب و کار خود داشته باشید. از آنجایی که دامنه های .com و ثبت های ir در ایران محبوب هستند، ممکن است متوجه شوید که دامنه مورد نظر شما قبلاً گرفته شده است. اما نگران نباشید، بسیاری از پسوندهای نام دامنه gTLD دیگر مانند .shop و .store منتشر شده اند که گزینه های زیادی برای انتخاب در اختیار شما قرار می دهد.

اکنون تعداد زیادی پسوند دامنه جدید وجود دارد که برای استارتاپ ها، کسب و کارهای کوچک و حتی افراد با تجربه مفید است. چه یک وب سایت تجارت الکترونیک داشته باشید، چه بخواهید فروشگاه فیزیکی خود را بهبود ببخشید یا یک بخش فروشگاهی در سایت خود داشته باشید، گزینه های زیادی برای شما وجود دارد. یک مطالعه اخیر در مورد کاربرانی که محصولات را در وب خریداری می کنند، سه عنصر مهم برای طراحی وب دارد:

راحتی و سهولت استفاده از دلایل اصلی خرید مردم از وب سایت ها است. اما مصرف کنندگان تنها 5 درصد از مواقعی که از یک سایت تجارت الکترونیک بازدید می کنند خرید می کنند. اگر می‌ خواهید بازدیدکنندگان را به کاربران یا مشتریان وفادار تبدیل کنید، جستجوی محصول، خرید و سایر فعالیت‌های غیرمرتبط با خرید آنلاین را فعال کنید تا 95 درصد بازدیدکنندگان را جذب کند.

تجارت الکترونیک بین‌المللی است و بسیاری از کاربران از سایت‌ های خارجی خرید می‌ کنند (این نتیجه‌گیری آخر برای مصرف‌ کنندگانی که عمدتاً از وب سایت‌ های داخلی خرید می‌ کنند کمتر صدق می کند، اما پیامدهای عمیقی برای فروشندگان دارد که مشتریان اگر به دنبال خدماتی هستند، ممکن است از آن انصراف دهند).

این یافته ها از نظرسنجی انجام شده توسط انجمن تجارت الکترونیک به دست آمده است. 2929 کاربر اینترنت این نظرسنجی را تکمیل کردند که از این تعداد 1780 (61%) محصولات را از طریق وب خریداری کردند.

مزیت های دامنه .shop

1- دسترسی راحت تر به افروشگاه بدون مراجعه حضوری
شکی نیست که تجارت الکترونیک یکی از سریع ترین صنایع در حال گسترش است. چه در حال انجام آن باشید و چه به فکر مشارکت هستید، باید یک نام دامنه ثبت کنید. برای چه؟ زیرا مزایای زیادی برای ارائه دارد!

یکی از قوانین اصلی تجارت این است که به خاطر بسپارید. اگر نام دامنه شما قابل فراموش شدن باشد، گسترش پایگاه مشتری دشوارتر خواهد بود. نام دامنه shop فقط 4 کاراکتر کوتاه، منحصر به فرد و به راحتی قابل یادآوری است. ما در این بخش به قسمت پریمیوم اشاره کرده‌ایم، اما اگر با آن آشنایی ندارید و نمی‌ دانید قسمت پریمیوم چیست، توصیه می‌ کنیم برای درک بهتر مطالب زیر، مقاله‌ هایی را در مورد آن مطالعه کنید.

از آنجایی که این کلمه در سراسر جهان قابل درک است، حتی بازدیدکنندگان بین المللی نیز نام شما را به خاطر خواهند آورد. پسوندهای دامنه مانند com و .ir، دامنه های GOV گزینه های محبوبی هستند و این بدان معنا نیست که شما نباید یکی را ثبت کنید. اما، با یک فروشگاه بزرگ، شما فوراً در سراسر جهان شناخته خواهید شد. کارمندان می دانند که از فروشگاه بزرگ چه انتظاری دارند. آیا وقتی دقیقاً می دانید از چیزی باید چه انتظاری داشته باشید، آن را دوست ندارید؟ وقتی روی یک لینک کلیک می‌ کنید، می‌خواهید بدانید که شما را به کجا می‌ب رد و اگر مقصدتان مشخص است، می‌ توانید به آن اعتماد کنید.

بازدید کنندگان شما ممکن است دقیقاً همین احساس را داشته باشند و با داشتن یک دامنه یا ساب دامنه، دقیقاً می دانند که وقتی به وب سایت شما می رسند و به آن نقطه می رسند، چه انتظاری دارند. بنابراین با ثبت پسوند .shop به همه بگویید که فروشگاه دارید و موفقیت واقعی خود را در تجارت الکترونیک به سایت خود نشان دهید.

2- به صورت گروهی ثبت نام کنید

وقتی افراد دور هم جمع می شوند تا مهارت ها و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند، اتفاقات شگفت انگیزی رخ می دهد. نام دامنه .shop به شما امکان می دهد جامعه آنلاین خود را ایجاد کنید که در آن افراد در سراسر کشور یا سراسر جهان می توانند محصولات شما را مشاهده و خریداری کنند.

ثبت دامنه .shop به صورت یک جا امکان پذیر است، به این معنی که می توانید همزمان چندین دامنه با پسوند .shop خریداری کنید. همچنین امکان فعال سازی گواهی ها و خرید SSL وجود دارد.

3- قابلیت انتقال
به راحتی می توانید یک دامنه مدیریت شده با پسوند .shop را از یک شرکت میزبان به شرکت میزبان دیگر منتقل کنید. هنگامی که دامنه خود را انتقال می دهید، آدرس ایمیل حمل و نقل، سوابق DNS و زیر دامنه ها به همراه دامنه منتقل می شوند. برای انتقال نام دامنه خود به ثبت کننده دیگری، می توانید با تماس با ثبت کننده فعلی خود، تغییر ثبت کننده را آغاز کنید. پس از آن، ثبت کننده شما از طریق یک روش امن (معمولاً یک ایمیل به دارنده) رضایت شما را می خواهد.

4- تغییر آسان حساب کاربری
صاحبان وب سایت می توانند نام دامنه را از بین تعداد زیادی پسوند دامنه که می توانند انتخاب کنند، انتخاب کنند. پسوند .SHOP برای هرکسی که می خواهد یک فروشگاه آنلاین ایجاد کند عالی است و امکان تغییر حساب کاربری دامنه فروشگاه به راحتی وجود دارد.

دامنه shop. چه تأثیری در بهینه سازی سایت دارد؟

پسوند دامنه چه تأثیری بر سئو دارد؟ دامنه .shop برای سئو بسیار مفید است. داشتن افزونه های خاص دامنه به دو دلیل به افزایش رتبه سایت شما کمک می کند:

UX (تجربه کاربر) و SEO (بهینه سازی موتور جستجو).

نام دامنه و تجربه کاربر بیشتر از چیزی که فکر می کنید به هم مرتبط هستند زیرا کاربران دامنه .shop را می بینند و دقیقاً می دانند که روی کدام سایت کلیک می کنند. این برای جذب مشتریان جدید مفید است. ساختار URL نیز یک بخش کلیدی از SEO است، به این معنی که انتخاب TLD مناسب مهم است، و اینجاست که نام دامنه .shop وارد می شود. برای سایت های فروشگاهی و سایت هایی که محصولات را به صورت آنلاین می فروشند، پسوند .shop TLD نیز می تواند استفاده شود. به عنوان یک موضوع دامنه .shop نسبت به دیگر انواع پسوندها برتری دارد. با یک فروشگاه دامنه در کنار موضوع، رتبه سایت شما افزایش می یابد.