شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که با عنوان محتوای سبز یا محتوای همیشه سبز رو به رو شده باشید. این نوع محتوا به نوشته ای گفته می شود که پایدار و ماندگار باشد و در واقع دارای تاریخ انقضا نباشد. موتور های جستجوگر گوگل در تلاش هستند تا رنکینگ بالاتر را به سایت هایی ببخشند که محتوای مفیدی را برای کاربران ارائه می کنند، به همین علت سایت هایی که دارای محتوای همیشه سبز باشند بیشتر دیده خواهند شد و کاربران نیز به مطالعه مطالب آن ها علاقه بیشتری نشان می‌ دهند. به همین علت قصد داریم تا نکات با اهمیت در تولید محتوای همیشه سبز را به طور کامل برای شما عزیزان ارائه کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

چگونه محتوای سبز بنویسیم؟

مطمئناً با درختان همیشه سبز مانند کاج و سرو آشنایی دارید. این درختان تمام طول سال سبزی خود را حفظ می‌کنند و شما می‌توانید همیشه از دیدن آن‌ها لذت ببرید. محتوای همیشه سبز نیز مانند این نوع درختان است و همیشه می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، چرا که این نوع محتوا تاریخ انقضا ندارد و مطالب موجود در آن همیشه به درد شما خواهد خورد.

برای مثال می‌توان گفت که اخبار محتوایی است که تاریخ انقضا دارد و بعد از گذشت مدتی دیگر به کار مخاطبان نمی‌آید، چرا که اخبار تنها برای زمان خاصی جذابیت دارد و بعد از آن کهنه می‌شود. همچنین هر نوع مطلبی که دارای آمار و ارقام باشد در صورتی که آمار قرار گرفته در آن به روز نشود جز محتوای سبز قرار نمی‌گیرد.

به این ترتیب در صورتی که از این نوع محتوا برای افزایش مخاطب استفاده کنید ممکن است در مدت زمانی خاص ترافیک سایتتان افزایش یابد اما این ترافیک به سرعت کاهش خواهد یافت. در مرحله بعد برای تولید محتوای همیشه سبز باید تیتر مناسبی را در نظر بگیرید که با گذشت زمان جذابیت خود را حفظ کند و کاربران به مطالعه متن آن علاقه‌مند شوند.

تیترهای داغ و مناسبتی برای مدت کوتاهی مورد استقبال قرار می‌گیرند و این نوع تیتر هم دارای تاریخ انقضا است، البته می‌توان با این روش ترافیک سایت خود را افزایش داد اما نباید بنای سایت خود را روی این نوع محتوا بچینید.

نکات مهم در تولید محتوای سبز

محتوای سبز چیست؟ - عکس نوشته

ساده نویسی

برای این که مخاطبان خود را افزایش دهید و محتوایتان را برای همه اقلیت‌های جامعه ماندگار کنید، بهتر است تا می‌توانید ساده بنویسید و در نوشته خود کلیات را در نظر بگیرید. چرا که پرداختن به جزئیات باعث تخصصی شدن محتوا می‌شود و با توجه به پیشرفت علم ممکن است تغییراتی در جزئیات یک موضوع ایجاد شود اما کلیات همیشه ثابت است. پس برای تولید محتوای سبز ساده بنویسید.

آینده نگری

در صورتی که به جزئیات یک موضوع بپردازید مجبورید تا دائماً آن را به روز کنید، این باعث خواهد شد تا محتوایتان دارای تاریخ انقضا باشد. آینده را در نظر بگیرید و موضوع خود را به صورت جامع انتخاب کنید.

شناخت مخاطبان هدف

ابتدا هدف پیج خود را تعیین کنید و بررسی نمایید که برای کدام دسته از افراد جامعه مطلب می‌نویسید، به این ترتیب نیازهای آنان را پیدا کرده و در آن رابطه به تولید محتوا بپردازید.

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی مناسبی را استفاده کنید که توسط مخاطبان بیشتر دیده می‌شوند. شما می‌توانید با استفاده از ابزار Google Trends کلمات کلیدی تاپ را پیدا کرده و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید. هرچه کلمه کلیدی شما قوی‌تر باشد محتوایتان ماندگارتر خواهد بود.

سئو سایت

شما باید بهینه سازی سایت را به صورت صحیح انجام دهید. این مسئله در جستجوگرها دارای اهمیت است و رنکینگ سایتتان را مشخص می‌کند.

