با وجود همه گیر شدن شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و واتس اپ و رونق کار وب سایت‌های مختلف، تولید محتوا به عنوان یکی از شغل‌های بسیار با اهمیت در حوزه کامپیوتر شناخته شد. یک تولید کننده محتوا فردی است که در رابطه با موضوعی خاص مطلبی می‌نویسد که آن مطلب در سایت یا فضای مجازی به اشتراک گذاشته می‌شود، البته نمی‌توان این حوزه را تنها به نوع نوشتاری محدود کرد چرا که هرگونه عکس یا فیلمی که باعث جذب مخاطب شود نیز به عنوان محتوا شناخته می‌شود. در ادامه سعی شده تا تمامی موارد با اهمیت در این رابطه بیان شود ما را همراهی کنید.

همه چیز در رابطه با تولید محتوا

امروزه تولید محتوا برمبنای سئو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سئو به بهینه سازی سایت گفته می‌شود که مورد با اهمیت در آن محتوای سایت می‌باشد. با توجه به این موضوع امروزه بلاگ نویسان با درآمد خوبی رو به رو شده‌اند. می‌توان گفت که هر مقدار محتوای تولید شده از ارزش بیشتری برخوردار باشد رتبه سایت با افزایش بیشتری روبرو می‌شود، بنابراین این مورد در دیده شدن سایت‌ها و پیج های گوناگون دارای اهمیت است.

بیشتر بخوانید: تقویم محتوا چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

محتوا اطلاعاتی است که در رابطه با موضوعی خاص در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و می‌تواند روی آن‌ها تأثیر مثبت یا منفی بگذارد. مطمئناً برای شما اهمیت دارد که محتوایتان تأثیر مثبتی روی مخاطبان و افراد بگذارد. به نظر شما چه نوع محتوایی باعث جذب دیگران خواهد شد؟ برای پاسخ به این پرسش در ادامه همراه ما باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

در نظر داشته باشید که محتوا فقط نوشته نیست و هر چیزی که مخاطب بتواند با آن ارتباط بگیرد از جمله عکس، موسیقی و فیلم نیز شامل محتوا می‌شود. برای مثال در شبکه اجتماعی اینستاگرام از محتوای عکس و فیلم استفاده می‌شود چرا که سیاست گذاری‌های این اپلیکیشن به این صورت است اما در سایت‌ها محتوای متنی از اهمیت بیشتری برخوردار است و در کنار آن می‌توان از عکس و فیلم نیز استفاده نمود.

تولید محتوا چیست - عکس نوشته

انواع تولید محتوا

تولید محتوا دارای انواع گوناگونی است که به طور کلی به سه دسته محتوای زرد، محتوای سیاه و محتوای سبز تقسیم می شود. آیا در رابطه با این نوع محتوا اطلاعاتی دارید؟ در صورتی که جواب منفی است ادامه بحث را دنبال نمایید.

محتوای سیاه

محتوای سیاه به محتوایی گفته می شود که هیچ گونه شفافیتی در آن وجود ندارد و با دروغ و گمراهی همراه است. این نوع محتوا به هیچ عنوان ماندگار نخواهد بود و دارای تاریخ انقضا می باشد. در واقع افراد به سرعت متوجه سیاهی موجود در آن شده و بعد از مدتی به سراغ این نوع محتوا نخواهند رفت.

محتوای زرد

شاید عبارت کتاب زرد به گوشتان رسیده باشد. به کتاب هایی که از نظر محتوایی دارای ارزش چندانی نیستند کتاب زرد گفته می شود، محتوای زرد هم به همین صورت است. این نوع محتوا دارای ارزش بالاتری نسبت به محتوای سیاه است اما به همان اندازه منفور می باشد چرا که ترکیبی از دروغ و حقیقت است و در واقع در محتوای زرد حقیقت برای جذاب نشان دادن دروغ به کار می رود و به همین علت است که دارای ماندگاری بسیار کمی می باشد.

محتوای سبز

محتوای سبز پر از صداقت است. در این نوع محتوا خبری از دروغ نمی باشد و تمامی توضیحات به صورت مستند ارائه می شود، به همین علت این نوع محتوا دارای تاریخ انقضا نیست و تا مدت ها به عنوان مرجع به کار می رود.

با توجه به توضیحات بالا افراد متوجه صداقت یا دروغ موجود در محتوای شما می شوند و با توجه به آن شما را دنبال می نمایند. در هنگام محتوا نویسی سعی کنید تا از نوشتن هر چیزی که به آن اطمینان ندارید خودداری نموده و برای ایجاد محتوای سبز به کتاب‌ها پناه ببرید و از آن ها به عنوان مرجع استفاده کنید.

از تولید محتوا چه میدانید؟ - سایت برتر

چگونه تولید محتوا انجام دهیم؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا بهتر است بگویید که در چه حوزه ای مهارت دارید و در رابطه با چه مسائلی از اطلاعات کافی برخوردار هستید؟ جایی برای نگرانی وجود ندارد چرا که در هر زمینه ‌ای می‌توان به تولید محتوا پرداخت. آیا شما دست پخت خوبی دارید یا به طور مرتب کتاب می خوانید؟ آیا تخصصی در حوزه های مختلف دارید؟

تنها کافیست علاقه و استعداد خود را پیدا کرده و در آن حوزه شروع به محتوا نویسی کنید البته قبل از آن باید تعیین کنید که قصد دارید محتوای خود را در سایت بارگذاری کرده یا در فضای مجازی به اشتراک بگذارید؟

در صورتی که قصد دارید تولید کننده محتوا در فضای مجازی باشید بهتر است به سراغ محتوای تصویری بروید و با افزایش مهارت خود در زمینه فتوشاپ عکس های مناسبی را طراحی کرده و با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید، البته با وجود اپلیکیشن‌های بسیاری که برای اندروید و iOS منتشر شده‌اند جایی برای نگرانی نیست چرا که بدون مهارت کافی در زمینه فتوشاپ نیز می توان محتوای تصویری تولید کرد.

بعد از آن که نوع محتوای خود را تعیین کردید تنها کافیست که بنویسید، البته قبل از آن خواندن محتواهای مرتبط در دیگر سایت ها برای شما بسیار کمک کننده خواهد بود. به عنوان مورد آخر سعی کنید تا تمامی اصول بهینه سازی سایت را یاد بگیرید چرا که به این صورت محتوای شما بیش از پیش دیده خواهد شد و در نهایت باید گفت که محتوا سبز بنویسید، چرا که این نوع نوشته تا مدت ها باقی مانده و افراد از خواندن آن لذت می برند