بسیاری از توسعه دهندگان وب سایت و مدیران سایت های مختلف هدف مشترکی دارند و اینکه با قرار گیری محتوا و و داده های مفید در داخل وبسایت بتوانند اعتبار و رتبه سایت خود را بالا ببرند. همانطور که می دانید هر چه تعداد آمار بازدیدکنندگان سایت افزایش یابد مسلماً آن وب‌ سایت از اعتبار و ارزش بالاتری برخوردار خواهد شد. روش های مختلفی در رابطه با تأثیر سئو و بهینه سازی وب سایت و افزایش رتبه در مقاله های قبلی سایت برتر خدمت تان ارائه دادیم در این بخش می خواهیم در رابطه با Link Bait یا طعمه لینک صحبت نماییم. ناگفته نماند که بک لینک ها عنصر اصلی وب سایت و برای سئو کاران اهمیت زیادی دارند که می‌توان از آنها بهره درست یا نادرست برد.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

Link Bait یا طعمه لینک چیست؟

نام لاتین Link Bait به فارسی با معنی طعمه لینک شناخته می شود و روشی است که از آن برای لینک بیلدینگ استفاده می گردد. به گونه ‌ای که بهره مندی زیاد از آن پیشنهاد نمی‌شود ، به علت اینکه لینک بیلدینگ کار بسیار دشوار و سختی است که می بایست برای انجام آن انرژی زیادی صرف نمود. همچنین پروسه ‌ی بسیار زمان بری می باشد که با ایجاد طعمه برای لینک های موجود در وب سایت می توانید بک لینک بگیرید و با استراتژی تولید محتوایی با کیفیت و مفید این کار را مورد هدف خود قرار دهید.

جالب است بدانید وب سایت هایی که از رتبه خوبی در موتورهای جستجو مرورگر ها همچون گوگل بهره مند هستند امکان دارد از تکنیک‌ های کلاه سیاه نیز استفاده کنند. اما همانطور که در رابطه با این تکنیک گفتیم کلاه سیاه نمی تواند همواره شما را در صدر نتایج گوگل قرار دهد و انجام آن یک کار ریسک ‌پذیر برای وب سایت تان به حساب می‌آید و امکان آسیب و افت رتبه وجود دارد.

علاوه بر این به کارگیری سئو کلاه سیاه در تولید محتوا از مواردی است که نقش بسیار مهمی در موفقیت سایت دارد. پس تمرکز بر روی آن کاملاً طبیعی است و امکان دارد از هدف اصلی فاصله گرفته و به سمت روش‌های کلاه سیاه سوق پیدا نمایید.

همچنین به کارگیری تکنیک هایی در لینک سازی اثرات منفی بر موفقیت سایت تان دارد. این تکنیک ها شامل تبادل لینک ، لینک سازی حلقه ای ، مزرعه لینک و پست مهمان مبهم می باشد که با داشتن تأثیرات منفی در سئو وب سایتتان اختلال ایجاد خواهد نمود.

مقاله پیشنهادی : بک لینک چیست؟

به کارگیری Link Bait در بهینه سازی وب سایت

به کارگیری Link Bait در بهینه سازی وب سایت

با به کارگیری تعداد لینک های بالا در وب سایت موتورهای جستجو رتبه و امتیاز بهتری به وب سایت تان خواهند داد. شما با ایجاد لینک بیت و ساختن لینک های با کیفیت می توانید به اعتبار و رتبه وبسایت خود کمک نمایید. در Link Bait بخشی وجود دارد که به نام اشتراک گذاری شناخته می‌شود. با تقویت این قسمت از سایت این امکان را به کاربران و مخاطبان می دهید تا مطالب سایت را به راحتی به اشتراک گذاشته و باعث دیده شدن وب سایتتان شوند.

