همه ما می دانیم که اگر در هنگام طراحی یک سایت، قوانین سئو را رعایت کنیم گوکل آن ها را ایندکس می کند و از نظر seo به سایت ما امتیاز مثبت می دهد. هر محتوایی که در سایت می گذاریم در سئو تأثیر گذار است. اما برخی کم و برخی بیشتر در این زمینه تأثیر دارند. تأثیر PDF در سئو یکی از بحث های مهم است که در این مطلب توضیح می دهیم. زمانی که یک فایل pdf را درون صفحات سایت خود قرار می دهید. اگر بدون عکس باشد، گوگل آن را ایندکس می کند ولی فایل های pdf که متن و عکس هستند را نمی تواند بررسی کند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

تأثیر PDF در سئو و مزایای آن

گوگل فایل pdf را بررسی می کند پس قطعا در سئوی سایت تأثیر گذار است اما نسبت به محتوای اصلی سایت کمتر تأثیر دارد. یک محتوای پی دی اف به راحتی تهیه می شود. کافی است پس از نوشتن مطلب در ورد هنگام ذخیره آن در پایین انتخاب نام برای سند به جای گزینه word document از گزینه pdf استفاده کنید.

آفلاین بودن یکی دیگر از خصوصیات تأثیر PDF در سئو و استفاده از آن در سایت است. زیرا بعضی از کاربران ممکن است دسترسی خوبی به اینترنت نداشته باشند، به همین دلیل با یک بار دانلود کردن یک فایل می توانند آن را در سیستم خود به عنوان ذخیره داشته باشند و آن را هر زمان که مایل بودند، مطالعه نمایند.

همچنین برخی از مدیران کسب و کارهای اینترنتی، برای توسعه برندینگ پیشنهاد می دهند که از کتاب های الکترونیکی در سایت ها استفاده شود زیرا باعث می شود افراد بیشتری از این طریق با برند شما آشنا می شوند. از مزیت های دیگر پی دی اف این است که می توانید لینک سایت خود را در قسمت های مختلف pdf قرار دهید. به این ترتیب کاربر بدون گشت و گذار در اینترنت و فقط با خواندن یک پی دی اف به صورت آفلاین با سایت شما آشنا می شود.

یکی از تأثیرات مثبت پی دی اف ها، قرار دادن meta data در آن ها است. برای مشاهده کلمات کلیدی که در پی دی اف ها وجود دارد می توان در منوی فایل برنامه adobe acrobat گزینه metakey را انتخاب کنید. زیرا برخی تصور می کنند در سئوی سایت این کار لازم نیست اما متا دیتاها بر روی serp گوگل تأثیر گذار هستند و زمانی که یک کاربر چکیده  pdf شما را در آن جا ببینند، ممکن است از سایت شما هم بازدید کنند.

مقاله پیشنهادی : نصب و راه اندازی Amp در وردپرس

معایب تأثیر PDF در سئو روی سایت

معایب تأثیر PDF در سئو روی سایت

طبق گفته های بالا پی دی اف ها معمولا آفلاین هستند، علاوه بر مزیت های آفلاین بودن معایبی نیز دارند. هنگامی که یک کاربر فایل pdf شما را به صورت آفلاین مطالعه می کند دیگر نیازی به بازدید دوباره از سایت شما را ندارد و به این ترتیب نرخ بازدید از سایت شما کاهش می یابد و در تأثیر PDF در سئو نقش مهمی دارد.

معمولاً محتواهای متنی که به صورت پی دی اف هستند اگر به قسمت و سطر های کوچک تقسیم نشود باعث طولانی به نظر رسیدن محتوا می شود و در نتیجه خسته کننده به نظر می رسد و کاربران تمایل زیادی به خواندن آن ندارند. نکته قابل توجه این است که زمانی که یک فایل pdf تهیه می کنید، نمی توانید دسته بندی و برچسب به آن اضافه کنید.

جدا از این موارد، عدم امکان بروز رسانی فایل های پی دی اف است. زمانی که یک کاربر ان را دنلود کند شما اگر فایل را بروز رسانی کنید باز هم سودی به حال کاربر ندارد، زیرا او به طور آفلاین از فایل استفاده می کند.

استفاده از پی دی اف از نظر user friendly چندان مفید نیست. زیرا در سایت های آنلاین با پیمایش آسان در صفحات می توان کار کرد اما این ویژگی در پی دی اف ها وجود ندارد. از بزرگ ترین معایب پی دی اف ها این است که فقط قابلیت Read only دارند و قابل ویرایش نیستند در حالی که صفحات وب دارای کدهای html انعطاف پذیر هستند. برای استفاده از پی دی اف ها باید ابتدا آن ها را تبدیل به متن کرده، ویرایش انجام داده و دوباره به pdf تبدیل نمایید.

نتیجه گیری

استفاده از پی در اف در سایت اهمیت خود را دارد. از نظر برخی انجام این کار در تأثیر سئو اهمیتی ندارد ولی باید گفت که این طور نیست و اگر باشد بهتر است. اما نکته مورد نظر این است که اگر مطلب شما زیاد است، در چند مطلب آن را منتشر کنید و این که اگر محتوایی در ارتباط با پی دی اف روی سایت شما هنوز منتشر نشده است، ابتدا محتوا را روی سایت منتشر کنید. شما می توانید با قرار دادن لینک صفحات سایت خود در فایل پی دی اف سایت خود را به کاربران بیشتری معرفی کنید.