لندینگ پیج یا صفحه فرود کارایی فراوانی در بازاریابی اینترنتی دارد و با قرارگیری در صفحات سایت شما میزان فروش محصولات شما را به طور قابل توجهی بالا می برد. هم چنین از طریق این صفحات ، کاربران علاقه مند به خرید از محصولات تان را به سایت خود می کشانید. در صورتی که یک سایت فروشگاهی دارید برای پیشرفت کسب و کار خود از طریق این روش می ‌توانید به سود قابل توجهی از فروش محصولات خود برسید. ساخت صفحات لندینگ بدون داشتن هیچ گونه دانش کد نویسی و طراحی بسیار آسانی انجام می گیرد. برای ایجاد این نوع صفحات در وب سایت خود و دیگر کاربرد های آن اطلاعات جامعی را در این مقاله از سایت برتر ارائه نموده ایم. امیدواریم برای کاربران علاقه مند به دیجیتال مارکتینگ و صاحبان کسب و کار های اینترنتی مفید واقع شود ؛ با ما همراه باشید.

مطالعه بیشتر : بازاریابی چریکی یا پارتیزانی چیست؟

اهمیت ساخت لندینگ پیج در وب سایت

صفحه فرود به صفحاتی گفته می شود که دروازه ورود بازدید کننده به وبسایت هستند. این صفحات به عنوان نقطه فرود یک بازدید کننده در نظر گرفته می شود و در واقع نخستین صفحه ای است که بازدید کنندگان سایت از این طریق به فضای محتوا وارد می شوند. لندینگ پیج را صفحاتی با نام صفحات هدف می شناسند و در وب سایت صفحه ای است که افزایش بازدید و در نهایت افزایش فروش را به دنبال دارد.

ایجاد این صفحه باعث می شود تا بازدیدکنندگان بعد از مشاهده صفحه فرود محتوای سایت را ببینند. از طریق لینک های قرار داده شده به بخش‌ های دیگری از سایت بروند و یا اقدام به ثبت ایمیل و مشخصات خود در سایت کنند. همچنین می توانند از این طریق فایل های دانلودی سایت ، دانلود یا با شما تماس بگیرند ؛ و موارد دیگری که باعث می ‌شود کاربران در صفحات وب سایت شما سوئیچ کنند.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

ایجاد یک وب سایت یا طراحی سایت با طراحی صفحه فرود فرق دارد. صفحه لندینگ صفحه ای منحصر به فرد و خارج از چارچوب کلی سایت و به عنوان یک مرجع برای بازدید کننده به حساب می آید تا آنچه در جستجوی آن است در این صفحه پیدا کند. صفحه فرود در وبسایت ، محلی است که ابزار ، ویژگی ها ، محصولات و … به مخاطبان معرفی می‌ شود.

صفحه اصلی وب سایت برای یک هدف خاصی طراحی نشده بلکه برای محصولات و خدمات ارائه شده مثل یک ویترین عمل می ‌نماید. در صورتی که کاربران طراحی قالب لندینگ را بپسندند ترغیب می شوند در سایت بمانند و بخش های دیگری را ببینند.

در ایجاد صفحه لندینگ به دو نکته توجه داشته باشید اول اینکه همه صفحات فرود هدف خاصی را دنبال می کنند. نکته دوم اینکه در این صفحات فرآیند تبدیل کاربر به مشتری تنها از طریق یک دکمه انجام می گیرد.

اکنون که فرق صفحات وب سایت را با صفحات لندینگ فهمیدید در ادامه به شرح ویژگی های بیشتری و کارایی های آن می پردازیم.

بیشتر بخوانید : تکنولوژی ویپ و مزیت های آن

ویژگی و کارایی های لندینگ پیج در وب سایت

شیوه های بهینه سازی لندینگ پیج

با توجه به نکات بالا فرق صفحه لندینگ و صفحه اصلی وب سایت معلوم شد. در صفحه اصلی سایت می ‌توان چندین هدف را دنبال کرد و به صفحات مختلفی لینک داد ، در حالیکه صفحات فرود برای دنبال کردن یک هدف طراحی می شوند.

اکنون برای بسیاری از کاربران این سؤال پیش می آید که کارایی لندینگ پیج چه می باشد و به چه علت باید در وب سایت قرار گیرد؟ برای پاسخ به این سؤال چند کارایی صفحات فرود را به صورت موردی شرح داده ایم :

صفحه معرفی محصول : موفق ترین فروشگاه های آنلاین برای هر محصول یا گروهی از محصولات صفحه لندینگ مجزا طراحی می کنند ، بنابراین با متمرکز نمودن توجه کاربر به یک محصول خاص شانس فروش خود را بیشتر نموده و یک راه عالی برای افزایش فروش خود ایجاد می نمایند.

بازاریابی ایمیلی : صفحات لندینگ بیشتر برای کاربرانی مناسب است که با کسب و کارتان آشنایی اولیه دارند. این دسته از کاربران می توانند با ارائه مقاله ، برگزاری کارگاه آموزشی ، کتاب الکترونیک و … حفظ یا ترغیب به بازگشت کرد.

