زبان برنامه نویسی زبانی است که توسط برنامه نویسان برای ایجاد وب سایت، ایجاد برنامه های نرم افزاری، اسکریپت ها یا سایر دستورالعمل هایی که یک کامپیوتر برای اجرای آنها نیاز دارد استفاده می شود. اگرچه بسیاری از زبان ها شباهت هایی دارند، اما هر کدام نحو خاص خود را دارند. هنگامی که یک برنامه نویس قوانین، نحو و ساختار زبان را یاد می گیرد، کد منبع را در یک ویرایشگر متن یا IDE می نویسد. سپس، برنامه نویس معمولاً کدها را به زبان ماشینی که رایانه می فهمد، کامپایل می کند. زبان های اسکریپتی که نیازی به ویرایشگر ندارند از مترجم برای پردازش اسکریپت استفاده می کنند. استفاده از زبان های برنامه نویسی بک اند روز به روز در حال افزایش است. با این حال، انتخاب زبان برنامه نویسی مناسب می تواند دشوار باشد، چه مبتدی، چه یک استارتاپ یا رئیس یک شرکت بزرگ. در این راستا، این مقاله از سایت برتر را به معرفی انواع زبان برنامه نویسی پرطرفدار و کاربردی پرداخته ایم، با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

آشنایی زبان برنامه نویسی فرانت اند

طراح وب Front End با ایجاد یک نمایش بصری از درخواست های کاربر در مرورگر، نیازی که در اواسط دهه 1990 با توسعه بازار اینترنت به شکلی که امروز می شناسیم آغاز شد.

اولین وب سایت چند پیوندی در شبکه جهانی وب. اگرچه نیازی به توسعه‌ دهنده فرانت‌اند نیست، زبان‌ ها و استانداردهایی وجود دارند که پایه و اساس این وب‌سایت هیجان‌انگیز خواهند بود. HTML (زبان نشانه گذاری فرامتن) گامی انقلابی در سازماندهی محتوا در وب سایت ها بود، و گرافیک در اوایل دهه 1990 به جذابیت بصری افزود. اولین وب سایت ها هنوز با استانداردهای امروزی ابتدایی هستند، اما آنها نقطه عطفی در توسعه وب بودند.

پیشرفت‌ها در زبان‌های برنامه‌ نویسی و چارچوب‌ها در اینترنت پویا، تعاملاتی که ما هر روز از آن استفاده می‌ کنیم، ساخته شده است. توسعه Front-end سه زبان برنامه نویسی، چارچوب های جاوا اسکریپت و مهارت های طراحی را برای ایجاد وب سایت بر اساس نیازهای مختلف ترکیب می کند.

مزیت های زبان برنامه نویسی فرانت اند شامل:

HTML5، CSS و جاوا اسکریپت ستون فقرات توسعه Front End هستند.

زبان های پیشرفته در طول زمان تغییر کرده و بهبود یافته اند.

توسعه دهندگان از چارچوب های کد و کتابخانه ها برای کارایی استفاده می کنند.

معرفی زبان برنامه نویسی بک اند

Back End همان زبان توسعه Back End و چارچوب Back End برای توسعه زبان توسعه دهنده Front End استفاده می کند. در حالی که یک توسعه‌ دهنده فرانت‌ اند تجربه کاربری و مرورگر را ایجاد می‌ کند، یک توسعه‌دهنده بک‌ اند مفاهیمی را ایجاد می‌ کند که آن چیزها را به واقعیت تبدیل می‌ کند. به نوعی، توسعه دهنده باطن، مغز و منطق وب سایت را ایجاد می کند.

یک توسعه دهنده باطن از Ruby، Python، PHP، SQL و سایر زبان های برنامه نویسی بک اند برای توسعه و مدیریت بک اند برای طراحی وب سایت و فروشگاه آنلاین استفاده می کند. توسعه دهندگان Backend می توانند فنی و سازمان یافته باشند، اما همچنان بخشی از یک تیم بزرگتر باشند.

در حالی که آنها باید بدانند که چگونه منطقی ایجاد کنند که به طور موثر داده ها را برای برآورده کردن درخواست ها تولید کند، باید نیازها و محدودیت های خود را با توسعه دهنده فرانت اند در میان بگذارند. آنها همچنین مسئول حفظ یک سیستم معقول هستند. توسعه دهندگان Backend با پایگاه های داده، سرورها، رابط های برنامه نویسی کاربردی (API) کار می کنند که فرآیندهایی را برای تعامل منابع و ادغام همه این فرآیندها ایجاد می کنند.

توسعه دهندگان Backend از زبان های برنامه نویسی Backend مانند Ruby، Python، PHP، Java، Net Framework و ابزارهای مدیریت پایگاه داده مانند SQL و MySQL برای پاسخ به درخواست های کاربران و ایجاد وب سایت های تجاری استفاده می کنند.

