طراحی سایت یک شغل اینترنتی است که در طی سال های اخیر در ایران نیز رواج بیشتری پیدا کرده است. اما قبل از این که در مورد درآمد طراحی سایت بخواهیم صحبت کنیم خوب است بدانیم طراح سایت کیست و چه کاری انجام می دهد؟ در واقع یک طراح سایت خوب همیشه در حال یادگیری و آموزش است زیرا دنیای وب هر روز در حال آپدیت شدن و پیشرفته شدن است. باید مهارت ارتباط گیری داشته باشد و در کار خود استمرار و صبوری داشته باشد تا بتواند به نتیجه خوبی برسد. با توجه به انواع کار و شاخه که در طراحی سایت وجود دارد درآمد ان ها نیز متفاوت می باشد. در این مطلب درآمد طراحی سایت در ایران را با توجه به هر شاخه و رشته ای که وجود دارد برای شما بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

میزان درآمد طراحی سایت در ایران

طراحی سایت در ایران معمولا در آمد مشخصی ندارد و بهتر است بگویم هیچ جواب قطعی نمی توان برای میزان درآمد طراحی سایت در ایران در نظر گرفت. زیرا برخی شرکت ها ممکن است یک سایت را با 20 میلیون تومان طراحی کنند در حالی که طراحی همان سایت را یک شرکت دیگر با 5 میلیون تومان انجام دهد.

همچنین با توجه به شخص طراح که چه نوع پروژه ای را انجام می دهد و یا چه تعداد در ماه، به همین دلیل درآمد این شغل ثابت و مشخص نیست و نمی توان مبلغ مشخصی برای این شغل در نظر گرفت. علاوه بر این، نحوه ساخت سایت می تواند از طریق کد نویسی و یا قالب آماده انجام شود که این دو تاثیر زیادی در نتیجه درآمد دارند.

همانطور که دارید طراحی سایت مراحل مختلفی دارد، در گذشته یک نفر که طراح سایت بود، تمام مراحل طراحی و آماده سازی سایت را از صفر تا صد انجام می داد، اما امروزه مانند دیگر شغل ها این کار بیشتر تیمی و به صورت گروهی انجام می شود. به عنوان مثال یک نفر تولید محتوای متنی انجام می دهد، یک نفر محتوای چند رسانه ای آماده می کند، یک نفر دیزاین سایت را طراحی می کند و … به این ترتیب هر کدام در زمینه خود به صورت تخصصی کار را انجام داده و کار بهتری ارائه می دهند.

هزینه ساخت هر وب سایت با توجه به نوع ان و محتوای لازم برای صفحات و همچنین تعداد صفحات ان متفاوت می باشد و ابتدا باید تعرفه ی طراحی هر وبسایت، به علاوه مدت زمانی که لازم است را در نظر داشته باشید.

مقاله پیشنهادی : طراحی سایت برای شرکت های صنعتی

عوامل مؤثر در میزان درآمد طراحی سایت در ایران

عوامل مؤثر در میزان درآمد طراحی سایت در ایران

با توجه به مطالب بالا، یکی از تاثیر گذارترین عوامل بر روی درآمد طراحی سایت در ایران مدت زمانی است که یک سایت آماده می شود. افراد حرفه ای در این زمینه معمولا برای ساخت یک سایت ممکن است هفته ها زمان بگذارند، زیرا جزییات برایشان مهم است. و یک سایت خوب به عنوان نمونه کار یک امتیاز محسوب می شود.

اگر بخواهیم طراحان سایت را دسته بندی کنیم به این صورت است:

گروه مبتدی:

این دسته از طراحان، با توجه به دانستن درک و مفهوم طراحی سایت تازه می دانند و مراحل مقدماتی طراحی سایت را تازه شروع کرده اند. این افراد بهتر است ابتدا یک سایت به عنوان تستی برای خود طراحی کنند تا هم با قوانین و مراحل کار آشنا شوند و هم در این زمینه به مرحله بعدی برسند. با کارآموزی داخل شرکت ها و انجام پروژه های فریلنسری می توانند درآمدی تا سقف 5 تومن برای خود داشته باشند.

گروه تازه وارد ها:

این افراد اگر در این مرحله غرور کاری نداشته باشند می توانند بیشتر پیشرفت کنند و با آموزش های بیشتر دانش خود را به روز نمایند و با استخدام در شرکت ها، همکاری در فروش، پروژه های فریلنسری و … می توانند درآمدی بین 3 تا 5 میلیون را برای خود داشته باشند.

گروه حرفه ای ها:

این گروه از طراحان سایت تا کنون توانسته اند بیش از 20 سایت موفق طراحی کنند و تجربه کافی را برای طراحی سایت به دست آورده اند. این افراد با آموزش به دیگران، همکاری در فروش، کار در شرکت، پروژه شخصی و فریلنسری می توانند درآمدی تا 20 میلیون تومان در ماه داشته باشند.

گروه متخصصان طراحی سایت:

این گروه با تلاش بسیار و همواره آموزش دیدن با کارهایی که انجام داده اند و تجربه های بسیاری که در طراحی سایت به دست اورده اند با این عنوان شناخته می شوند، درآمد این دسته با توجه به شرایط کاری متفاوت است و در بعضی موارد تا 100 میلیون توامن هم می رسد.

توجه داشته باشید در هر مرحله ای از طراحی سایت همواره باید ر حال آموزش دیدن بود زیرا که این مبحث هر روز در حال تغییر و به روز شدن است.

 نتیجه گیری

طراحی سایت در ایران شغل مناسبی است زیرا بسیاری از شرکت ها تازه به سمت ایجاد سایت و فروشگاه های اینترنتی می روند و یکی از عوامل در افزایش درآمد طراحی سایت در ایران کیفیت است زیرا باعث افزایش تعداد مشتریان می شود. به خصوص افرادی که در این زمینه تازه وارد هستند بهتر است با دریافت هزینه کم و به جای تعداد سفارش بیشتر روی کیفیت کار تمرکز کنند تا علاوه بر خروجی بهتر در ماه های بعدی انتظار بیشتر شدن سفارشات ودر نتیجه درآمد بیشتر داشته باشند. طراحان سایت باید همواره اطلاعات خود را در این زمینه به روز کنند تا بتوانند پیشرفت کنند و از رقبا عقب نمانند.