راه های بسیاری جهت نشان دادن بهتر و برجسته کردن وبسایت تان به صورت آنلاین وجود دارد. رنگ ها و طرح رنگ سایت شما ما اولین مواردی است که افراد حین بازدید از سایت به آن توجه می کنند . شاید شما بهترین محصولات را داشته باشید و محتوای کاملاً حرفه ای در آن قرار داده باشید در صورتی که پالت رنگی شما خوب نباشد و به چشم بازدید کننده جلوه ی بدی داشته باشد ، احتمال خروج سریع کاربر از سایت تان  بسیار است. پس توجه داشته باشید که در ایجاد یک وب سایت ، رنگ یک جنبه اساسی جهت کسب موقعیت مناسب در گوگل است. بارگیری بلوک های رنگی در طراحی سایت و تعیین رنگ مناسب برای آنها از ترند های طراحی سایت در سال ۲۰۲۰ به حساب می آید و از سخت ترین وظایفی است که سئو کار و طراحان سایت بر عهده می گیرد.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت ارزان

تأثیر گذاری بلوک های رنگی در طراحی سایت

همانگونه که گفتیم رنگ از مواردی است که در اولین برداشت کاربر سایت شما بسیار تأثیر گذار است ؛ بنابراین رنگ هایی را به کار ببرید که احساس خوبی را در بیننده ایجاد کند و چشم را اذیت نکند و موجب ترک کاربر از سایت شما نشود . بر این اساس برتر رایانه برای شما چند پیشنهاد جهت به کارگیری رنگ های جذاب و چشم نواز در وب سایت تان دارد  :

رنگ های مخصوص در وب

در صورتی که می خواهید رنگ ها در مرورگرها و سیستم های مختلف از دستگاه های اپل گرفته تا رایانه‌های شخصی دیگر به صورت یک شکل اجرا شود به کارگیری رنگ های مخصوص وب ضروری است. این امکان وجود دارد که دستگاه‌ های مختلف رنگ ها را به طور متفاوتی نشان دهد . توجه داشته باشید که در نرم افزارهای ویرایش تصویر مثل فتوشاپ و سایت ها و نرم افزارهای تولید کدهای رنگ گزینه ای تحت عنوان web colors وجود دارد .

عدم استفاده از تنوع زیاد رنگ

در صورتی که بخواهید تأثیرات خوبی از بلوک های رنگی در طراحی سایت بگیرید از ترکیب رنگ هایی که مورد پسند اکثریت است استفاده نموده و ساده ترین حالت ممکن را داشته باشد . از اینکه در وب سایت تان یک رنگین کمان ایجاد کنید جلوه خوبی ندارد . سعی کنید از رنگ هایی استفاده کنید که کاربر را به سمت انجام عمل خاصی سوق  دهد ؛ پس در انتخاب رنگ ها دقت کنید و از به کارگیری رنگ های زیاد خودداری نمایید.

مطالب بیشتر : طراحی سایت در پاکدشت

تأثیر بلوک های رنگی در رنگ لینک های کلیک شده در طراحی سایت

بلوک های رنگی در طراحی سایت - عکس در نوشته

اختلاف نظرهای بسیاری در این موضوع است که از تغییر رنگ لینک های بازدید شده استفاده کنیم یا نه . بسیاری از سایت ها جهت هدایت بهتر کاربران ، این کار را انجام می دهند که از رنگ های maroon برای آن استفاده می کنند . دقت کنید که از این رنگ در رنگ بندی منو های اصلی استفاده نکنید زیرا نا خداگاه با موجب سردرگمی کاربران می شود .

رنگ لینک در بلوک های رنگی در طراحی سایت

سایت های معروفی نظیر Yahoo ، BBc ، New York Times ، Google و … از رنگ آبی برای لینک های خود استفاده می کنند . این رنگ به یک رنگ استاندارد تبدیل شده که چشم مردم به آن عادت کرده است پس نیازی برای تغییر دادن آن نیست .

تیره تا روشن ، کنتراست یا تضاد

بسیاری از طراحان سایت رنگ های خنثی را جهت استفاده در سایت ترجیح می دهند و از ترکیبی از تنالیته های مختلف همان رنگی که انتخاب کرده‌اند نیز استفاده می‌کنند . این نوع از ترکیب رنگ حاصل از رنگ های خنثی نسبت به حالتی که با رنگهای اصلی کار شده باشد ، فشار کمتری به چشم وارد می کند .

