در این مقاله ابتدا سعی داریم به توضیحی در رابطه با قیف بازاریابی به پردازیم و در رابطه با عملکرد آن و این که تأثیر تولید محتوا بر قیف بازاریابی چگونه است و چطور در کنار تولید محتوا می توان بازدهی آن را بیشتر کرد صحبت نماییم ؛ لطفاً با برتر رایانه همراه باشید. در تعریف بازاریابی می توان گفت مراحلی است که مشتریان یا کاربران پس از آشنا شدن با یک برند جهت خرید کردن از آن طی می‌کنند را در بر می‌گیرد . در واقع هرچه مشتریان به مرحله خرید کردن از برند نزدیک‌تر شوند تعداد آن ها کمتر خواهد شد . قیف بازاریابی شامل چهار بخش می باشد ابتدای قیف کشف ، اواسط قیف جلب توجه کاربر ، انتهای قیف تبدیل کاربر به مشتری و در پایان این فرآیند نگهداری مشتری ‌می باشد . در ادامه در رابطه با این بخش ها اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار خواهیم داد.

مراحل تأثیر تولید محتوا بر قیف بازاریابی

همانگونه که در بالا ذکر نمودیم قسمت بالای قیف افرادی هستند که با محصولات و برند شما آشنا می شوند قرار گرفته اند که به عنوان اولین مرحله تبدیل کاربر به مشتری نامیده می شود . در وسط قیف افراد کمتری دیده می شود این افراد می خواهند بیشتر در مورد محصولات شما بدانند اما هنوز به طور قطع تصمیم به خرید کردن نگرفتند . در انتهای قیف افرادی را می بینید که فقط برای خرید کردن و گرفتن خدمات نزد شما می آیند این افراد همان هایی هستند که در وسط قیف وجود داشتند اما اکنون تصمیم گرفتند که از محصولات شما استفاده کنند . اما باید به این نکته توجه کرد که افراد زیادی ممکن است شما را رد کرده و محصولات تان را خریداری نکنند . حال این سؤال پیش می آید که وظیفه شما به عنوان یک بازاریاب تولید محتوا چیست ؟ شما به عنوان یک بازاریاب وظیفه دارید تا این قیف را به یک استوانه پایدار و مستحکم تبدیل نمایید ؛ به این معنی که هر چه تعداد مشتری احتمالی بیشتری به انتهای قیف برسد نرخ تبدیل شما بیشتر خواهد شد . تأثیر تولید محتوا بر قیف بازاریابی در مرحله بازاریابی محتوا مربوط به مراحل اولیه قیف نیست بلکه این نوع بازاریابی به برند ها کمک می نماید تا کاربران را هر مرحله‌ای که هستند به خود جذب کرده و آنها را به سمت مشتریان شان یعنی انتهای قیف بازاریابی بکشانند . در واقع محتوا شامل متن و تصویر است که وقتی در سایت شما قرار می گیرد به شما این فرصت را می دهد تا پیام تان را به راحتی به مخاطب برسانید و بتوانید راحت تر آنها را به مشتری تبدیل کنید.

آشنایی با بخش های مختلف تأثیر تولید محتوا بر قیف بازاریابی

کشف ؛ بالاترین سطح قیف بازاریابی

این مرحله به دو دسته تقسیم می شود : اهداف شامل اطلاع از برند و دریافت غیر مستقیم مشتری ، تاکتیک ها شامل محتوای آموزشی و محتوای ویروسی

