سئو کاران برای رسیدن به رتبه های نخست وب سایت در نتایج موتور جستجوی گوگل و همچنین بهبود رتبه در وب سایت های رقیب از سئو on-page و off-page بهره می برند. سئو آف پیچ که به عنوان سئو خارجی نیز شناخته می شود از اقداماتی است که خارج از وب سایت تان انجام می شود تا در نتایج صفحات موتورهای جستجو تأثیر بگذارند. در واقع بهینه سازی از این طریق جهت رتبه بندی بهتر در نتایج جستجو ، همچنین محبوبیت و درک بهتر وبسایت و به دست آوردن اعتماد و بالا رفتن قدرت یک وب سایت به حساب می آید. در این مقاله از سایت برتر با راهکارهای سئو off-page و عوامل تأثیر گذار در بهبود آن آشنا خواهیم شد با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

شیوه های ارتقاء سئو خارجی در وب سایت

از روش های مختلف می توانید در بهبود رتبه وب سایت خود از طریق سئو خارجی تأثیر بگذارید این شیوه ها شامل موارد زیر می باشد :

ایجاد بک لینک در صفحات وب سایت

بک لینک تبلیغاتی است که از طریق آن لینک به صفحات مختلف سایت داده می ‌شود. این لینک ها تماماً معتبر و پر فایده هستند و کاربرانی را که در جستجوی اطلاعات مرتبط با سایت هستند را به سمت آن هدایت می نماید. این عامل در بالا رفتن رتبه وب سایت تان تأثیر بسیار زیادی می گذارد ، اما به خاطر داشته باشید که اگر محتوای وب سایت تان از کیفیت بالایی برخوردار نباشد دریافت لینک به تنهایی کافی نخواهد بود.

ایجاد وبلاگ و مقالات مفید

از بهترین روش ها برای معرفی کسب و کار به تان به مخاطبان بلاگ ها هستند. با ایجاد مقالات مناسب با محتوای مفید و پروفایده علاوه بر بالا بردن سطح اطلاعات کاربران وب سایت آن ها را با محصولات و حرفه تان آشنا می کنید. در واقع وبلاگ عامل مفیدی جهت ترویج وب سایت است که با ایجاد برگه های مفید از آن میتوان ترافیک سایت را به طور چشمگیری بالا برد.

نشر ریپورتاژ آگهی

تبلیغات اینترنتی که به عنوان یک گزارش و مصاحبه جهت معرفی برندهای اشخاص در وبسایت های خبری پربازدید درج می شود را ریپورتاژ می گویند. در واقع رپورتاژ آگهی به صورت یک خبر تبلیغاتی نشر پیدا می‌ کند و محتویات آن همچون به گزارشی از فعالیت کسب و کار یا حرفه تان توسط مدیر تبلیغات یا روابط عمومی که در سایت های خبری بزرگ و پر بازدید قرار می گیرد.

از آنجا که آمار بازدید وب سایت های خبرگزاری بالا می باشد احتمال کلیک کردن بر روی خبر و وارد شدن به آن سایت بسیار زیاد است به همین علت کاربران با خواندن محتوای تبلیغاتی تان از مشخصه‌ های وب سایت ، محصولات و خدمات مطلع خواهند شد و نام برند تان به عنوان یک برند معتبر و شناخته شده در ذهنشان باقی می ماند.

مشقاله پیشنهادی : سئو محلی یا سئو لوکال چیست؟

تفاوت سئو خارجی با سئو داخلی سایت

تفاوت سئو خارجی با سئو داخلی سایت

زمانی که از سئو داخلی یا on-page seo وبسایت حرف می زنیم منظور کار کردن بر روی تمامی اصول ، ابزارها و تکنیک ها در وب سایت خودمان می باشد ، به این معنی قسمت هایی از وب سایت که اختیار و کنترل کامل روی آن داریم.

برای نمونه زمانی که روی عنوان اصلی مطالب ، عنوان های فرعی ، کلمات کلیدی به کار رفته در متن ، لینک سازی داخلی ، افزایش سرعت سایت یا کاهش بانس ریت وقت می ‌گذاریم در حال بهینه سازی سئو داخلی هستیم.

در مقابل وقتی از off-page seo و سئو خارجی صحبت می ‌کنیم یعنی تلاش و تمرکز بر روی وضعیت محتوا و سایت تان از نگاه دیگران می باشد و قسمت‌هایی است که اختیار و کنترل کامل روی آن نداریم.

در صورتی که در تعدادی از شبکه ‌های اجتماعی حساب کاربری ایجاد کرده ایم و میخواهید ترافیک را از وب سایت های دیگر به سایت تان بیاورید و از طرفی دیگر به گوگل نشان دهید که در فضا های دیگر هم سایت و مطالب شما اشاره شده می توانید این فعالیت‌ها را قسمتی از سئوی خارجی تلقی کنید.

همچنین در صورتی که در وبسایت های دیگران کامنت می گذارید و به مطالب خودتان لینک می‌دهید یا مطلبی را به عنوان میهمان در وبلاگ دوستان تان نشر می دهید باز هم در حال بهینه سازی سایت با تکنیک های سئو هستید.

با این تفاسیر فرق هر دو را کاملاً فهمیده اید ، به طور کلی تمامی آنها از جنس بهینه سازی برای موتورهای جستجو هستند و هر دو مکمل یکدیگر می باشند.

مقاله پیشنهادی : سئو تکنیکال چیست؟

قیمت سئو خارجی و بهینه سازی وب سایت

عوامل بسیاری در قیمت سئو خارجی و بهینه سازی آن دخیل می باشد. در واقع مشخص کردن هزینه های نهایی سئو در هر وب سایتی فرق دارد و این عدد با توجه به آنالیز چند ساعته ای که انجام می گیرد تخمین زده خواهد شد.

به بیان دیگر عبارت تعرفه سئو به این صورت که هزینه سئو و قیمت سئو یک کلمه کلیدی در وب سایت عددی از پیش تعیین شده باشد از لحاظ منطقی اشتباه است. اگر کسی پیش از بررسی سایت تان و بدون هیچ تحقیق میدانی برای سئو هر سایتی یک عدد مشخص داشته باشد می بایست در صحت و صداقت گفته‌ های آن فرد تردید کنید.

موارد وابسته به قیمت سئو و بهینه سازی شامل :

عمر وب سایت و دامنه سایت

میزان تعداد کلمات کلیدی برای سئو و رقابت بین کلمات

وضعیت و جایگاه فعلی وب سایت

مقدار محتوای اختصاصی و کیفیت آنها

تضمین رتبه گیری وب سایت پس از تمام شدن قرارداد سئو

مشاوره آموزش و پشتیبانی

اما قیمت سئوی خارجی به نسبت وضعیت مشخص تری دارند و بیشتر هزینه این بخش مربوط به خرید و گرفتن بک لینک و ریپورتاژ آگهی است که هر وبسایت منتشر کننده و لینک دهنده تعرفه مشخص و ثابتی خواهد داشت.