زمانی که یک متن را برای جستجو در گوگل تایپ می کنید، سایت های زیادی در مورد آن مطلب به شما نمایش داده خواهد شد و شما هر کدام را که بخواهید می توانید باز کرده و محتوای آن را مطالعه کنید. اما بعضی از سایت ها آنقدر ظاهر نامناسب و به هم ریخته ای دارند که قبل از خواندن مطلب از آن خارج می شوید. در مقابل برخی سایت ها هم ظاهر خوبی دارند و باعث ماندن کاربر در سایت می شوند. ظاهر هر سایت را قالب تشکیل می دهد. برخی از این قالب ها با کدنویسی ایجاد شده اند و برخی دیگر با وردپرس ساخته شده اند. ما در این مطلب قالب وردپرس را برای شما عزیزان توضیح می دهیم، لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

قالب وردپرس چیست؟

قالب یا همان پوسته در وردپرس در واقع ظاهر سایت است که قبلا توسط برنامه نویس ساخته شده و اکنون به صورت آماده وجود دارد. وردپرس یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا CMS است که برای راه اندازی یک سایت با وردپرس ابتدا باید یک قالب انتخاب کرد.

قالب Theme ابزاری است که طرح و ظاهر سایت شما که شامل طرح بندی، تایپوگرافی، رنگ ها و عناصر دیگر است را تشکیل می دهد. برای تهیه یک قالب وردپرس می توانید هم از طریق سایت wordpress.org و هم از theme forest.net استفاده کنید.

توجه داشته باشید که برخی از قالب ها در سایت های ایرانی قابل استفاده نیستند. زیرا راست چین نبوده و به درد زبان های راست به چپ نمی خورند، اما نسبت به برخی سایت ها از امنیت بالایی برخوردار هستند.

قالب ها در دو نوع رایگان و غیر رایگان در اینترنت وجود دارند که ما به شما پیشنهاد می کنیم از قالب های اصلی و غیر رایگان استفاده کنید زیرا در قالب های رایگان تمام امکاناتی که باید وجود داشته باشد نیست، همچنین قالب های اصلی دارای پشتیبانی مناسب هستند، اما قالب های غیر رایگان ممکن است دارای کد های مخرب باشند که برای سایت مشکلات زیادی را به وجود می آورند و حتی ممکن است با هک کردن سایت شما به درستی نتوانید از آن استفاده کنید.

قالب ها انواع مختلفی دارند و هرکدام در زمینه ی مخصوصی طراحی شده اند. برخی از آن ها خبری، فروشگاهی، شرکتی و … هستند، همچنین برخی دیگر چند منظوره بوده و در طراحی انواع سایت ها می توان از آن ها استفاده نمود.

آموزش نصب قالب وردپرس

پس از این که وردپرس را نصب کردید معمولا به طور پیش فرض دارای یک قالب فعال می باشد. اما در صورت تمایل می توانید یک قالب دیگر به جای آن فعال کنید. برای انجام این کار دو روش وجود دارد.

نصب قالب از مخزن وردپرس: برای انجام این کار ابتدا در صفحه داشبورد وردپرس وارد قسمت نمایش و سپس پوسته ها می شوید.

نصب قالب از مخزن وردپرس

در این قسمت گزینه افزودن در بالای صفحه را بزنید تا وارد مرحله بعدی شوید.

نصب قالب از مخزن وردپرس با ورود به پیشخوان

در این مرحله با انتخاب گزینه بارگذاری پوسته و سپس زدن دکمه  choose file می توانید پوسته مورد نظر را که در سیستم خود وجود دارد در این جا به صورت فایل زیپ قرار دهید و سپس گزینه نصب را انتخاب نمایید.

پس از آپلود قالب در سایت خود صفحه ای ظاهر می شود که نشان دهنده نصب یا عدم نصب قالب وردپرس است.

آپلود قالب وردپرس در سایت

اگر این پیام نشان داده شد به این معنی است که پوسته به درستی نصب شده است برای فعال کردن ان می توانید اقدام نمایید. اما اگر پیغام داد که نصب پوسته با خطا موجه شده است می توانید از روش دوم نیز استفاده نمایید.

نصب قالب در هاست وردپرس: هاست هی مختلفی وجود دارد که معمولا از دو هاست سی پنل و دایرکت ادمین بیشتر استفاده می شود و محبوب تر هستند مدیریت این دو تفاوت چندانی با هم ندارد ما در این مطلب نحوه نصب قالب بر روی سی پنل را به شما آموزش می دهیم.

نصب قالب در هاست وردپرس

وارد هاست سی پنل خود شده و گزینه فایل منیجر را انتخاب کنید، سپس پوشه public html  را انتخاب کنید. در داخل این پوشه هر فایل پیش فرضی که وجود دارد را باید حذف کنید تا بتوانید قالب جدید را نصب کنید.

نکته قابل توجه این است که پس از حذف فایل ها از روس هاست اگر محتوایی وجود داشته حذف می شود پس ابتدا قبل از نصب قالب بهتر است یک بک اپ از هاست خود تهیه کنید. پس از خالی کردن public html توسط گزینه  upload می توانید فایل قالب را به به صورت زیپ هست را در هاست خود آپلود نمایید.

نتیجه گیری

قالب های سایت امروزه به صورت آماده وجود دارند و بدون نوشتن کد می توانید از آن ها در سایت وردپرسی خود استفاده کنید. قالب ها انواع مختلقی دارند و هر کدام برای یک نوع سایت کاربرد دارند اما برخی از آن ها به صورت چند منظوره طراحی شده اند و در سایت های مختلف می توان از آن ها استفاده نمود. برخی از این قالب ها رایگان هستند ولی با توجه به وجود خطر ناشی از هک شدن سایت توسط این قالب های رایگان بهتر است از نسخه های اصلی آن ها استفاده شود. برای نصب قالب وردپرس می توانید به دو روش عمل کنید که در این مطلب توضیح دادیم.