برای آنکه بخواهید در وب سایت وردپرسی خود پست هایی را در زمان معین انتشار دهید این قابلیت زمانبندی پست ها در سیستم مدیریت محتوای وردپرس وجود دارد. از طریق زمان بندی ساعت و تاریخ دلخواه تان جهت منتشر کردن پست را در نظر می گیرید تا به صورت خودکار در زمان تعیین شده به نمایش کاربران در بیاید. این مورد برای زمانی که شما به اینترنت دسترسی ندارید و یا در مسافرت هستید بسیار مفید می باشد. اما گاهی اوقات مشکلاتی ممکن است در قابلیت های وردپرس به وجود بیاید و پست شما در زمان مشخص منتشر نشود. برای همین شما با خطای زمانبندی از دست رفته در وردپرس رو به رو خواهید شد برای رفع این مشکل شیوه های زیر را خدمت تان ارائه نموده ایم با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

علت خطای زمانبندی از دست رفته در وردپرس

این خطا امکان دارد به علل مختلف در وب سایت تان رخ دهد و ممکن است انتشار اتوماتیک و زمان بندی پست تان با مشکل مواجه شود. قبل از انجام هر کاری ابتدا باید علت وقوع خطا را بیابید و پس از آن که دلیل نمایش خطای زمانبندی از دست رفته وردپرس را پیدا کردید به رفع آن بپردازید.

اولین مورد مربوط به کم بودن حجم ترافیک سایت می باشد اگر صفحه وب تان به طور صحیح بارگیری نشود به طور اتوماتیک ترافیک سایت تان کم می شود و وقتی این عمل کاهش یابد Cron job انجام نمی شود. Cron job به عنوان یک قابلیت در سیستم های لینوکسی است که وظیفه اجرای عملیاتی خاص در زمان بندی خاصی را به طور کاملاً اتوماتیک برعهده دارد. به بیان ساده اگر کرون جاب نتواند کار برنامه را به درستی انجام دهد احتمال رخ دادن چنین خطایی بیشتر خواهد شد.

کار Cron job در وردپرس مدیریت برنامه ها می باشد، وقتی که برنامه‌ای برای یک پست در وردپرس تنظیم می کنید cron job این پست را در زمان معین و برنامه ریزی شده توسط تان تنظیم می کند. این کار کرون جاب هر وقت که یک صفحه درخواست می شود هر بار شروع شده و توسط  WP-CORN کنترل می گردد.

ممکن است Cron job پست را در زمان برنامه ریزی شده منتشر نکند زیرا امکان وجود خطاهای اسکریپتی در وردپرس وجود دارد. در واقع امکان دارد تا خطای اسکریپت وردپرس موجب رخ دادن این نوع ارور در وب سایت تان شود.

نحوه حل خطای زمانبندی از دست رفته در وردپرس

اولین راه حل پیشنهادی ما استفاده از پلاگین WP Missed Schedule Posts جهت رفع ارور زمان بندی از دست رفته وردپرس می باشد. کار با این افزونه بسیار ساده است و نسخه آن کاملاً رایگان می باشد. به گونه ای که به آسانی می توانید آن را از پنل وردپرس دانلود و بر روی سایت وردپرسی نصب نمایید. همچنین برای فعال سازی این پلاگین می توانید آموزش نصب افزونه در وردپرس را مشاهده نمایید.


پس از آن که به طور صحیح این افزونه را فعال نموده اید کلیه پست های زمانبندی شده در ۱۵ دقیقه چک می شود و ۲۰ پست در یک زمان منتشر خواهد شد.


راه حل بعدی راه اندازی Cron jobs می باشد، از طریق این روش وبسایت تان برای همیشه از شر این مشکل خلاص خواهد شد. در واقع شما با پیکربندی تنظیمات  CRON Jobs این خطا را برای همیشه از بین خواهید برد. برای استفاده از این روش ابتدا باید یک سری تغییرات در فایل wp-config.php اعمال نمایید.

به همین علت توصیه می شود حتماً پیش از اعمال هر تغییری یک نسخه پشتیبان از وبسایت تهیه نمایید تا در صورت هرگونه اشتباه بتوانید اطلاعات سایت تان را بارگذاری کنید.

برای انجام این کار ابتدا باید wp-cron.php پیش فرض را غیرفعال کنید. برای این کار وارد پنل هاست مدیریتی خود شوید. برای ورود به هاست امکان استفاده از  FTP  وجود دارد.

پس از آن مسیر File Manager » Public-html » WP-config.php طی نمایید .قطعه کد زیر را که مطابق تصویر میبینی بعد از کدهای دیتابیس جایگذاری و ذخیره نمایید.

در مرحله بعد باید یک CRON jobs جدید راه اندازی کنید. برای این کار در هاست آیکون CRON Jobs پیدا نموده و بر روی آن کلیک کنید.

با کلیک کردن بر روی این گزینه یک پنجره جدید برای تان باز خواهد شد که شما باید در فیلد Common Settings  گزینه Every Six Hours را از لیست کشویی انتخاب و بر روی دکمه Add New Cron Job کلیک کنید.

حال Cron Job جدید در سایت وردپرسی تان فعال شده و موجب رفع خطای Missed Schedule Post خواهد شد.


در آخر تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای Cron job جدید زمان مورد نظر را وارد کنید. به همین آسانی حالا امکان انتشار پست های خود برای انتشار، زمان بندی فراهم است.