صداقت در نوشته

از نوشتن مطالب دروغین خودداری کنید، چرا که مخاطب شما بسیار هوشمند است و هرگونه محتوای دروغ را تشخیص می‌دهد. ممکن است تا مدتی دروغ بودن مطالب نگاشته شده شما لو نرود اما به زودی کاربران این موضوع را متوجه شده و تاریخ انقضای مطلب نوشته شده شما سر می‌رسد.

چند ایده برای تولید محتوای سبز

محتوای سبز چیست؟ - از محتوای سبز چه میدانید؟

مقاله تاریخی

تاریخ راهنمای آیندگان است و مطالب تاریخی هیچ‌گاه کهنه نخواهند شد و تاریخ اعتبارشان تمام نمی‌شود. به همین علت مقالات تاریخی به عنوان محتوای سبز شناخته می‌شوند. البته توجه داشته باشید که در نوشتن مقاله تاریخی باید مستندات خود را ثبت کنید و از نوشتن هرگونه دروغ خودداری نمایید.

اشتراک گذاری تجربه ها

همه ما تجربه‌های متعددی در زندگی به دست می‌آوریم. این تجربیات دارای تاریخ انقضا نیستند و اشتراک گذاری آن‌ها باعث جذب مخاطب خواهد شد.

فروش محصول

ممکن است محصولی که شما در رابطه با آن مطلب نوشته‌اید از بین برود و به اصطلاح تاریخ انقضایش سر برسد، اما راهنمای انتخاب آن همچنان باقی می‌ماند. اگر وب سایت فروش محصول راه اندازی کرده‌اید می‌توانید از سبز بودن محتوای خود اطمینان حاصل کنید البته این در صورتی است که از نوشتن هرگونه دروغ خودداری کنید و تمام نقاط ضعف و قوت محصول خود را یادداشت کنید.

 

معرفی کتاب

در صورتی که از آمار و ارقام تیراژ و فروش کتاب‌ها نامی به میان نیاورید می‌توان با معرفی کتاب در سایت، محتوای همیشه سبز تولید کرد. البته توجه داشته باشید که کتابی که انتخاب می‌کنید خود دارای محتوای زرد و بازاری نباشد.

معرفی فیلم و سریال

فیلم و سریال جز علاقه‌مندی‌های اکثر افراد جامعه است و نوشتن در رابطه با آنها باعث جذب مخاطب می‌شود و شما می‌توانید در این رابطه به تولید محتوا بپردازید.

گردشگری

سایت‌های گردشگری که به معرفی مکان‌های دیدنی شهرها و کشورهای مختلف می‌پردازند نیز محتوای همیشه سبز تولید می‌کنند. البته نمی‌توان با قطعیت در این رابطه نظر داد. در صورتی که محتوای نوشته شده شما به صورت مستند و دقیق نباشد سبز نخواهد بود و تنها تاریخ انقضای آن ملاک سبز بودن یک محتوا نمی‌باشد.

مزایای استفاده از محتوای سبز

همان طور که گفته شد محتوای سبز همیشه ماندگار است و دارای تاریخ انقضا نمی‌باشد، بنابراین هر زمان می‌توانید با استفاده از این نوع محتوا کاربران جدیدی را به سمت سایت خود هدایت کنید. این محتوا احتیاجی به بروز رسانی ندارد و بسیار ارزشمند است.

این باعث خواهد شد تا کاربران به محتوای سایت شما علاقه‌مند شوند و به این ترتیب رتبه سایت شما بالا خواهد رفت. در واقع می‌توان گفت نوشتن محتوای همیشه سبز روی گوگل دنس تأثیر مثبت خواهد گذاشت و به افزایش رنکینگ سایتتان کمک می‌کند. در تولید محتوا در صورتی که از کتاب‌ها استفاده کرده‌اید، می‌توانید نام آن‌ها را ثبت کنید تا محتوایتان قابل استناد باشد.

در این صورت ممکن است دیگر سایت‌ها نیز به نوشته‌های شما علاقه‌مند شوند و به آن‌ها لینک بدهند که این باعث دیده شدن بیشتر محتوایتان می‌شود. امیدواریم آموزش کاملی در رابطه با محتوای همیشه سبز به شما همراهان گرامی ارائه کرده باشیم.

از همراهی شما سپاس گزاریم و به عنوان سخن آخر پیشنهاد می‌کنیم تا در صورت علاقه به طراحی سایت شخصی و خدماتی و کسب سود بیشتر به این طریق با شماره‌های مندرج تماس حاصل نمایید و از کارشناسان ما مشاوره رایگان دریافت کنید.

با سپاس از شما لحظات خوشی را برایتان آرزومندیم