برای معرفی خدمات یا ویژگی های کسب و کار و محصول تان حتماً به ریپورتاژ آگهی احتیاج خواهید داشت. این نوع ریپورتاژ در داخل سایت همچون سایت های پربازدید خبری یا مرتبط با کسب و کارتان درج می شود. برای درک بهتر و بیشتر مفهوم آن می توان سایت های خبری در ایران مثل ایسنا ، ایرنا و خبرگزاری های مختلف و شناخته شده را نام برد که به عنوان یکی از معروف ترین سایت ها برای درج ریپورتاژ  باشند که هر کدام مبلغ مختلفی را از متقاضی دریافت می کنند. از این طریق می ‌توانید بک لینک گرفته و رتبه سایت خود را افزایش دهید. در رابطه با مزیت های ریپورتاژآگهی و تأثیر آن بر سئو سایت اطلاعات جامعی ارائه خواهیم داد ؛ با ما همراه باشید.

مطالعه بیشتر : طراحی سایت آگهی

مزیت ریپورتاژ آگهی

ریپورتاژ یکی از بهترین ترین و اصلی ترین روش ها برای تبلیغات آنلاین و اینترنتی به حساب می آید. بزرگترین برند های دنیا برای جذب مشتری و ارائه محصولات و خدمات خود از آن استفاده می کنند. ریپورتاژ آگهی تأثیرگذاری بیشتری بر مخاطب دارد زیرا به عنوان یک تبلیغ غیر مستقیم به حساب می آید که با سایر شیوه های تبلیغاتی فرق دارد.

به طور معمول روش های تبلیغاتی از یک تصویر استفاده کرده و پیام برند را به مخاطبان می رساند. این ریپورتاژ محتوا محور بوده و مطالب به کار رفته در آن طولانی می باشد و در آن از مزیت‌های محصول ، خدمات و … گفته می شود یا به شکلی ویژگی های محصول را برای مخاطبان ذکر می کند.

با نگاه به لینک های اول گوگل متوجه می شوید که اکثر وب سایت ها از سایت های خبری معتبر لینک گرفته اند. در واقع می‌توان گفت که ریپورتاژ یکی از عوامل مهم و مؤثر برای رتبه گرفتن سایت در موتورهای جستجو می باشد.حال فکر کنید که ریپورتاژ به صورت آگهی یا به شکل خبر در سایت های خبری منتشر شود.

این امر باعث می‌شود بازدیدکنندگان متعدد و مخاطبان بسیاری را از سایت خبری جذب کرده و موجب توجه موتور های جستجو به سایت شود.در واقع ریپورتاژ از مهمترین و بهترین بک لینک هایی است که هر سایتی می تواند داشته باشد.

نکته مهم اینکه همه ریپورتاژ ها هزینه بر نیستند و بعضی از سایت های خبری به کاربران اجازه ثبت اخبار و لینک را داده اند و آزاد گذاشتند. اما لینک از این سایت ها هیچ گونه تأثیری بر سئو سایت نداشته و حتی ممکن است باعث افت رتبه سایت شود.

جهت اطلاع در رابطه با تأثیر ریپورتاژآگهی بر سئو سایت ادامه مطلب را از دست ندهید.

بیشتر بخوانبد : عوامل مؤثر در بهینه سازی وب سایت

ریپورتاژ آگاهی چه تأثیری بر سئو وب سایت دارد؟

حتماً با مفهوم سئو وب سایت آشنایی دارید ؛ در واقع ریپورتاژ آگهی یکی از روش های تضمینی برای گرفتن بک لینک سئو سایت می باشد. زمانی که یک سایت خبری روی کلمه خاص به سایت شما بک لینک فالو می دهد در واقع خوانندگان را به سایت تان هدایت می کند و این باعث می شود تا موتور های جستجو به سایت شما توجه بیشتری نمایند.

زمانی که برای فروش کالا یا محصول مورد نظرتان تبلیغ می‌کنیم انتظار دارید تا محصولاتتان با تعداد بالایی به فروش برود اما باید بگوییم که در سایت‌هایی با رتبه بالا این شیوه اصلاً جوابگو نیست. در واقع کسی به حرف شما و تبلیغ تان توجه نخواهد کرد یا حتی افراد زیادی وارد سایت نمی شوند که تبلیغ تان را ببینند.

برای این راه حل باید ریپورتاژ آگهی تان را در سایت های خبری معتبر و معروف منتشر کنید. این کار تأثیر بسیار ویژه‌ای در دیده شدن شما دارد و این احتمال وجود دارد که تعداد افرادی که از سایت خبری بازدید می کنند حداقل یکبار آگهی تان را بخوانند.

همچنین به اعتبار این سایت های بزرگ اعتماد دارند و شما را تأیید خواهند کرد و علاقه پیدا می کنند وارد سایت تان شوند و از محصول شما خریداری کنند. پس علاوه بر بهبود سئو سایت ریپورتاژ باعث افزایش مشتری خواهد شد.

برای مشاهده تأثیرات بهتر متن ریپورتاژ باید سئو شده باشد ؛ یعنی در متنی که ارائه می دهید باید تمامی اصول سئو رعایت شده شود تا وقتی که در سایت های ناشر به عنوان ریپورتاژ درج می شود هم برای تان بازدید بیاورد و هم موجب بهبود سئو سایت در کلمات کلیدی خاص که در متن ریپورتاژ خود هایپر لینک به سایت خود نموده اید ، شود.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

مشخصه های محتوا در ریپورتاژ آگهی یا خبری

ریپورتاژ باید به گونه‌ ای باشد که نشان ندهد که یک تبلیغ است و گویی در حال اطلاع رسانی مطلبی هستید. در ریپورتاژ تنها به فکر سئو نباشید و احساس خواننده از متن ریپورتاژ را در نظر بگیرید. بهتر است متن حدود 1000 هزار کلمه باشد و چهار تا پنج لینک nofollow در آن قرار گیرد و حداقل یک عکس جذاب سئو شده داشته باشد. تمامی اصول سئو در ریپورتاژ رعایت شده باشد.

توجه داشته باشید که ریپورتاژ آگهی ها تبلیغات معمولی نیستند و به صورت داستان است ، آن ها نباید به سادگی مواردی را تکرار کنند که در تبلیغات آن اشاره شده است.

تمرکز خود را بر یک جنبه جالب از کسب و کارتان بگذارید ؛ مثلاً چگونه شروع کرده اید ، جایزه مهمی که برنده شده‌اید یا خدمات جدیدی که ارائه می دهید.

از زبان ساده و محاوره ای در متن استفاده کنید و از جملات و پاراگراف های طولانی بپزید. سعی کنید ریپورتاژ خود را در سایت های مرتبط با کسب و کارتان منتشر کنید. دقت کنید تا حد ممکن سایت آگهی دهنده از لحاظ موضوعی و محتوایی به سایت تان نزدیک باشد که در این مورد همانگونه که در بالا به آن اشاره نمودیم سایت های خبرگزاری سایت های بسیار مناسبی برای انتشار ریپورتاژ هستند.