از اولین اقدامات در طراحی و راه اندازی انواع سایت ها، خرید هاست آن می باشد. هاست ها انواع مختلفی دارند و شما می توانید آنها را در موقعیت های مکانی مختلف خریداری کنید. به طور کلی هاست فضایی می باشد که شما می توانید اطلاعات سایت خود را بر روی آن آپلود کنید. برای انتخاب و خریداری هاست باید دقت زیادی را به کار بگیرید زیرا هاست می تواند به شکل های مختلف بر روی سئو سایت شما تأثیرات مستقیمی بگذارد. پس بهتر است از هاستی استفاده کنید که تاثیرات منفی بر روی سئو سایت شما نگذارد. به همین دلیل ما امروز به بررسی تأثیر هاست بر روی سایت و سئو خواهیم پرداخت و اهمیت آن را از زاویه های دیگر به شما نشان می دهیم ، پس تا انتهای این مقاله همراه سایت برتر باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

تأثیر هاست بر روی سئو وب سایت

قبل از آنکه در رابطه با تأثیر هاست بر روی وب سایت و سئو صحبت کنیم، بهتر است تا کمی راجع به سئو یا همان بهینه سازی سایت بدانید. به طور کلی تمام مشاغل و کسب و کار هایی که اقدام به راه اندازی سایت خود می کنند، دیر یا زود به فکر پیاده سازی یک استراتژی مناسب برای رتبه گیری وب سایت خود می افتند. داشتن اطلاعات کافی و تخصص لازم در رابطه با فاکتور های سئو از جمله مهم ترین مواردی است که می تواند به بهتر شدن رتبه سایت شما کمک کند.

مهم ترین تأثیری که هاست ها برای سئو سایت می توانند بگذارند، بهتر کردن و افزایش سرعت بازگذاری سایت ها برای بازدید کننده ها می باشد. اگر وبسایت شما با سرعت بالایی برای کاربر نمایش داده نشود، دیر یا زود رتبه فعلی خود را در لیست نتایج گوگل از دست خواهد داد و به هیچ وجه تلاش هایی که برای محتوای خود انجام داده اید به چشم نمی آید.

زیرا گوگل همیشه در تلاش است تا رضایت کاربران را کسب کرده و بهترین نتایج را به آنها نشان دهد. زمانی که طول می کشد تا محتوای یک سایت برای کاربران قابل مشاهده باشد، می تواند تحت تأثیر یک هاست خوب و مناسب ، کاهش یابد.

در ادامه به بررسی تاثیرات یک هاست مناسب بر روی عوامل موثر سئو خواهیم پرداخت.

مقاله پیشنهادی : معایب سئو ارزان

تأثیر هاست بر روی سرعت وب سایت

UP Time و ارتباط آن با هاست و سئو

یکی از مهم ترین تأثیراتی که هاست می تواند بر روی سایت و سئو آن داشته باشد سرعت سایت شما می باشد. در واقع سرعت بارگذاری محتوا و همینطور عکس های سایت ارتباط مستقیمی با بهبود سایت شما دارد و هر چقدر که سایت شما از سرعت بارگذاری خوبی برخوردار باشد می توان انتظار داشت تا کاربران بیشتری وارد سایت شما شوند و ترافیک سایت شما افزایش چشمگیری پیدا کند. این موضوع می تواند باعث ارتقاء و بهبود سئو سایت شما شود.

حتی بسیاری از سئو کاران و متخصصان سئو به این نکته اشاره کردند که گوگل در الگوریتم های جدیدی که منتشر کرده است تلاش می کند تا وبسایت هایی که سرعت بیشتری دارند را در اولویت های اول کاربران قرار دهد و باعث بیشتر دیده شدن آنها شود. گوگل سرعت بارگیری صفحه را در هنگام رسیدن به رتبه در نظر می گیرد که اگر لود صفحات شما بیشتر از 3 تا 5 ثانیه باشد این تاثیر را بر روی رتبه بندی سایت شما لحاظ خواهد کرد.

