همانگونه که تا به حال در مقالات زیادی از سایت برتر به اهمیت طراحی وب سایت جهت راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی و مزایای آن صحبت نمودیم ، از انواع روش های طراحی سایت می توان به طراحی سایت تک صفحه ای اشاره نمود. روش راه اندازی وب سایت از این طریق به نوبه خود از محبوبیت بالایی برخوردار است و بسیاری از افراد به نسبت سلیقه خود یک وب سایت تک صفحه ای را برای کسب و کارشان برمی ‌گزینند. حال می خواهیم در این مقاله از سایت برتر به معرفی این نوع طراحی وبسایت ، مزایای آن و نحوه ایجاد کسب و کار از طریق این وبسایت صحبت نمایم در ادامه ما را همراهی کنید.

مقاله پیشنهادی : طراحی سایت چند زبانه

تعریف طراحی سایت تک صفحه ای

حال می خواهیم بدانیم که منظور از طراحی سایت تک صفحه ای چیست و چگونه می توان خدمات اطلاعات یا محصولات خود را در آن قرار داد ؛ طراحی وب سایت به صورت تک صفحه ای one page site نیز نامیده می شود.

در این نوع سایت امکان قرار گیری اطلاعات و محتویات تنها درون یک صفحه وجود دارد و در صورتیکه بخواهید در صفحه به قسمت های دیگر مراجعه کنید به جای آن که به صفحات دیگر ورود پیدا کنید به قسمت های دیگر انتقال خواهید یافت.

با وجود این ویژگی اولین چیزی که در ذهنتان تداعی می شود طراحی وب سایتهای اسکرولی و صفحات اسکرولی از نسخه موبایل و تبلت می باشد که ایده آن از این نسخه ها برای ایجاد یک وب سایت تک صفحه ای گرفته شده است به گونه ای که برای مشاهده مطالب باید به صورت عمودی اسکرول کنید که این امر از کلیک کردن یا تب کردن برای کاربر خوشایند تر است.

بسیاری از طراحان وب سایت امروزه از روش تک صفحه ای استفاده می کنند چون ساده و تمیز است ، علاوه بر این یک طرح کاملاً تاثیر گذار می توانند ارائه دهند. با ایجاد سایت های تک صفحه ای علاوه بر آن که زمان کمتری را برای طراحی می گذارید نتیجه سریع تری خواهید داشت. از طرف دیگر کاربران نیز با حجم اطلاعات مختصر و مفید مواجه می شوند و به طور حتم برای مطالعه محتوای وب سایت تان حوصله بیشتری خواهند داشت.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

مزیت ها و معایب طراحی سایت تک صفحه ای

صفحات تک صفحه ای نظیر سایر وب سایت ها از مزایا و معایبی برخوردار است که در این قسمت به آن می پردازیم.

از مزیت های طراحی سایت تک صفحه ای سادگی در طراحی می باشد زیرا با ایجاد یک صفحه داخل وبسایت تنها شما به طراحی آن صفحه تمرکز خواهید نمود و مانند سایر وب سایت ها از طراحی چندین صفحه خبری نیست.

دومین مزیت این گونه وب سایت ها کیفیت بالا تصاویر از لحاظ گرافیک و همچنین از نظر طراحی می باشد زیرا زمانی که یک صفحه از وب سایت طراحی می گردد تمامی کیفیت های بصری و ایده های طراحی تنها باید بر روی آن صفحه پیاده سازی شود.

سومین نکته اینکه کاربران راحت تر به اطلاعات درخواستیشان حین بازدید در همان یک صفحه دسترسی خواهند داشت.

علاوه بر این مدیریت وب سایت به صورت تک صفحه ای بسیار آسان است و از آنجا که مطالب در طراحی سایت های یک صفحه بسیار کمتر است به همین منظور مدیریت و کنترل بخش های آن راحت تر خواهد بود.

حال در رابطه با معایب راه اندازی وب سایت از این طریق می پردازیم ؛ از معایب این طراحی وب سایت به علت طولانی بودن و به کارگیری از تصاویر با سایز بزرگ حجم وب سایت بالا می رود و از طرف دیگر در بارگذاری سایت سرعت کمتری خواهید داشت. این امر موجب می ‌شود تا بر روی کاربران تأثیر منفی بگذارد و ناچار از وبسایت شما بیرون بیایند.

