کسب و کار های اینترنتی پس از راه اندازی وب سایت و همچنین انجام سئو کاملاً حرفه ای می بایست از طریق استراتژی تولید محتوا پست ها را به طور منظم و مداوم منتشر کنید. از طریق این کار به گوگل نشان می دهید که وب سایت شما فعال بوده و برای ارتقاء رتبه آن محتوا های با کیفیت را در یک زمان معین در وب سایت منتشر می کنید. علاوه بر این به مخاطبان وب سایت نیز احترام گذاشته اید و می ‌توانند مطالب شما را در زمان و به طور مداوم مورد مطالعه قرار دهند. در این مقاله از سایت برتر قصد داریم در رابطه با زمان بندی پست در وردپرس صحبت نماییم تا با مدیریت و نظم بیشتری پست ها را منتشر کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

علت زمان بندی پست در وردپرس چیست؟

علت آن که کاملاً روشن است و در مقدمه به بخشی از آن اشاره نمودیم در هر صورت  زمانبندی انتشار پست ها دلایل و مزیت های بیشتری دارد که در ادامه به هر یک از موارد آن خواهیم پرداخت.

نظم و ثبات

اکثر افراد تنها به نوشتن درست یک پست و مقاله اهمیت می دهند و این اشتباهی است که بسیاری از افراد تازه کار و حتی یک نویسنده ماهر می تواند مرتکب شود. افراد حرفه ای و متخصص در این کار به همان قدر که به کیفیت مقاله اهمیت می دهد به ثبات و نظم در انتشار پست ها و مقالات وب سایت نیز به توجه می‌کنند.

به گونه‌ای که برای کاربران و موتورهای جست و جو جستجو ثابت قدمی و ایجاد زمان بندی پست در وردپرس در اکثر مواقع از تعداد پست های منتشر شده برایشان مهمتر است. برای فهم بهتر در صورتی که شما یک پست به صورت هفتگی انتشار کنید در صورتی که این پست دو هفته بعد در همان زمان مشخص منتشر شود بسیار مهمتر از این است که پست های نامنظم در ساعات مختلف منتشر گردد، به همین علت اهمیت در نظم و تداوم انتشار پست بهتر از انتشار تعداد زیادی پست نامنظم می باشد.

انتشار پست و مقالات خودکار

زمانبندی کردن پست های وبلاگ به طور مداوم و همیشگی شاید یک کار سخت باشد. اگر حتی شبانه‌روز کار کنید بعید است که بتوانیم به طور روتین محتوا ایجاد و منتشر کنید. از طرفی هم ممکن است که کارهای غیر قابل پیش ‌بینی برایمان پیش بیاید و موجب شود فرصت آن که زمان معین از روز تولید محتوای و انتشار پست را نداشته باشیم. به همین علت احتیاج است که انتشار پست ها را به طور زمان بندی شده و خودکار انجام دهیم. پس زمانی که شما وقت کافی برای تولید محتوا و پست بیشتر دارید را طبق یک زمانبندی خاص برای روزهای شلوغ بگذارید تا به طور خودکار و طبق برنامه منتشر شود.

مقاله پیشنهادی : نامک در وردپرس

نحوه زمان بندی پست در وردپرس

اولین راه جهت زمان بندی پست در وردپرس از طریق پنل آن می باشد، اگر با پنل وردپرس آشنایی داشته باشید این روش کاملاً آسان بوده و از طریق ویرایشگر وردپرس انجام می گیرد. در قدم اول به پیشخوان وردپرس رفته و در بخش نوشته ها افزودن نوشته را بزنید.

در قدم بعدی مطابق با شکل زیر در قسمت سمت چپ یک نوار کناری می بینید که در آن گزینه ای به نام انتشار موجود است. این گزینه مرتبط با زمانبندی انتشار پست ها در وردپرس می باشد.

زمان بندی پست در وردپرس از طریق پنل آن

در مرحله بعدی بر روی عبارت آبی‌ رنگ ویرایش کلیک نموده و تاریخ و زمانی که می‌خواهید محتوای تان منتشر شود را وارد کنید.

زمان بندی پست در وردپرس به صورت دستی

حال که تاریخ و زمان مورد نظر برای انتشار این پست را انتخاب نمودید بر روی دکمه قبول کلیک کنید. از این طریق محتوای شما با ویرایشگر وردپرس با توجه به تاریخ و ساعت ذکر شده انتشار می یابد.

پلاگین WP Scheduled Posts

پلاگین WP Scheduled Posts برای زمان بندی پست در وردپرس

شیوه دیگری که برای انجام این کار وجود دارد استفاده از پلاگین WP Scheduled Posts می باشد. این نوع پلاگین این یک راه حل کامل جهت زمانبندی پست ها در پنل وردپرس می باشد. از قابلیت های آن می توان به زمانبندی پست ها از طریق یک تقویم و مدیریت انتشار پست به صورت خودکار اشاره نمود.

با نصب این افزونه نحوه اشتراک گذاری پست های خود در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، لینکدین، پینترست و … را می توانید مدیریت کنید. افزونه WP Scheduled Posts به شما این امکان را می دهد تا چندین نویسنده را در یک مکان مدیریت کنید و صدها پست را از طریق تقویم تحریریه برنامه ریزی نمایید. در واقع این افزونه حداقل مداخلات انسانی را داراست.

پلاگین Schedule posts calendar

پلاگین Schedule posts calendar جهت زمان بندی پست در وردپرس

پلاگین Schedule posts calendar با داشتن یک تقویم جاوا اسکریپت به عنوان یک ابزارک جهت برنامه‌ریزی پست می باشد و این اجازه را به نویسنده می‌دهد به جای آنکه تاریخ و زمان در قالب متن وارد کند آن را به صورت گرافیکی انجام دهد. با این وجود ریسک وارد نمودن اشتباه تاریخ یا زمان نادرست به حداقل خواهد رسید.

منتشر کردن پست در زمان اوج ترافیک

زمان ترافیک وب سایت ها قابل پیش‌بینی نیست و شما می توانید از طریق ابزارهای روز گوناگون و شیوه های مختلف نظیر گوگل آنالیتیکس الگوی مخاطبین خود را تجزیه و تحلیل کنید و زمانی را بیابید که به احتمال زیاد بازدید بیشتری در سایت شما ایجاد می شود. پس از یافتن زمان دقیق ترافیک سایتتان ساعت و روز مشخصی را در برنامه زمان ‌بندی انتشار قوس ها تعیین و در وب پیاده سازی نمایید.

به طور کلی وقتی که شما پست ها را در وردپرس زمان بندی می کنید وقت کمتری بابت سایت و کسب و کارتان دارید و دیگر احتیاج نیست که تمامی دغدغه و فکرتان مشغول وب سایت و امور عقب افتاده دیگران شود. در واقع شما با کمک تدوین زمان‌بندی انتشار پست ‌ها به بقیه کارهای خود رسیدگی میکنید، استراحت کرده و حتی به مسافرت می روید به گونه ای که مخاطبان متوجه عدم حضور شما نشوند.