معرفی سه زبان برنامه نویسی بک اند

Java

جاوا یک زبان برنامه نویسی همه منظوره، شی گرا و تعاملی است که توسط Sun Microsystems در سال 1995 توسعه یافت. این زبان از موتور JVM (ماشین مجازی جاوا) استفاده می کند که یک محیط زمان اجرا برای اجرای کد جاوا و برنامه های کاربردی آن فراهم می کند. بایت کد جاوا را به زبان قابل تفسیر ماشین تبدیل می کند. JVM بخشی از JRE (Java Runtime Environment) است.

مزایای جاوا
با توجه به سیستم توزیع تجمعی آن به نام LIFO (آخرین در اولین خروج)، ما می توانیم داده ها را به طور موثر مدیریت کنیم.

API های مختلفی ارائه شده است که می توان از آنها برای اتصال به پایگاه های داده، شبکه ها، تجزیه و تحلیل فایل های XML و غیره استفاده کرد. زبان جاوا امنیت را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از طراحی خود دارد که برای امنیت طراحی شده است. JVM قبل از اجرای بایت کد را از طریق ویژگی های منحصر به فرد بررسی می کند.

معایب جاوا
اتصال به صورت خودکار انجام می شود که باعث کاهش سرعت برنامه می شود زیرا اتصال در زمان اجرا فراخوانی می شود.
علاوه بر این، ترجمه بایت کد به زبان ماشین در زمان اجرا اتفاق می افتد که سرعت را نیز کاهش می دهد.

Java script

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین است که به شما امکان می دهد توابع پیچیده را در صفحات وب پیاده سازی کنید. هر صفحه وب چیزی بیش از نشستن و نشان دادن اطلاعات ثابت به شما انجام می دهد، مانند نمایش به روز رسانی محتوا، نقشه های تعاملی، گرافیک های متحرک 2 بعدی/3 بعدی، یک جوک باکس ویدیویی متحرک و غیره که می خواهید شرط بندی کنید.

سه سطح فناوری وب استاندارد؛ HTML، CSS و جاوا اسکریپت
HTML زبان نشانه گذاری است که ما از آن برای سازماندهی و ارزش بخشیدن به محتوای وب خود استفاده می کنیم، به عنوان مثال با تعریف پاراگراف ها، عنوان ها و جداول داده یا با افزودن تصاویر و ویدیوها به صفحات.
CSS زبان سبکی است که ما برای سازماندهی محتوای HTML خود استفاده می کنیم، مانند تنظیم رنگ ها و فونت ها و قرار دادن محتوای خود در چندین ستون. فریمورک های جاوا اسکریپت زبان های برنامه نویسی هستند که به شما امکان می دهند محتوای به روز شده پویا ایجاد کنید، تبلیغات متعدد را مدیریت کنید، تصاویر را متحرک کنید و موارد دیگر.

Python

پایتون یک زبان برنامه نویسی متن باز، شی گرا و تعاملی است که نام آن از برنامه تلویزیونی “Monty Python’s Flying Circus” نوشته شده توسط Guido Van Rossum در سال 1991 گرفته شده است. Python یک زبان پیشرفته است که یادگیری آن برای مبتدیان به دلیل نحو ساده آن آسان است. . همچنین مستقل از پلتفرم است.

مزایای پایتون
بسیاری از ماژول های دیگر در پایتون موجود است که آن را با سایر پلتفرم ها سازگار می کند.
پایتون از ادغام با زبان هایی مانند C و دیگران پشتیبانی می کند. دارای یک کتابخانه پشتیبانی بزرگ با چارچوب‌های آنلاین، ابزارهای وب سرویس، عملیات رشته‌ای و سیستم‌ عامل‌ هایی است که نوشتن کد های زمان‌ بر را کاهش می‌ دهد.

به دلیل عملکرد یکپارچه‌سازی، قابلیت‌های تست واحد و مدیریت کنترل بهبودیافته، بهره‌وری را افزایش می‌دهد و می‌تواند برای برنامه‌های شبکه چند پروتکلی استفاده شود.

معایب پایتون
از آنجایی که پایتون کامپایل شده است، کند است و در صورت نیاز به سرعت بالا نمی توان از آن استفاده کرد.
پایتون برای توسعه موبایل توصیه نمی شود زیرا به دلیل عدم امنیت ضعیف در نظر گرفته می شود. یکی از برنامه های ساخته شده در پایتون Carbonnelle است.
پایتون در مقایسه با موارد محبوب مانند JDBC و ODBC دسترسی به پایگاه داده اولیه دارد. بنابراین، زمانی که نیاز به پردازش داده های پیچیده قدیمی وجود دارد، نمی توان از آن استفاده کرد.
به دلیل ویژگی‌ های تایپ پویا، محدودیت‌های طراحی را تحمیل می‌کند، که خطاهای زیادی را در زمان اجرا ایجاد می‌کند، بنابراین به زمان آزمایش بیشتری نیاز دارد.