در مقاله های قبلی از سایت برتر در رابطه با طراحی سایت استارتاپ اطلاعات جامعی در اختیارتان قرار دادیم. در صورتی که می خواهید با مشارکت چند فرد یک تیم قوی برای استارتاپ داشته باشید حتماً این مقاله را مورد مطالعه قرار دهیم. تیم سازی در هر زمینه ای نقش مهمی برای پیش روی بهتر پروژه دارد، در صورتی که یک تیم در یک چارچوب با برنامه منظم و در مسیر صحیح پیشروی کند موجب موفقیت و پیشرفت آن پروژه خواهد شد. کار تیمی همانطور که از نامش مشخص است احتیاج به افرادی دارد که در زمینه های مختلف فعالیت می‌کنند و هر یک تخصص خاص خود را دارند. تیم سازی جهت استارتاپ نیز یکی از مهمترین اموری است که حین راه اندازی یا پس از آن که سایتتان به درآمد برسد حتماً باید انجام دهید، جهت کسب اطلاعات بیشتر ادامه مقاله را بخوانید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

نحوه تشکیل تیم سازی جهت استارتاپ

از اموری که به تشکیل تیم در این حوزه احتیاج دارد شامل: تولید محتوا، برنامه نویسی، نحوه پاسخگویی به مشتریان، طراحی سایت، مدیریت مالی و … هستند که یک فرد به تنهایی از پس آن بر نمی آید و احتیاج به یک گروه با افراد مختلف دارد.

طبق تجاربی که در رابطه با ایجاد تیم تولید محتوا داریم می توان گفت که برای پیشروی در این حوزه افرادی که در این زمینه خلاقیت دارند و از مهارت های نویسندگی یا نوشتن برخوردار می باشند باید استفاده نمود. به گونه‌ ای که با گردآوری این افراد در این زمینه می توانید کسب درآمد نموده و به موفقیت خوبی برسید.

در واقع افراد در تمامی این حوزه ها با در کنار هم قرار گرفتند و با تقسیم کار می ‌توانند تیم سازی جهت استارتاپ خود را به درستی انجام دهند و به راحتی کسب در آمد نمایند، در واقع این عمل را یک تیم سازی اصولی می گویند.

نظیر تمامی کار ها گروه های استارتاپی نیز باید دارای مدیر یا سرپرست باشد تا بتوانند دیگر افراد گروه را کنترل و مدیریت نمایند. این بدان معنی نیست که فرد مدیر اجرایی رئیس یا بالاتر از دیگر افراد گروه است زیرا وظیفه این فرد تنها این است که گروه را جهت رسیدن به هدف و موفقیت بیشتر اداره و راهنمایی کند و همزمان با دیگر اعضای تیم کار نماید. مدیر و کل افراد در این گروه ها هدف مشترک با روحیه بالایی داشته باشند و برای هدف خود تلاش کنند.

مدیر گروه به علت تجربه بیشتری که نسبت به دیگر افراد دارد و وظیفه هر شخص را به او گوش زد کرده در گروه یا تیم تقسیم کار می‌کند، در نتیجه پروژه نهایی به میزان کیفیت کاری که افراد گروه انجام دادند بستگی دارد.

مقاله پیشنهادی : راهنمای کسب درآمد از اینترنت در خانه

مشخصه ها و مزیت های کار تیمی در تیم سازی جهت استارتاپ

مهمترین ویژگی ها و مزیت هایی که کار تیمی و تیم سازی جهت استارتاپ و دیگر امور برای پروژه های مختلف دارد شامل موارد زیر است:

مشخصه ها و مزیت های کار تیمی در تیم سازی جهت استارتاپ

توانایی در مدیریت بحران

در صورتی که یک شرکت ضعف مدیریتی داشته باشد در زمینه کسب و کار خود به طور قطعی با شکست رو به‌ رو خواهد شد و اگر قادر باشید در مقابله، بازسازی، پیشگیری و آمادگی برای هر بحران مدیریت خوبی کنید از ورشکسته شدن آن شرکت جلوگیری خواهید نمود. در واقع توانایی مدیریت بحران یکی از مشخصه هایی است که می بایست مدیر و دیگر اعضای یک تیم به درستی آن را بشناسند.