از دیگر مشکلاتی که طراحی وب سایت به صورت تک صفحه ای دارد محدودیت کلمات کلیدی می باشد زیرا در طراحی وب سایت چند صفحه ای می توانید برای هر صفحه بر روی یک کلمه کار کنید و کلمه مورد نظر را بهینه سازی کنید اما در وب سایت تک صفحه ای با این مورد به مشکل بر خواهید خورد.

مقاله پیشنهادی : تایپوگرافی در طراحی سایت

چگونه یک وب سایت تک صفحه ای بسازیم؟

چگونه یک وب سایت تک صفحه ای بسازیم؟

همانگونه که در ابتدا گفتیم ایجاد یک وب سایت تک صفحه ای در میان طراحان و مشتریان از محبوبیت بالایی برخوردار است. برای ساخت سایت یک صفحه ای ابتدا باید بررسی کنید که ایجاد یک صفحه برای کسب و کار شما در اینترنت مفید است یا نه. در واقع باید ببینید که نسبت به کسب و کارتان چه نوع طراحی سایتی احتیاج دارید ؛ یک سایت استاندارد می خواهید یا تک صفحه ای.

پس از آنکه با تحقیق و بررسی انواع وب سایت ها برای ایجاد سایت یک صفحه ای تصمیم گرفتید باید مرحله بعدی یعنی طراحی سایت با استفاده از ویژگی های پایین به صورت تک صفحه ای اقدام نمایید.

اولین ویژگی برنامه ریزی برای پیاده سازی محتوای مفید و مناسب می باشد. در واقع باید با قرار دادن متون جذاب کاربران را ترغیب به دیدن ادامه وبسایت کنید و حدلامکان حاشیه و کلمات اضافی را حذف کرده و کلمات و عبارات مفید استفاده نمایید.

به کارگیری قالب مناسب جهت ایجاد سایت یک صفحه ای با انتخاب یک قالب مناسب در وب سایت با هدر ، بدنه ، و فوتر مناسب جلوه زیبایی به وبسایت خود دهید.

استفاده از انیمیشن و افکت را در سایت فراموش نکنید زیرا وجود متون پی در پی چشم بیننده را خسته می کند اما ایجاد یک انیمیشن می تواند جذابیت سایت تان را چندین برابر کند.

اهمیت فوتر را فراموش نکنید و اطلاعات مهم خود را در این بخش بگذارید ، اطلاعاتی نظیر شماره تماس ، آدرس دقیق ، ساعت کاری و … .

سه مورد دیگر که نسبت به دیگر موارد از اهمیت بیشتری برخوردار است شامل :

توجه به اهمیت شبکه های اجتماعی

توجه ویژه به سئو و بهینه سازی وب سایت

و در نهایت ایجاد یک وب سایت تک صفحه ای کاملاً ریسپانسیو و واکنش گرا.

نتیجه گیری

با موارد و ویژگی هایی که در رابطه با وب سایت های تک صفحه ای در اختیارتان قرار دادیم می توانید نسبت به نوع کسب و کارتان اقدام به طراحی یک وب سایت با رعایت ویژگی های کامل و اصولی نمایید. توجه داشته باشید که گوگل یکی از منبع مهم برای افراد می باشد و زمانی که می خواهند به جستجوی موردی بپردازند آن مورد را در گوگل سرچ می کنند پس موارد بالا را در طراحی وب سایت خود حتماً رعایت نمایید تا با قرارگیری در رتبه های بالا از موتور جستجوی محبوب گوگل کسب و کار خود را به همگان معرفی و از این طریق به پیشرفت و توسعه کارتان از طریق اینترنت کمک نمایید.

برای مشاوره بیشتر در رابطه با طراحی وب سایت یک صفحه ای می توانید با کارشناسان و مشاورین ما در سایت برتر با مراجعه به صفحه تماس با ما تماس حاصل فرمایید. تیم مجرب سایت برتر با ارائه مشاوره کامل در ایجاد یک وبسایت با سلیقه و نظر تان شما را در این امر یاری می کنند. همچنین در زمینه خدمات دیگر طراحی سایت و پشتیبانی بهترین راهکار را ارائه خواهند داد.