همانطور که می دانید به دلیل سادگی که در پیکربندی محتوا گرافیکی وجود دارد باعث جلب توجه بسیاری از مخاطبان شده و آنها را به سمت سایت شما جذب خواهد کرد. محتوا گرافیکی که بر روی سایت استفاده می شود تأثیر بسیار زیادی بر روی بهتر شدن سایت دارد به طوری که بسیاری از مخاطبان به کمک محتواهای گرافیکی قسمت های مختلف سایت را می شناسند و از آنها استفاده می کنند. همچنین محتوا گرافیکی تأثیر بسیار زیادی بر روی جذب مخاطب دارد و هر چقدر که این محتوا زیباتر باشد مخاطب بیشتری را جذب خود می کند و آنها را ترغیب به ماندن داخل سایت می کند. ما امروز در مقاله ای از سایت برتر به بررسی اهمیت تولید محتوا گرافیکی در طراحی سایت می پردازیم و با ویژگی های آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

تولید محتوا گرافیکی در طراحی سایت چیست؟

برای شناختن محتوا گرافیکی بهتر است ابتدا با معانی تولید محتوا و گرافیک آشنا شوید و بعد به معرفی محتوا گرافیکی بپردازیم:

گرافیک: از نظر لغوی به ترسیم یک شکل گفته می شود که به طور کلی تصویر، نقاشی، رنگ روی دیوار، رنگ های مختلفی روی بوم و … نیز از جمله کارهای گرافیکی به حساب می آید.

تولید محتوا: تولید محتوا یکی از مهم ترین بخش های ساخت یک وبسایت می باشد و سایتی که دارای محتوا نباشد کاملاً بی فایده است. این مسئله هم از نظر گوگل و هم مخاطبان بسیار مهم است و اگر در سطح خوبی نباشد ممکن است سایت را به خطر انداخته و مورد جریمه گوگل قرار بگیرد. به همین دلیل مهم است که محتوایی که بر روی سایت قرار می گیرد نباید کپی و کاملاً اختصاصی باشد. محتواها انواع مختلفی مانند متنی، ویدئویی، صوتی و گرافیکی دارند که هر کدام می تواند تأثیر مثبتی بر روی سایت شما بگذارد. در ادامه ما به معرفی تولید محتوا گرافیکی در طراحی سایت می پردازیم.

تولید محتوا گرافیکی: محتوا گرافیکی می تواند به شما کمک بسیاری در جهت جذب سریع مخاطب کند زیرا تصاویر در کوتاه ترین زمان می تواند هدف کلی وب سایت و یا یک بخش از آن را به مخاطبان نشان داده و باعث می شود که مخاطبان با دیدن آنها به سایت شما جذب شود. البته توصیه می شود که در ساخت محتوا گرافیکی وب سایت خود از یک متخصص گرافیک کمک بگیرید تا بالاترین میزان تأثیر گذاری را داشته باشد. شما می توانید برای تأثیر بیشتر محتوا گرافیکی در کنار آن از محتوا متنی نیز استفاده کنید تا بالاترین تأثیر را داشته باشد.

مقاله پیشنهادی : تایپوگرافی در طراحی سایت

مزایای تولید محتوا گرافیکی در طراحی سایت

تولید محتوا گرافیکی در طراحی سایت چیست؟

 

برند سازی: استفاده از محتوا گرافیکی با کیفیت و زیبا می تواند ارزش سایت شما را بیشتر کند و از همین رو محبوبیت سایت و برند شما را نیز بیشتر از گذشته خواهد شد. نکته ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که باید محتوا گرافیکی که در سایت استفاده کردید کاملاً با لوگو و برند شما همخوانی داشته باشد و به نوعی امضاء کسب و کار شما در آن دیده شود. مثلاً محتوا گرافیکی جذابی که در سایت های فروشگاهی استفاده می شود باعث تبدیل مخاطب ها به مشتری شده و باعث رونق کسب و کار شما می شود و به همین دلیل یکی از مهم ترین کارها در طراحی سایت فروشگاهی تولید محتوای گرافیکی است.

ارتباط مؤثر: یکی دیگر از مزایای داشتن محتوا گرافیکی در سایت ارتباط مؤثر است. شما با داشتن محتوا گرافیکی مناسب می توانید به راحتی با مخاطب های خود ارتباط برقرار کرده و آنها را به سمت اهداف خود سوق دهید.

