برای بسیاری از کاربران و وبمستران این سؤال پیش آمده است که با وجود امکانات و قابلیت هایی که سیستم مدیریت محتوای محبوب وردپرس دارد چرا تمامی موارد آن به صورت رایگان در اختیار مان قرار می گیرد. در واقع درگیر شدن ذهن کاربر از این لحاظ که وقتی یک محصول یا خدماتی رایگان است احتمال اینکه کیفیت آن پایین باشد بسیار خواهد بود با وجود این امر رایگان بودن وردپرس دغدغه ذهنی بسیاری از افراد است که آیا این سیستم از امنیت کافی برخوردار هست یا در قبال قابلیت های رایگانی که ارائه می دهد آیا نباید احساس خطر کرد. در این مقاله از سایت برتر در رابطه با این موضوع می خواهیم به طور مفصل صحبت نماییم و تمامی سؤالاتی که در ذهنتان در رابطه با این موضوعات را روشن کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

رایگان بودن وردپرس و دلایل آن

وردپرس یک سیستم متن باز یا Open source رایگان است و برای آن دسته از افرادی که علاقه مند به راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستند و تمایل دارند که یک بلاگ داشته باشند مناسب است. قدرتی که وردپرس دارد موجب شده که این سؤال برای بسیاری از کاربران پیش بیاید که علت رایگان بودن وردپرس چیست؟

تصور کنید شما می خواهید یک عطر را از فروشگاه عطر فروشی بخرید وقتی که به قیمت ها نگاه می کنید متعجب می شوید و این سؤال در ذهن شما پیش می آید که چرا این عطرها قیمت بالایی دارند.

برای تست فروشنده یک شیشه کوچک از بهترین عطر را به طور رایگان به شما ارائه می دهد و شما بعد از تست آن مجدداً به فروشگاه می رویم و آن را خریداری می کنیم علت بازگشت شما به فروشگاه این است که از کیفیت عطر اطمینان می کرد پیدا کرده و ممکن است آن را به دوستانتان نیز پیشنهاد کنید.

این عمل دقیقاٌ مدل درآمدی آن فروشنده را بیان می دارد. یعنی زمانی که شما برخی کسب و کارها را می بینید که محتواهای مفیدی در وبسایت خود تولید نموده اند به جای فروش دوره های آموزشی خود به ما این حق را می‌دهند تا از مقاله های ویژه استفاده کنیم.

این عمل یک روش درآمد زایی به حساب می‌ آید که هر کمپانی طبق سیاست کاری خود آن را پیاده سازی و اجرا می‌کند.

مقاله پیشنهادی : قالب وردپرس و نحوه نصب آن

رایگان بودن وردپرس و روشهای درآمدی آن

رایگان بودن وردپرس و روشهای درآمدی آن

در صورتی که بخواهیم به این سؤال پاسخ دهیم که آیا وردپرس رایگان است یا خیر پاسخ هم بله و هم نه می باشد. در صورتی که شما اپلیکیشن های ایرانی مثل کافه بازار یا خارجی مثل گوگل پلی استور را دیده باشید در کنار برخی از این اپلیکیشن ها آنها به عبارتی تحت عنوان پرداخت درون برنامه برخواهید خورید.

بدین معنا که شما امکان استفاده از بسیاری از قابلیت های این اپ را به صورت مجانی دارید. رایگان بودن وردپرس دقیقاً به همین حالت است به گونه ای که شما برای استفاده از بسیاری از قابلیت های آن با کارآمدی بالا احتیاج به پرداخت هیچ گونه هزینه ای نیست، اما برای بکارگیری امکانات بیشتر و پیشرفته تر باید هزینه آن را پرداخت نمایید.

برای نمونه از پلاگین یواست سئو برای سئو سایت استفاده می کنیم، این نوع افزونه امکانات رایگان بسیاری را در اختیار کاربر قرار می دهد اما جهت استفاده از خدمات پیشرفته نسخه پرمیوم آن را باید تهیه نمود ‌.

مهمترین ویژگی و برتری که برنامه های اپن ‌سورس دارد این است که هم کمپانی سازنده می ‌تواند از تولید افزونه های مختلف و حتی قالب کسب درآمد کند و از طرفی سایر متخصصین بتوانند محصولات این چنینی را بسازند.

