بک لینک درواقع پیوندی است که یک دامنه به دامنه دیگر اشاره می کند. به زبان ساده تر ، وقتی که یک وب سایت به سایتی دیگر لینک دهد ، بکلینک ساخته می شود. نام دیگر بکلینک ها ، inbound link یا لینک ورودی می باشد که دلیل نام گذاری این اسم هم این است که باعث می شود مردم وارد سایت ما شوند. البته external link یا همان لینک خروجی نیز یکی دیگر ازعنوان های آن می باشد و دلیل آن هم این است که کاربران به خارج از وب سایتی که در آن حضور داشته اند ، هدایت می شوند. ما در این مقاله از سایت برتر به بررسی تأثیرات این نوع لینک بر روی وب سایت ها و سئو می پردازیم و شما را با راهکار های ساخت آن آشنا می کنیم ، در ادامه با ما همراه باشید.

مقاله پیشنهادی : لینک فالو در طراحی سایت

تأثیر بک لینک در سئو سایت

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم زمانی که یک وب سایت در بخشی از محتوای یکی از صفحات خود از وب سایتی دیگر نام می برد (همراه لینک آن سایت) ، این عمل به عبارتی بک لینک نام دارد. البته این لینک باید یک لینک قابل کلیک باشد تا موتور های جستجوگر بتوانند آن را به این عنوان شناسایی کنند.

این نوع لینک ها یکی از عنصرهای مهم در بهینه سازی یا همان سئو سایت می باشد. زمانی که یک وبسایت به صفحه ای از سایت ما لینک می دهد در واقع به موتور های جستجو نشان می دهد که این محتوا ارزشمند ، مفید و معتبر است. با اینکار گوگل و دیگر موتورهای جستجوی مهم راجب لینک ها برای ما امتیازات مثبتی قرار می دهد. این موضوع نشان می دهد که صفحاتی که لینک های بیشتری دارند در رتبه بندی های موتوهای جستجو دارای رتبه های بهتر و بالاتری هستند.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

متخصصان سئو معتقد هستند که این گونه لینک های با کیفیت ، می توانند جزء عوامل تعیین کننده برای seo باشند و می توانند به شما کمک کنند تا رتبه صفحات وب سایت خود را در موتور های جستجوی مختلف بالاتر برود.

علاوه بر این ها بکلینک هایی که ایجاد می شود باید در سایت هایی باشد که از نظر محتوایی ، مرتبط با سایت لینک دهی شده باشد و مهم است که سایت های معتبر و پر بازدید بیشتری لینک وبسایت شما را داخل سایت خود قرار دهند، این کار باعث می شود تا بکلینک انجام شده با کیفیت تر باشد. همچنین یکی از راه های با کیفیت شدن این گونه لینک ها اعتبار دامنه سایت بالا باشد تا سایت شما نیز به واسطه آن رتبه بهتری بگیرد.

مقاله پیشنهادی : کوتاه کننده لینک در وردپرس

تفاوت بک لینک فالو و نوفالو

به طور کلی بک لینک ها به دو دسته تقسیم بندی می شوند ؛ دسته اول فالو (follow) و نوفالو (nofollow) که تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند که در ادامه آن ها را برایتان شرح می دهیم.

معمولا در حالت پیش فرض فالو هستند و کاملاً اعتبار لینک ها و سایت ما را تأیید می کند. هیچ مشخصه خاصی در کد دیده نمی شود و ظاهر لینک یک وبسایت در بکلینک فالو به شکل عادی خود باقی می ماند. این نوع از لینک ها از نظر گوگل بسیار ارزشمند بوده و می تواند تأثیر مستقیمی بر روی رتبه سایت ما بگذارد و ما نیز در سئو و بهینه سازی بهتر سایت خود به آن احتیاج داریم.

نوع دوم nofollow که از نظر گوگل هیچ ارزشی ندارند. تفاوت فالو و نوفالو در ساختار آنهاست به طوریکه در ساختار کد نوفالو عبارت rel=nofollow مشاهده می شود که خود مشخصه نوفالو بودن لینک است و شما می توانید با اضافه کردن این عبارت به بکلینک های فالو ، آن ها را تبدیل به بکلینک های نوفالو کنید. این مورد زمانی رخ می دهد که شما قصد دارید به موتور های جستجو بگویید که شما این لینک را به هیچ وجه تأیید و یا عدم تأیید نمی کنید. در کل بسیاری از موقعیت ها استفاده از لینک های نوفالو می تواند از پنالتی شدن وبسایت جلوگیری کند.

تفاوت بک لینک فالو و نوفالو

باید توجه داشته باشید که لینک های شبکه های اجتماعی ، نظرات وبلاگ ، بکلینک های ویکی پدیا و… جزء نوفالوها هستند.

از آنجایی که نوفالو ها به هیچ عنوان باعث افزایش رتبه سایت شما نمی شود پس بهتر است از بکلینک های فالو استفاده کنید تا رتبه بندی سایت های شما رشد کافی داشته باشد.

مقاله پیشنهادی : لینک UTM چیست؟

تکنیک های مهم در ساخت بک لینک

روش های متعددی برای ساخت بک لینک های فالو و نوفالو وجود دارد ، مثلاً رپورتاژ در سایت های خبری که هزینه بسیار زیادی دارد. همچنین برخی از روش ها دیگر منسوخ شده و با قوانین گوگل مغایرت دارد و بهتر است آنها را انجام ندهیم. ما در این بخش قرار است به شما شش روش هوشمندانه برای ساخت بکلینک رایگان را آموزش خواهیم داد و به شما یاد می دهیم بکلینک وبسایت خودتان را بسازید:

  • روش لینک شکسته : در این روش به سراغ مطلب های قدیمی سایت ها بروید و بکلینک هایی را پیدا کنید که آن آدرس از بین رفته باشد. شما می توانید با گفتن این موضوع به مالک سایت لینک یکی از مطالب مرتبط خود را به آن پیشنهاد دهید تا لینک را اصلاح کند.
  • تولید محتوای با کیفیت : یکی از راه هایی که می تواند مالکان وب سایت ها را مجاب به لینک دادن به صفحه شما کند تولید محتوای با کیفیت در سایت خود است.
  • پست مهمان: ایجاد یک پست مهمان در وبسایت هایی که اجازه نوشتن مقاله را می دهند میتواند به گرفتن بکلینک کمک زیادی کند.
  • انجمن ها: ساخت این نوع لینک ها در انجمن های مختلف با توجه به رایگان بودن آنها می تواند مقدار زیادی در بهبود سایت شما کمک کند.
  • اینفوگرافیک: اینفوگرافیک به دلیل سادگی و قابل فهم بودن توسط یک تصویر می تواند به گرفتن بکلینک کمک زیادی کند.
  • مصاحبه با افراد معروف: مصاحبه با این افراد می تواند توجه قشر زیادی از جامعه را به سمت وبسابت شما جذب کند و این در ساخت بکلینک یک روش کاملاً مؤثر می باشد.

نتیجه گیری

بک لینک ها یکی از مواردی هستند که برای بهبود سئو و رتبه بندی سایت بسیار مفید بوده و شما می توانید با استراتژی های متفاوتی که در این پست خواندید بکلینک های رایگان را برای وب سایت خود بسازید. البته ساختن بکلینک رایگان نیازمند صبر و حوصله می باشد و نمی توان یک شبه به نتیجه دلخواه رسید. ممنون که تا انتهای این مطلب همراه سایت برتر بودید ، امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.