همانطور که میدانید وردپرس از پلتفرم های بسیار کاربردی جهت راه اندازی سایت های مختلف بدون کد نویسی است که از افزونه های مختلفی برای اجرای امکانات استفاده می کند ، افزونه ها در واقع مجموعه از توابع هستند که وظایف خاصی را اجرا می کنند و امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار می دهند.  این روز ها هم که بحث راه اندازی سایت با وردپرس داغ شده بسیاری از کاربران تازه کار این پلتفرم با مشکلات مختلفی نظیر عدم نصب افزونه ها مواجه هستند که کار را برای آن ها دشوار کرده است بنابراین در این مقاله از سایت برتر قصد داریم به علل مختلف بروز این مشکلات بپردازیم و راه حل هایی جهت رفع مشکل نصب نشدن افزونه های وردپرس ارايه دهیم؛ پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

دلایل رایج نصب نشدن افزونه های وردپرس

بارگذاری فایل های اضافی از دلایل عدم نصب وردپرس

www.wordpress.com

استفاده از سایت www.wordpress.com  برای راه اندازی وردپرس از دلایلی است که باعث نصب نشدن افزونه های وردپرس می شود.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که این سایت ،سایت خود وردپرس است و نباید باعث مشکل شود اما نکته مهمی که وجود دارد این است که این سایت برای راه اندازی با یک زیر دامنه است و امکانات تجاری را برای شما فراهم نمیکند بنابراین نیاز است با دریافت یک فول بکاپ از سایت آن را به سایت www.wordpress.org منتقل نمایید.

-مشکل حافظه

در صورتی که حافظه کافی موجود نباشد شما افزونه ها را مشاهده میکنید اما نمیتوانید آن ها را نصب کنید.

برای افزایش حافظه php‌ میتوانید دستور زیر را به پرونده wp-config.php اضافه کنید :

define(‘WP_MEMORY_LIMIT’, ‘256M’);

-محدودیت های دسترسی

محدودیت های دسترسی از علل نصب نشدن افزونه وردپرس

گاهی پیش می آید که افراد تمام پروسه راه اندازی سایت را به شرکت های های طراح سایت واگذار میکنند بنابراین پس از تحویل سایت دسترسی های محدودی خواهند داشت.

برای حل این مشکل میتوانید از ادمین سایت بخواهید دسترسی های مورد نظر را در اختیار شما قرار دهد تا این مشکل را حل کنید.

-سایت بر روی یک شبکه چند سایتی قرار گرفته است

قرارگیری سایت بر روی شبکه چند سایتی

 

یکی دیگر از دلایلی که باعث عدم امکان مشاهده منوی افزونه ها می شود این است که سایت شما بخشی از یک شبکه چند رسانه ای وردپرس می باشد و سرپرست شبکه دسترسی ها را غیر فعال کرده است.

-بارگذاری فایل اشتباه در نصب افزونه

اگر برای نصب افزونه روش مستقیم را انتخاب کرده اید و فایل نصبی را از سیستم خود اضافه میکنید،ممکن است با ارور مواجه شوید چرا که تنها فرمت مجاز و قابل قبول در وردپرس زیپ می باشد.

-بارگذاری فایل های اضافی

اگر افزونه ای را از شرکتی خریداری کرده اید ممکن است فروشنده درون فایل علاوه بر افزونه مواردی جهت راهنمایی بیشتر قرار داده باشد به همین دلیل وردپرس فایل را نپذیرد بنابراین تنها فایل خود افزونه را بارگزاری کنید.

مقاله پیشنهادی : تأثیر پلاگین غیر فعال در سرعت وب سایت وردپرسی

سایر دلایلی که باعث نصب نشدن افزونه های وردپرس می شوند:

اگر با مطالعه موارد با مشکل نصب نشدن افزونه های وردپرس هنوز رفع نشده بد نیست موارد زیر را هم بررسی کنید .

در ادامه مطلب به سایر دلایل این مشکل و راه حل ها میپردازیم با سایت برتر همراه باشید :

-وجود خطا در کد افزونه

اگر هنگام نصب افزونه ها در وردپرس خطای ارور برخورد کردید، در افزونه ها یا قالب های شما یک کد معیوب وجود دارد.این خطا در واقع از خطاهای مخصوص افزونه های کیفیت پایین و رایگان است. اگر در زمان بروز رسانی و یا نصب افزونه با خطای Syntax روبرو شدید باید افزونه را غیر فعال کنید و مجددا نصب و بروزرسانی افزونه را انجام بدهید.

-وجود پوشه تکراری

این خطا هنگامی رخ می دهد که شما قصد دارید یک افزونه را بر روی سایت خود نصب کنید ولی پوشه ای به همان نام در آن محل قرار دارد بنابراین شما نمیتوانید افزونه را نصب کنید و با خطا مواجه می شوید.

برای رفع این مشکل وارد لیست افزونه ها شده و پوشه تکراری را پاک کنید.

درصورتی که افزونه ای با این نام قبلا نصب نشده بود مشکل میتواند به علت عدم نصب کامل آن افزونه در گذشته این به وجود آمده باشد مثلا دانلود کامل نشده باشد و تنها یک فایل با این نام در وردپرس شما ذخیره شده باشد همین مورد کوچک مانع از نصب افزونه می شود.

برای رفع این مشکل به آدرس localhost/your-site-name/wp-content/plugin و پوشه های هم نام با افزونه را پاک کنید.

-عدم اتصال اینترنت

از دلایل خیلی ساده می تواند همین موضوع قطع شدن اینترنت باشد بنابراین قبل از هرکاری ابتدا اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.

-عدم داشتن مجوز

همان طور که قسمت بالا تر عنوان شد به علت محدودیت های کاربردر وردپرس حتما نام کاربری و پسورد را از ادمین وبسایتتان بخواهید تا دسترسی ها ی شما محدود نشود.

چگونه با این مشکلات مواجه نشویم؟

همان طور که گفته شد افزونه ها امکانات و قابلیت های زیادی را به وبسایت های وردپرسی می دهند بنابراین اگر نتوانیم از این قابلیت ها استفاده کنیم بسیاری از امکانات وردپرس را از دست می دهیم و نمی توانیم آن طور که باید سایت خود را مدیریت کنیم. در کل مشکلات افزونه ها را میتوانیم در دو دسته قرار دهیم دسته اول شامل مشکلاتی است که مانع از دسترسی افراد به افزونه ها می شود و دسته دوم شامل مسائلی است که در طی مراحل نصب برای ما رخ می دهند.

برای اینکه این مشکلات پیش نیاید میتوانیم مواردی را جهت پیشگیری رعایت کنیم که به صورت زیر می باشند:

  • خریداری افزونه ها از سایت های معتبر
  • حذف افزونه های اضافی و افزایش ظرفیت
  • در نظر گرفتن تداخلات بین افزونه های مختلف
  • عدم نصب بی دلیل افزونه ها

جمع بندی

مشکلات مربوط به نصب افزونه ها میتواند بسیار آزاردهنده و وقت گیر باشد بنابراین پیشنهاد میکنیم پیش از نصب هر افزونه موارد گفته شده در این مقاله را در نظر داشته باشید تا در صورت بروز مشکل بتوانید به راحتی آن را برطرف نمایید.در این مقاله از سایت برتر تلاش کردیم شما را با روش های رفع این مشکل آشنا کنیم امید است که مفید واقع شده باشد.

موفق و پیروز باشید.