در واقع این امر جزء یکی از شیوه های کسب درآمد کمپانی وردپرس می باشد، این سرویس به عنوان سریع ترین سرویس مدیریت محتوا مناسب برای سازمان ها و فروشگاه هایی است که تمایل دارند یک گروه را جدا از وبسایت شان مدیریت کنند. به سبب همین امر قابلیت هایی طراحی شده است که می توانند از قدرت WordPress VIP استفاده نمایند.

منبع درآمد کمپانی وردپرس

کمپانی وردپرس دارای زیر مجموعه های رایگان و غیر رایگان بسیاری است که برای کسب اطلاعات دقیق در این رابطه می توانید به وب سایت automattic.com مراجعه کنید.

شاید با دیدن زیر مجموعه های این کمپانی به پاسخ این سؤال که علت رایگان بودن وردپرس چیست نیز خواهید رسید. در واقع این کمپانی نظیر هر کمپانی دیگر مدل درآمدی خودش را دارد، نکته مهمی که باید به آن توجه نمود این است که یکسری از خدمات وجود دارد که برای فروشگاه های کوچک و بیزینس های نه چندان بزرگ رایگان است اما در عوض برای کمپانی های بزرگ هزینه های را در بر می گیرد.

این هزینه ها شامل خرید لایسنس یا هزینه استفاده از خدمات وردپرس می باشد. نسخه vip وردپرس پیشرفته تر از نسخه معمولی است که ما استفاده می‌کنیم و موارد به کارگیری آن برای شرکت های بزرگ می باشد.

در صورتی که به سایت وردپرس به آدرسwordpress.org  مراجعه کنید به یک هسته وبسایت برخورد خواهید کرد که از این طریق می توانید سایت تان را آنگونه که تمایل دارید روی هر هاست و دامنه اختصاصی راه اندازی کنید.

وب سایت wordpress.com یک سایت ساز است که در پنل رایگان به کاربر ۳ گیگابایت می دهد و در عوض آدرس وب سایت تان به عنوان یکی از آدرس های زیر مجموعه در ورد پرس ثبت خواهد شد. برای نمونه به جای که دامنه وب سایت تان example.com باشد آدرس آن example.wordpress.com می ‌شود که جهت استفاده از سرویس های پیشرفته طراحی و حرفه ای تر می بایست هزینه هایی را پرداخت نمود.

ووکامرس

منبع درآمد کمپانی وردپرس

منبع درآمد دیگر این کمپانی از طریق امکانات پلاگین ها و افزونه هایی است که در اختیار کاربر قرار می‌دهد می باشد. برای نمونه ووکامرس یک افزونه فروشگاهی حرفه ای است که حتماً برای راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی به کارتان خواهد آمد. این پلاگین با نصب میلیونی کاملاً رایگان است اما در عوض برای تغییر یکسری فیلم ها یا افزودن امکانات مختلف به این پلاگین باید افزونه های دیگر را تهیه کنید که رایگان نیستند.

در انتها

به عنوان کلام آخر اینکه استفاده از وردپرس مناسب است یا نه؟ همانگونه که بیان کردیم می بایست برای افزودن یکسری قابلیت ها به سایتتان هزینه ‌هایی را متحمل شوید حال که خود وردپرس رایگان است. اما باید توجه داشته باشید که برای هر قسمتی که قرار است در سایتتان تغییراتی ایجاد شود اگر پلاگین رایگان نباشد باید اقدام به خرید پلاگین نمایید. با تمام این تفاسیر همچنان استفاده از وردپرس جهت راه اندازی وبسایت کم هزینه تر و به صرفه تر از یک وب سایت با کدنویسی می باشد. از طرفی اگر بحث امنیت این سیستم باشد باید بدانید که هیچ سیستمی در دنیا از امنیت ۱۰۰ درصدی برخوردار نیست و هر وبسایتی قابل نفوذ است اما می‌توانیم از طریق برخی اپ امنیت وب سایت را بالا ببریم تا از شر هکرها در امان باشیم که وردپرس نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.