از عوامل تأثیر گذار در نگه داشتن بازدید کننده تضاد رنگ است . تأثیر رنگ های متضاد متن و پس زمینه در خوانایی مطالب وب سایت بسیار مهم است ؛ مثلا وقتی رنگ پس زمینه به سفید نزدیک است رنگ متن باید ب سیاه یا خاکستری نزدیک باشد .

تصاویر

این عامل در رنگ بندی سایت نقش مهمی دارد . در صورتی که در صفحه اصلی و صفحات داخلی از تصاویر بسیاری استفاده می کنیم هوشیار باشید و در حین انتخاب رنگ تمامی این مسائل را در نظر بگیرید .

انتخاب بهترین بلوک های رنگی در طراحی سایت

کمپانی‌های بزرگ به هیچ عنوان رنگ‌های برند خود را که به عنوان رنگ های برجسته به حساب می آید اتفاقی انتخاب نمی کنند . رنگ برند از مواردی است که باید با توجه به استراتژی های برندسازی و بازاریابی انتخاب گردد . رنگ های مختلف این ویژگی را دارند که خریداران مختلف را به خود جذب کرده و حتی باعث تغییر رفتار مشتریان شود . در این قسمت شما را با بهترین بلوک های رنگی در طراحی سایت آشنا می کنیم تا خریداران و بازدیدکنندگان را تحت تأثیر رنگ سایت تان قرار گیرند .

طبق روانشناسی رنگ ها گروه رنگ های نارنجی ، مشکی و آبی موجب جذب خریداران هیجانی می شود و برای اموری نظیر فست فود ها و فروشگاه ها مناسب است . گروه رنگ های آبی نفتی و سبز کله غازی موجب تحریک خریداران با بودجه محدود شده که بیشتر برای فروشگاه های بزرگ و بانکها مناسب است .گروه رنگهای آبی آسمانی و صورتی خریداران سنتی و عامی را تحت تأثیر قرار داده و برای فروشگاه های لباس مناسب است . در ادامه با به تصویر کشیدن هر رنگ در ذهن تان ایده های بهتری جهت انتخاب رنگ و یا طرح وب سایت به ذهن تان بیاید رنگی که بیشتر با نوع کسب و کار شما جور است و بر بازدیدکنندگان وب سایت تأثیر گذار خواهد بود.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

نشانه رنگ ها در بلوک های رنگی طراحی سایت

رنگ های سبز

سبز در بلوک های رنگی در طراحی سایت نشان دهنده ثروت ، سلامتی ، آرامش خاطر و طبیعت است . رنگ سبز راحت ترین رنگ جهت پردازش چشم است و تأثیر آرام بخشی در چشم دارد و به عنوان دومین رنگ مورد علاقه خانم ها و آقایان به حساب می آید .

رنگ های زرد

این رنگ نشان دهنده نیروی جوانی ، سرخوشی و خوشبینی است و عموماً برای جلب نظر استفاده می گردد .پردازش رنگ زرد به چشم فشار بیشتری آورده بنابراین در استفاده از آن برای طراحی سایت زیاده روی نکنید .

رنگ های نارنجی

رنگ نارنجی نشان دهنده خلاقیت ، شروع شغل و صمیمیت است و افراد را ترغیب به دست به کار شدن و دست به عمل زدن می نماید ؛ مثل ترغیب به خرید یا دنبال کردن خبرنامه وب سایت ، رنگ نارنجی خریداران را به خود جذب می کند .

رنگ های قرمز

قرمز نشان دهنده جنب ‌و جوش ، اضطرار ، احساسات تند و شدید ، هیجان و خطر است . معمولاً برای ایجاد اضطرار و ایجاد فوریت در افراد برای اقدام به خرید استفاده شده و در فعال ماندن واکنش‌های احساسی قوی تر مؤثر است . معمولا این رنگ را رستوران ها جهت تحریک اشتها استفاده می کنند .