طراحی گرافیکی: همانطور که می دانید سایتی که دارای طراحی خوبی باشد و از نظر مردم زیبا و مورد پسند باشد باعث می شود تا کاربر جذب سایت شده و مدت زمان بیشتری در آن بماند. استفاده از طراحی های گرافیکی مهم ترین مسئله ای است که باید در طراحی وبسایت در نظر داشته باشید. طراحان وب علاوه بر عکس های استفاده شده  باید اهمیت ویژه ای نیز به هارمونی رنگ ها بدهد تا مخاطب احساس خوبی از وب سایت داشته باشد. این موارد بر اساس نوع و کسب و کار سایت مورد نظر متغیر می باشد.

مقاله پیشنهادی : اهمیت باشگاه مشتریان در طراحی سایت

انواع مختلف تولید محتوا گرافیکی در طراحی سایت

تولید محتوا گرافیکی در طراحی سایت می تواند به نوع های مختلفی باشد و هر کدام با ویژگی هایی که دارد بهترین تأثیر را بر روی مخاطب بگذارد. دسته بندی های مهم تولید محتوا گرافیکی عبارت اند از:

اینفوگرافیک

موشن گرافیک

اسکیرین شات

اسلایدها

عکس نوشته

استیکر و … می باشند که در بین آنها اینفوگرافیک می تواند بیشترین جذب مخاطب را همراه خود داشته باشد که در ادامه به آن میپردازیم.

تولید محتوا گرافیکی به صورت اینفوگرافیک

می توان گفت بهترین ابزاری که برای نمایش اطلاعات سایت و بخش های مختلف آن وجود دارد، استفاده از اینفوگرافیک ها می باشد. شما می توانید با استفاده از اینفوگرافیک ها به سرعت منظور و هدف خود را به مخاطب نشان دهید و همین بزرگترین مزیت این مورد از تولید محتوا گرافیکی می باشد. منتقل کردن حجم بزرگی از اطلاعات به مخاطبین در کمترین زمان ممکن یکی دیگر از مزیت های اینفوگرافیک می باشد به این صورت که اگر می خواستید یک متن را برای توضیح آن بنویسید باید زمان بیشتری صرف کرده و در آخر انقدر متن شما طولانی می شد که مخاطب تمایلی به خواندن آن نداشته باشد و کاملاً از خواندن آن صرف نظر کند.

اینفوگرافیک ها برای استفاده در شبکه های اجتماعی نیز بسیار پرکاربرد و مفید هستند زیرا اشتراک گذاری عکس ها در شبکه های اجتماعی بسیار ساده تر از قرار دادن متن در آنهاست زیرا متن ها محدودیت هایی دارند که کار را برای ما دشوارتر می کنند. همانطور که طراحی گرافیکی نیاز به یک متخصص دارد انجام اینفوگرافیک نیز باید کاملاً بی نقص باشد تا بتواند تأثیر خوبی بر روی مخاطب گذاشته و آن را جذب خود کند. همچنین فردی که اینفوگرافیک را می سازد باید درک خوبی از فونت ها و رنگ های مختلف داشته باشد تا برای مخاطب اذیت کننده نباشد و بتواند با آن ارتباط خوبی بگیرد. انتخاب رنگ و فونت مناسب مهمترین بخش ساخت اینفوگرافیک است که باید توجه بسیاری به آن داشته باشید.

نتیجه گیری

شما می توانید پیچیده ترین مسائل و توضیحات را با استفاده از تصاویر به جذاب ترین توضیحات تبدیل کنید که برای مخاطب نیز جذاب باشد. به همین دلیل توجه به تولید محتوا گرافیکی وب سایت می تواند یکی از مهم ترین قسمت های استراتژی محتوا برای سایت ها باشد که می تواند موفقیت شما را در کسب و کار خود چندین برابر حالت معمولی کند. در این مقاله ما به بررسی کلی تولید محتوا گرافیکی پرداختیم و مزیت های آن را برای شما بازگو کردیم. ممنون که تا آخر این مطلب همراه سایت برتر بودید، امیدواریم توانسته باشیم بخشی به اطلاعات شما اضافه کنیم.