یکی از سوالات مهم در این زمینه این است که چه عواملی می تواند باعث بیشتر شدن سرعت سایت شود. بی شک داشتن هاست مناسب یکی از مهم ترین عوامل این کار می باشد. تأثیر هاست بر روی وب سایت در سرعت آن تأثیری مستقیم است که به وسیله آن نیز سئو سایت شما بهبود پیدا می کند.

مقاله پیشنهادی : سئو خارجی یا سئو off page چیست؟

تأثیر هاست بر روی داده های وب سایت

یکی دیگر از تأثیر هاست بر روی وب سایت حفاظت خوب و مناسب از اطلاعات و داده های سایت می باشد. باید بدانید که تمامی اطلاعات و داده های شما به علاوه کدهای وب سایت شما قرار است بر روی هاست ذخیره شود و اگر طی یک اتفاق بخشی از آن اطلاعات را از دست بدهید به این معناست که وبسایت شما بخش و یا قسمت هایی از داده های خود را ندارد. دلیل اهمیت این موضوع در این است که بسیاری از این داده ها درواقع محتواهایی هستند که بر روی سئو سایت تاثیری مستقیم دارند و اگر این محتواها از سایت شما پاک شوند، گوگل متوجه تغییر در سایت شده و رتبه سایت شما افت می کند.

به همین دلیل بهتر است از یک هاست قدرتمند برای حفاظت از اطلاعات خود استفاده کنید تا مانعی برای بروز این گونه مشکلات باشد. برای همین به سراغ شرکت هایی بروید که به صورت دوره ای از اطلاعات موجود در سایت شما بکاپ گیری می کنند. داشتن بکاپ از داده های شما می تواند کمک کند تا اگر در شرایطی خاص و به هر دلیلی، بخشی از دیتا و اطلاعات سایت خودتان را از دست دادید، بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن این اطلاعات را دوباره بازیابی کنید تا مانع از افت سئو سایت شود.

UP Time و ارتباط آن با هاست و سئو

باید قبول کنید که هیچ هاستی نمی تواند UP Time صد درصد را به سایت شما بدهد. اما مسئله ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تلاش کنید تا هاستی را انتخاب کنید که UP Time بسیار بالاتری نسبت به هاست های دیگر داشته باشد. شاید UP Time تاثیر مستقیمی بر روی سئو و رتبه بندی لیست نتایج گوگل نداشته باشد اما می تواند با تاثیر بر روی تجربه کاربری سایت، آن را در قسمت سئو دچار مشکل کند.

این مسئله به این دلیل است که اگر کاربری وارد سایت شما شود اما به دلیل Down بودن آن به سرعت از سایت خارج شود، می تواند تاثیر بسیار منفی بر روی سئو سایت شما داشته باشد. به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم تا از هاست هایی استفاده کنید که UP Time بالایی در اختیار سایت شما قرار دهد تا از بوجود آمدن این گونه مشکلات جلوگیری کرده و به سئو سایت خود کمک کنید.

موقعیت مکانی هاست و تأثیر آن بر سئو

یکی دیگر از عوامل مهم هاست بر روی سئو سایت موقعیت جغرافیایی آن می باشد. مثلاً اگر هاست شما در کشور ایران باشد قائدتا برای کاربران ایرانی، دسترسی به وبسایت شما می تواند به بهترین شکل ممکن انجام پذیرد. این اتفاق می تواند به بهبود سئو سایت شما کمک بسیاری کند.

نتیجه گیری

انتخاب یک هاست مناسب می تواند تاثیر بسیاری بر روی سایت شما گذاشته و سئو آن را به بهترین شکل ممکن بهبود بخشد. شما می توانید با توجه به نکاتی که در این مقاله گفتیم یک هاست مناسب و قدرتمند را برای سایت خود انتخاب کرده تا روند سئو سایت شما به شکلی بهتر انجام شود. ممنون که تا انتهای این مقاله همراه سایت برتر بودید، امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.