رنگ های صورتی

این رنگ نشان دهنده زنانگی ، پاکی و معصومیت ، جذابیت و حس های عاشقانه است . معمولاً جهت ارائه خدمات محصولات به بانوان و دختران جوان از آن استفاده می کنند

رنگ های بنفش

این رنگ حس سلطنتی ، ثروت ، موفقیت و دانایی دارد و بیشتر برای محصولات زیبایی و آرایشی استفاده می کنند . رنگ بنفش تاثیر آرامبخش بر روی افراد داشته به همین دلیل رنگ مناسبی برای ایرلاین های هوایی می باشد .

استفاده از بلوک های رنگی در طراحی سایت

رنگ ها تأثیر بسیار مستقیمی در مخاطب دارد ؛ مخاطبین شما انسان هایی هستند که دارای درک و احساس بوده و مانند ربات ها بالغ از احساسات نیستند . جهت به کارگیری بلوک های رنگی در طراحی سایت از ترکیب رنگ های مناسب و کاربر پسند پیروی نمایید . اصول انتخاب بهترین ترکیب رنگ جهت به کارگیری بلوک های رنگی در طراحی وب سایت شامل پنج اصل زیر می باشد :

1-فراموش نکنید که رنگ ها در ثانیه‌ های اول تاثیرات زیادی بر روی احساسات افراد اعمال می کند

2-رنگ ها این توانایی را دارند که کاربر را را به خرید اجناس ترغیب کند

3-رنگ ها علاوه بر اینکه موجب تشدید رفتارمان ما در برابر یک موضوع می شوند تأثیر خود را در رفتار ما به خوبی نمایش می‌گذارند

4-به یاد داشته باشید که فرهنگ های گوناگون رنگ های مختلفی را می پسندند ؛ بنابراین تأثیر گذاری رنگ ها می تواند در هر فرهنگی متفاوت از فرهنگ دیگر باشد

5-هر رنگ پیام متفاوت و مخصوصی برای بیننده در بردارد

بلوک های رنگی از ترند های طراحی سایت سال ۲۰۲۰

بلوک های رنگی از ترند های طراحی سایت در سال ۲۰۲۰ به حساب می آید . از آنجا که برخی از وب سایت ها جهت ادامه ترند تقسیم بندی صفحه ، محتوای خود را به قسمت های بیشتری تقسیم می کنند موجب ایجاد مربع و مستطیل هایی با اندازه های مختلف و رنگ های متنوع می شود. در صورتی که در هر قسمت یک تصویر و چند متن کوتاه قرار بگیرد بازدیدکنندگان سایت و کاربران می‌توانند از طریق این قسمت ها اطلاعات را دنبال نمایند . جهت جذاب تر کردن این ترکیب ، از مربع های رنگی مختلف که رنگ آنها متمایز از رنگ‌های وب سایت است استفاده کنید . از آنجا که این ترند در رابطه با به نمایش گذاشتن مجموعه ‌ای از اقلام در یک طرح قابل درک است نتیجه نهایی باید فراتر از یک طرح بدون نظم و ترتیب باشد . بلوک های رنگی در طراحی وب سایت باید به گونه‌ای در کنار یکدیگر قرار بگیرند که با ایجاد ترکیبی منسجم طرح را قابل فهم و بصری نمایند . حتماً مطمئن شوید که بلوک های رنگی به صورت منظم و به طور مرتب با یکدیگر هماهنگ هستند و اینکه تمام تصاویر مختلف مکمل یکدیگرند .

ترندهای طراحی وب سایت در سال ۲۰۲۰ شامل : تقسیم محتوای صفحه ، فضای خالی بیشتر ، لایه های روی هم ، آثار هنری دیجیتال فلورسنت سه بعدی ، حرکت و تعامل ، تصاویر متناسب ، بزرگ نمایی نوشته و عناصر اشاره نمود .

جمع بندی

همواره رنگ ها یکی از جنبه های مهم طراحی سایت و سئو هستند که به هیچ عنوان نمی شود این اهمیت را نادیده گرفت . رنگ ها تصویر کلیه یک برند را منعکس می کند و هر رنگی که انتخاب می کنید بستگی به برند یا محصول شما داستانی برای گفتن دارد . همواره سعی کنید در انتخاب رنگ هوشیارانه عمل کنید که با وجود مجموعه ای از رنگ های پیش ساخته این کار اصلاً مشکل نیست .