در این بخش شما باید تمرکز خود را جهت آگاه سازی مشتریان و یا حتی کل بازار از برند تجاری تان بگذارید . در بسیاری از مواقع مشتریان از کارایی محصولات تان و این که چه نیازی را رفع میکند اطلاع ندارند ؛ پس باید با ارائه آموزش هایی برای مشتریان این موضوع را روشن کنید و یا به قول معروف موضوع را باز کنید . همواره در تلاش باشید مشتریان خود را به محصولاتتان علاقمند کنید به گونه ای که کنجکاوی آنها نسبت به محصولات و برند تجاری تان برانگیخته شود ؛ یعنی به گونه ای از برند خود تعریف کنید که آنها همیشه به خاطر داشته باشند و به عنوان برند قابل اعتماد بشناسند . در این بخش شما نباید تنها به معرفی برند خود بسنده کنید بلکه باید نیازها و خواسته های مشتریان خود را درک کرده و جهت پاسخگویی به آنها آموزش دهید . بالای قیف بازاریابی به عنوان بازاریابی ربایشی یا جاذبه های شناخته می شود و اگر بتوانید با ارائه محصولات یا خدمات خود نیاز مشتریان را رفع کنید محبوب مشتریان شده و از شما به عنوان قدرتمندترین برند قدردانی خواهند کرد . در واقع وظیفه شما در این بخش از قیف بازاریابی اثبات مفید بودن محصولات و خدمات تان به مشتریان است  . به کارگیری موارد زیر به عنوان محتوا در این مرحله از کشف کمک شایانی به شما خواهد نمود و به تأثیر تولید محتوا بر قیف بازاریابی بیشتر پی خواهید برد :

ارائه وبینارهای تخصصی

ایجاد پست های وبلاگی

تولید محتوای طولانی و محتوای همیشه سبز

راهنمای کامل

نشر فایل های ویدیویی

خبر نامه های ایمیلی

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

مرحله میانی قیف بازاریابی و تأثیر تولید محتوا بر قیف بازاریابی

در این مرحله بر روی به دست آوردن مستقیم مشتری با راهکارهایی مفید متمرکز خواهید شد . این بخش نقطه عطف جهت ایجاد تولید محتوای مطلوب بوده و تلاش کنید با ارزیابی خود مشتریان را جذب و اعتماد آنان را جلب نمایید .  توجه داشته باشید که مشتریان شما را با راه کارهایی که می دهید میشناسند ، حتی شاید به شما در این مرحله اعتماد نکنند ؛ پس لازم نیست بر روی فروش محصول تان متمرکز شوید . در واقع باید محتوایی تولید کنید که نظرشان را جلب کنید و از آنجا که در این مرحله به طور مستقیم با مشتریان ارتباط برقرار می کنید تجارت یا برند شما یاری دهنده است . پس باید از اطلاعات کافی آنها از شرکت یا برند تان اطمینان حاصل نمایید . محتوای مناسب در مرحله میانی قیف بازاریابی شامل:

مطالعات موردی ، ویدیو های نمونه‌ای ، محتوا های آموزشی کار با محصولات ، ویژگی ها و اطلاعات محصولات . در این قسمت مطالعات موردی که بعضی از مشکلات مشتریان را رفع میکند در راس قرار دارد ؛ نظیر ایجاد یک ویدیو آموزشی کوتاه که به حل مشکل کاربر کمک کند.

بیشتر بخوانید: بهینه سازی تصاویر در وردپرس

انتهای قیف بازاریابی با هدف تبدیل کاربر به مشتری

در این بخش باید بر روی توضیح محصولات و ویژگی های مفید آن متمرکز شوید و با مشتری به معامله بپردازید . این قسمت انتهای قیف است و بسته به نوع برند و تجارت تان آخرین مرحله از قیف بازاریابی به حساب می آید. تا اینجا شما مراحل را به خوبی طی کرده اید و توانسته اعتماد مشتری را جلب کنید ، به گونه ‌ای که مشتری تمایل به خرید محصول دارد. همیشه به یاد داشته باشید که محتوایی که تولید می کنید از ابزار مهم فروش بازاریابی محتواست که تأثیر تولید محتوا بر قیف بازاریابی در این بخش از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود.

 

 جمع بندی

امیدواریم با خواندن این مقاله بتوانید مهارت های بازاریابی خود را جهت تأثیرگذاری بهتر در ارائه تولید محتوا بهبود دهید . مقاله ‌های ارائه شده توسط تیم طراحی سایت برتر رایانه برای جلب مشتری و خوانندگان جهت ایجاد وب سایت و داشتن دیجیتال مارکتینگ موفق بوده و با ارتقاء سطح آگاهی و دانش شما عزیزان ارائه گردیده است . در صورتی که در کسب و کار خود نیاز به مشاوره دارید حتماً با تیم طراحی سایت برتر رایانه تماس حاصل نمایید .