دمو : ارائه بخشی از خدمات به صورت رایگان در بازه زمانی معین و تأکید روی این موضوع در صفحه لندینگ اثر چشمگیری در جلب توجه مخاطبان خواهد داشت.

تماس با ما : صفحه شماره های تماس از مهم‌ترین صفحات هر وبسایتی به حساب می آید که برای بسیاری از شرکت ها ، سازمان های حقوقی ، مالی ، مشاوره و … اهمیت زیادی دارد و در کمک به کاربران و موفقیت وب سایت مؤثر است.

تبلیغات بنری : این صفحات کمک می ‌کند که توجه کاربران به موضوع خاصی جلب شود و در نهایت بازگشت سرمایه بالایی از کمپین های تبلیغاتی صورت خواهد گرفت.

کمپین تبلیغاتی : به جز تبلیغات بنری طراحی کمپین های مناسبتی ، پیشنهادات ویژه نظیر ارائه کد تخفیف ، دمو و … در قالب صفحات فرود برای جلب توجه کاربران مناسب ترین گزینه به شمار می ‌آید.

برای مطالعه مقاله بازاریابی پیامکی چیست؟ بر روی لینک کلیک کنید

شیوه های بهینه سازی لندینگ پیج

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟

ساده سازی صفحه فرود : به این معنا که عناصر صفحه شامل چیدمان ، تعداد ، رنگ و سایز عناصر باید با استراتژی ها و اهداف کسب و کار شما مطابقت داشته باشد و حدالامکان از افزودن المان های اضافی در صفحه فرود خودداری نمایید.

به کارگیری رنگ های متضاد : این ویژگی موجب مشخص بودن و جلوه بیشتر در لندینگ پیج می شود به همین علت کاربران تمایل بیشتری به کلیک بر روی آنها از خود نشان خواهند داد.

بهره گیری از تکنیک زمان محدود : از دیگر شیوه‌های بهینه سازی صفحه فرود استفاده از تکنیک زمان محدود است. در صورتی که تمایل دارید در یک بازه زمانی خاص ، کاربران و مشتریان را به خرید مجاب کنید ، استفاده از این تکنیک راه بسیار مناسبی خواهد بود.

ذکر اطلاعات تماس در صفحه لندینگ : استفاده از گزینه های برقراری تماس به بهینه سازی صفحه فرود کمک قابل توجهی می نماید. می توانید با روش‌های مختلفی نظیر ایمیل ، شماره تلفن و … با مخاطبان خود در صفحه لندینگ ارتباط برقرار نمایید.

جلب اعتماد کاربران : درج نظرات مشتریان در صفحه فرود می تواند اعتبار کاربران را بالا ببرد. در صورتی که مشتریان افرادی حقیقی هستند با نوشتن نام و اگر مربوط به شرکت هستند با قرار دادن لوگوی شرکت می توانید اعتماد مخاطبان و کاربران را جلب کنید.

استفاده از پاپ آپ : در اکثر مشاغل پاپ آپ ها می‌ تواند به افزایش نرخ تبدیل کمک کند. قاب های جذاب و هیجان انگیز طراحی کنید و زمان نمایش آن را به درستی انتخاب نمایید. برای نمونه اگر بازدید کننده بخواهد از صفحه شما خارج شود و هنگام خروج یک پاپ آپ به خروجی در صفحه فرود شما ظاهر شود ، این یک راه مؤثر جهت ایجاد و افزایش نرخ تبدیل خواهد بود.

بیشتر بدانید : پاپ آپ چیست؟

اهداف طراحی صفحه فرود

صفحه فرود با اهداف مختلفی طراحی شده و هر کسب و کار می تواند هدف متفاوتی از طراحی لندینگ پیج داشته باشد. در حالت معمول صفحات لندینگ دو اهداف مهم زیر را به همراه دارد که شامل :

دریافت راه ارتباطی مخاطبان

اکثر کسب و کارها با هدف دریافت اطلاعات کاربران صفحات فرود را طراحی می کنند. با طراحی این صفحات ، صفحه ارزشی برای کاربر ایجاد نموده و کاربر حاضر می شود راه ارتباطی خود از طریق ایمیل یا شماره تماس را وارد کند. معمول ترین حالت دریافت ایمیل است اما بعضی از کسب و کارها نسبت به نوع مخاطبانشان به دنبال دریافت شماره تلفن نیز هستند.

فروش مستقیم محصول یا خدمت

در واقع هدف صفحه فرود فروش مستقیم یک محصول یا خدمت است به عنوان نمونه بعضی از صفحات فرود دیجی کالا جهت فروش یک محصول یا یک گروه محصول مشخص طراحی شده است.

جمع بندی

زمانی که برای اولین بار کاربران وارد وب سایتتان می شوند نسبت به سایت و صفحات آن هیچ دیدگاهی ندارد. از این جهت صفحات لندینگ می تواند فرصتی باشند جهت افزایش تعداد مخاطبان ، بالا رفتن کلیک ، بازدید ، فروش و … . بنابراین باید نهایت دقت را داشته باشید تا صفحه فرود به درستی طراحی شود و بتواند با خوب جلوه دادن سایت شما را به اهداف مد نظرتان برساند چرا که این صفحات دروازه بازدید از محصولات وب سایت شما به حساب می آیند.