در واقع تولید محتوا سبب می شود اعتبار و رتبه کلی سایتتان افزایش یابد. اگر کاربری هنگام جستجو کردن موضوعی مورد نظر در بخش سرچ مرورگر متوجه شود که عنوان ارتباطی با موضوع ندارد با وجود این حتماً صفحه مرورگر را بسته و حتی حاضر نخواهند بود وارد سایتتان شوند. خوب است جهت انتخاب تیتر های وبسایت دقت و حساسیت بیشتری داشته باشید که مهم ترین شیوه در این امر آپدیت و به روز بودن وب سایتتان می باشد که می توانید از این طریق بک لینک بگیرید.

علاوه بر شیوه طعمه لینک برای کسب بازدید بیشتر می‌توانید محتواهایی که در فضای مجازی ترند هستند را در وبسایت خود تحت عنوان همان موضوع به اشتراک بگذارید تا از این طریق کاربران آن را نشر دهند. طبیعی است که با این کار به سایت تان بازدید فراوانی خواهد داشت. شکل دیگر آن برای انجام یک عمل کاملاً حرفه ای در زمینه کسب و کارتان ، موضوعات مربوط به حرفه تان را بشناسید و با مورد بررسی قرار دادن آنها به بهترین شکل ممکن تولید محتوا کنید.

این که شما با تحقیق و بررسی متوجه شوید که مخاطب به چه نوع متن محتوایی لینک می دهد بهتر است پست آماده شده را زمانی به اشتراک بگذارید که همان موضوع در فضای مجازی ترند یا به قول معروف موضوع داغ روز است.

مقاله پیشنهادی : لینک سازی داخلی و نحوه درست اجرا آن

شیوه‌های دریافت بک لینک از طریق ترویج و تبلیغ محتوا

سه شیره برای ترویج و تبلیغ بک لینک وجود دارد که اولین روش شبکه های اجتماعی می باشد. شبکه های مهمی در خارج از کشور همچون فیس‌بوک توییتر ، یوتیوب و در ایران همچون تلگرام و اینستاگرام ، که با اشتراک گذاری محتوایی تان در آنها این شانس به شما خواهد داد داده شد که بیشتر دیده شوید ؛ توصیه می کنیم هشتگ فراموش نشود.

اعلان در نشریات به معنای نشر متن شاید تأثیر چندانی در بهینه سازی سایت نداشته باشد اما این امر موجب می‌شود تا با مشاهده متن محتوا از طریق بلاگرها و دیده شدن بک لینک به دست آورید.

سومین شیوه اطلاع رسانی است که از دو راه می‌توانید به اطلاع رسانی محتوای خود بپردازید، اطلاع رسانی شخصی مثل قرارگیری در شبکه های اجتماعی برای پیدا کردن افراد و اشتراک گذاشتن مخاطبان پست شما و در صورت ارسال محتوای خود برای آنان ، احتمال انتشار مطلب خود را می‌توان افزایش داد.

اطلاع رسانیه اجتماعی که مسلماً همان فضای مجازی است که با مخاطبان زیاد و انتشار محتوای خود در قالب پست ، ویدیو و … در وب سایت یا صفحه شخصی تان موجب افزایش دیده شدن آن خواهید شد.

به طور کلی اگر بخواهیم مزیت بک لینک ها را خدمتتان عرض نماییم می ‌توان به این اشاره نمود که بک لینک یک مهر تأیید برای مورد اعتماد بودن وبسایت تان است. همچنین با ایجاد روابط آنلاین میان وب سایت ها اعتبار و اعتماد به تجارت و برند شما خواهد داد و در زمینه کسب و کارتان از پیشرفت قابل توجهی برخوردار خواهید داشت.

در آخر نکاتی که خدمتتان توضیح دادیم دررابطه با طعمه لینک و دریافت لینک اصولی و با کیفیت می باشد و امیدواریم توانسته باشیم از این طریق قدم مثبتی در جهت رونق کسب و کارتان بردارید و در این راه سهیم باشیم.