پس از آن که یک سایت طراحی شد باید به سراغ سرعت و کیفیت آن رفت. زیرا اگر سرعت سایتی کم باشد و به کندی لود شود معمولاً کاربران از آن خارج شده و زیاد در سایت شما نمی مانند. این یعنی بالا رفتن نرخ پرش سایت و آمار کم بازدید که خود باعث نمره منفی گوگل به سایت شما می شود. بعضی از سایت ها دارای محتوای متنی هستند و تصاویر و ویدیوی کمی دارند و راحت تر لود می شوند. اما سایت هایی که دارای ویدیو و تصاویر زیادی هستند معمولاً در هنگام باز شدن زمان بیشتری طول می کشد. ما در این مطلب قصد داریم به شما توضیح دهیم که جت پک وردپرس چیست و چه کارایی در سایت وردپرسی می تواند داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

تعریف جت پک وردپرس و کاربرد آن

همانطور که می دانید افزونه های زیادی برای افزایش سرعت و کیفیت سایت وردپرسی وجود دارد. اما در بین آن ها یک افزونه قدرتمند و قوی با کارایی بالا وجود دارد به نام جت پک jetpack که برای افزایش توان و قدرت سایت طراحی شده است. در ادامه قصد داریم به شما توضیح دهیم مزایای جت پک وردپرس چیست؟

ابتدا باید گفت که به دلیل اتصال این افزونه به سایت wordpress.com قابلیت استفاده در ایران را ندارد و برای استفاده از آن باید فیلتر شکن را روشن کنید. امکاناتی که این افزونه دارد را به ترتیب معرفی می کنیم:

  • به دلیل بهره گیری از سرور وردپرس، هیچ فضایی از سرور شما را اشغال نمی کند.
  • می توانید در پست خبرنامه ها و نظرات عضو شوید
  • سیستم نظر دهی را از طریق شبکه های اجتماعی فعال کنید
  • در تولبار و یا سایت اصلی وردپرس، سایت شما با مدیریت فعال به نمایش در خواهد آمد
  • از Akisment پشتیبانی می کند.

افزونه جت پک مزایای خوبی دارد به عنوان مثال به شما کمک می کند تا رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو بالا ببرید. این افزونه با ارائه خدماتی همچون اشتراک گذاری، نمایش مطالب مرتبط و برخی قابلیت های دیگر باعث می شود تا کاربر مدت زمان بیشتری در سایت شما بماند.

Brute force یکی از خطرناک ترین حمله های هکرها است که توسط آن تعداد بسیاری از نام کاربری و رمز عبور را برای سایت شما می فرستند تا با استفاده از آن ها بتوانند وارد سایت شما شوند. جت پک این قابلیت را دارد تا از سایت شما در مقابل این حمله محافظت می کند و امنیت را به سایت شما می بخشد. به علاوه سایت شما را مانیتور می کند و با آپدیت خودکار افزونه های شما امنیت سایت را دوچندان می کند.

مقاله پیشنهادی : بهترین افزونه پنل کاربری در وردپرس

معایب جت پک وردپرس و آشنایی با تنظیمات آن

همانطور که در بالا اشاره کردیم باید گفت که سایت وردپرس در ایران تحریم است و تمام برنامه هایی که در سرور وردپرس هستند نیز بلا استفاده هستند و نمی توان با آن ها کار کرد. همچنین اگر با وجود تمام مشکلات از این افزونه استفاده کنید تصاویر و محتوای سایت به خوبی لود نخواهند شد. در نسخه رایگان این افزونه عملا نمی توان برای سرعت سایت خود کاری کرد.

در نسخه پرو می توان این کار را انجام داد، اما هزینه پرداختی برای خرید افزونه به صورت دلار بوده و برای اکثر ما غیرممکن خواهد بود. حتی اگر هاست و دامنه بین المللی خریداری کنید و افزونه را نیز تهیه کنید، به دلیل Cdn که در وردپرس است تصاویر و ویدیو ها را به کاربران ایرانی نمایش نمی دهد مگر با فعال کردن فیلتر شکن.

پس در کل می شود از این افزونه استفاده کرد اما هزینه هایی که برای ما ایرانی ها دارد بسیار سنگین می باشد و نه تنها دردی از ما دوا نخواهد کرد، بلکه باری دیگر بر روی دوش طراحان سایت خواهد بود.

تنظیمات افزونه جت پک وردپرس

تنظیمات افزونه جت پک وردپرس

برای نصب این افزونه باید در مخزن افزونه های وردپرس سایت خود این افزونه را جستجو کنید و پس از پیدا کردن آن را نصب کنیدو توجه داشته باشید که برای فعال کردن ان باید به سایت wordpress.com متصل باشید که برای این کار باید فیلترشکن را روشن کنید. در صفحه ای که برای شما نشان داده می شود باید روی گزینه approve کلیک کنید تا برای شما فعال شود. به این ترتیب می توانید از گزینه های این افزونه در سایت خود استفاده کنید.

تنظیمات این افزونه قسمت های مختلفی را در بر می گیرد و زمانی که شما روز گزینه  mudules کلیک می کنید، می توانید به قسمت های زیر دسترسی پیدا کنید:

فرم تماس، توضیع بهبود یافته، به روز رسانی ها، محافظت و … .

در کل این افزونه امکانات خوبی دارد اما نه برای ما ایرانی ها. اما اگر سایت شما بین المللی است و کاربران ان خارجی هستند بدون شک این افزونه می تواند بهترین افزونه برای بهبود سرعت و امنیت سایت شما باشد.

نتیجه گیری

امروزه همه طراحان سایت سعی در بالا بردن سرعت و کیفیت سایت خود را  دارند، زیرا سرعت لود سایت نقش مهمی در جذب کاربران و حتی گرفتن امتیاز مثبت از گوگل را دارد. برای این منظور برنامه های مختلفی طراحی شده است که جت پک یکی از بهترین آن ها است اما نه برای ایرانی ها. زیرا به دلیل تحریم ها این افزونه در ایران کاربردی ندارد و تهیه ان بسیار هزینه بر و بدون کاربرد می باشد. ولی در هنگام ساخت سایت خارجی که کاربران ایرانی ندارد می تواند گزینه مناسبی باشد.