اعتماد به نفس و روحیه بالا

در هر کسب و کار تجاری امکان دارد هر آن با مشکلاتی نظیر عدم رضایت مشتری، کساد بودن بازار و … مواجه شوید. در این حالت با حفظ روحیه، صبر و با شجاعت جهت بهتر شدن شرایط تلاش خود را کنید. در صورتی که با عدم توانایی در حفظ روحیه به سرعت با شکست روبه رو خواهید شد بنابراین از مشخصه های مهم در یک تیم اعتماد به نفس و روحیه بالا داشتن است.

مورد بعدی پشتیبانی و حمایت افراد از یکدیگر است تا از این طریق سیستم پیشرفت و یک تیم بسیار قوی تشکیل دهد. در واقع اعضای گروه با همدلی و کمک رساندن به یکدیگر باعث بالا رفتن انگیزه در گروه شده و از کار کردن نیز لذت خواهند بود. در صورتی که در یک سیستم یک فرد خودخواه وجود داشته باشد تمام سیستم را مختل می‌کند و مانع از حمایت افراد از یکدیگر خواهد شد. همچنین موجب می شود شرایط گروه متشنج شده و رابطه بسیار سردی بین افراد تیم به وجود بیاید.

مهارت ها و توانایی افراد گروه نیز در داشتن یک تیم قوی برای ایجاد تیم سازی جهت استار تاپ نقش بسیاری دارد. در واقع وجود افراد در سن مختلف با شخصیت ها و مهارت های گوناگون باعث می شود که در هر پروژه هر یک ایده ها و خلاقیت های خود را پیاده سازی کنند و نظرات شخصی شان را بیان نمایند که در نهایت با اخذ یک تصمیم گروهی یک پروژه فوق ‌العاده را ارائه دهند.

ایرادات مهم در انجام کار تیمی

ایرادات مهم در انجام کار تیمی

کار تیمی همواره آسان نیست و معایبی دارد که باید به آن توجه نمود این معایب شامل:

“انتخاب اعضای گروه” کار دشوار و پیچیده است و پیشنهاد می کنیم برای اینکه تیم نسبتاً خوبی داشته باشید افرادی که با آنها اعتماد کامل ندارید را انتخاب نکنید. توجه داشته باشید افراد منتخب تیم مدت زیادی از روز را همراه شما هستند و باید توانایی این را داشته باشید تا به خوبی با یکدیگر کنار بیایید.

افرادی با “شخصیت های مضر و انرژی منفی” در گروه بدون شک موجب لطمه زدن به تیم و دیگر اعضای گروه خواهند شد. حدالامکان از چنین شخصیت هایی دوری کنیم تا انرژی و مدت زمان کار مفید در گروه کم نشود. در صورتی که به طور اشتباهی شخصی را در سیستم کسب و کار خود استخدام کردید باید مهارت نه گفتن را داشته باشیم و خیلی راحت آن فرد را از تیم اخراج کنیم.

رقابت افراد تیم در جهت منفی باعث می شود که کار رقابتی با کل تیم به “رقابت ناسالم” تبدیل شود که اگر سیستم یا گروهی دچار چنین حسی گردد کیفیت کار پایین می آید، پس در این موقعیت ها خوب است که کار انفرادی را به کار گروهی ترجیح دهید.

به طور کلی می توان گفت دشمن اصلی کارگروهی “بی اعتمادی” ،” بی‌ مسئولیتی” ، عدم حوصله حین پاسخگویی” ، ترس از درگیری” و “بی‌توجهی به نتیجه” کار می باشد که در صورت وجود هر یک از این موارد موجب بروز مشکلات مختلفی در تیم خواهد شد که بهتر است منحل شود.

در انتها

با این وجود مواردی که جهت تیم سازی در شرکت ها و استارت آپ های مختلف گفتیم در صورتی که یک تیم با اعضای خود برای یک هدف مشترک به طور دوستانه با برنامه ‌ریزی دقیق پیشروی کند موفقیت آن شرکت یا سازمان و همچنین کل افراد را به همراه خواهد داشت و در کسب سود نیز هر یک سهیم خواهند شد. در واقع قصد ما در این مقاله آشنایی تان با کار تیمی و همچنین شناختن مزیت ها و ایرادات آن بود. امیدواریم که این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد و در صورت انجام کلیه خدمات وب سایت و طراحی سایت در زمینه های مختلف می توانید با تیم سایت برتر از طریق شماره تلفن های درج شده در صفحه تماس با ما ارتباط برقرار نمایید و در این زمینه همکاری به خوبی داشته باشیم تا به موفقیت و کسب سود قابل توجهی در کسب و کار اینترنتی خود برسید.