به کارگیری قابلیت های بصری که پر از تصاویر و زمینه های با کیفیت می باشد یکی از عواملی است که طراحان سایت و کارآفرینان اینترنتی برای تأثیرگذاری بیشتر انجام می دهند. با به کارگیری اینفوگرافیک در طراحی سایت کاربران توجه بیشتری به موضوعات مهم شما در سایت می کنند و افراد بیشتری را به سایت تان جذب می کنید. در حالیکه در کنار وب سایت خود از شبکه های اجتماعی برای فروش محصولات و ارائه خدمات خود استفاده کنید می توانید از ابزار آنلاین قدرتمند اینفوگرافیک جهت فعالیت های بازاریابی و همچنین افزایش جلب آگاهی نام تجاری و کسب مخاطبان در سطح وسیع تر گام بردارید. اینفوگرافیک در جذب مخاطبان و همچنین وب سایت بسیار مهم است که قصد داریم در این مقاله به این موضوع بپردازیم و در رابطه با این ابزار به طور کامل صحبت نماییم.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

اهمیت اینفوگرافیک در طراحی سایت

طبق آمارهای به دست آمده از پژوهش های علمی مغز انسان اینفوگرافی ها را دوست دارد و اکثر افراد دوستدار رسانه های رنگارنگ هستند. در واقع انسان اطراف خود را با رنگ ها و چشم هایش تجزیه و تحلیل می کند به همین علت با افزایش حجم اطلاعات در طی این چند سال باعث اختلالات زیادی در مغز افراد شده است.

پردازش اینفوگرافی ها بسیار ساده است و زمان زیادی طول می کشد تا مغز انسان اطلاعات نمایش داده شده با عکس را درک کند تا اینکه چندین و چند دستورالعمل را بخواند. به گونه ای که اگر بخواهیم دقیق ‌تر بگوییم پردازش یک محتوای اینفوگرافی در کمتر از یک ثانیه انجام می ‌شود در صورتی که محتواهای متنی و پردازش اطلاعات آن در این زمان کم غیر ممکن می باشد به همین علت است که مغز انسان همواره راه ساده را دوست دارد پس از این به بعد باید بیشتر به این بحث ترافیک بپردازیم تا متون ساده.

آمار اینفوگراف ها در طی این چند سال افزایش چشمگیری داشته و محبوبیت این ابزار را میان افراد می ‌رساند. از این رو اینفوگرافیک در طراحی سایت در طیف گسترده‌ای از تبدیل تبلیغات همچون آگهی ها ، تابلوهای تبلیغاتی ، تبلیغات تلویزیونی ، فیلم آموزشی ، کتابچه راهنمایی تجهیزات و در بسیاری از مکان‌های دیگر استفاده نمود.

ما از دوران مدرسه بسیاری از اینفوگرافی ها را به شکل یک پوستر بر روی دیوار مشاهده نموده ایم و دیگر نمونه های آن را داخل سایت ها و مکان های مختلف دیده ایم. اگر تمایل به استفاده از چنین ابزاری ندارید احتمال آن که به موفقیت در اینترنت دست پیدا کنید بسیار کم است. تبلیغ کنندگان اهمیت این ابزار قدرتمند را به خوبی می‌ دانند و از آن جهت افزایش شهرت برند خود و همچنین انجام فعالیت های بازاریابی به نحو احسن استفاده می کنند.

مقاله پیشنهادی : MySQL چیست؟

نقش اینفوگرافیک در طراحی سایت

نخستین اینفوگرافی در سالهای بسیار دور توسط انسان های غارنشین انجام شده است به گونه ‌ای که آنها برای حرف زدن و رساندن منظور خود بر روی سنگ نقاشی می کشیدند. تاریخ پیدایش اینفوگرافی به صورت علمی و اصولی به اواخر سال ۱۴۰۰ میلادی بر می ‌گردد هنگامی که لئوناردو داوینچی جهت بیان ایده ها و تشریح مسائل علمی خود از اینفوگرافی استفاده می کرد.

ساختار این ابزار بیشتر تصویر است چون همانگونه کفته بودیم انسان با عکس ارتباط بهتری برقرار می کنند به همین علت نشر اطلاعات به صورت متنی از ارزش بیشتری برخوردار است.

اگر دقت کنید داخل یک اینفوگرافیک نمودار ها علائمی است که برای کاربر قابل فهم تر می باشد که در کشور ما نیز از این اینفوگرافی های زیادی استفاده می شود. طراحی سال ازطریق کاراکتر های انیمیشنی ، نمودار ترسیم اشکال هندسی ، اعداد و ارقام و متن های کوتاه استفاده می شود. از این طریق می‌توانید خدمات و محصولات خود را برای بازدیدکنندگان و مشتریان راحت‌ تر شرح دهید و زمینه کاریتان را به آنان بفهمانید.

اطلاعات بصری از طریق اینفوگرافیک در طراحی سایت و شبکه ‌های اجتماعی علاوه بر افزایش بازدید کنندگان و همچنین رونق کسب و کار خود به صورت اینترنتی می توانید بستری را فراهم نمایید تا علاقه ‌مندان به ایجاد وب سایت از سایت شما الگو برداری نمایند.

مقاله پیشنهادی : تولید محتوا گرافیکی در طراحی سایت

نحوه ایجاد اینفوگرافیک در طراحی سایت

نمونه های مختلفی از بهترین سایت های اینفوگرافی در جهان موجود است که می توانید از طریق آن و الهام گرفتن از طرح های هر یک از سازندگان اینفوگراف وب سایت خود را با بهترین نمونه از این ابزار و به بهترین شکل ممکن به طراحی نماییم. در این قسمت می خواهیم در رابطه با بهترین برنامه های ساخت اینفوگرافیک در طراحی سایت به صورت آنلاین صحبت نماییم.

وب سایت اینترنتی Adobe Spark بهترین وب سایت های اینفوگرافی در شبکه های اجتماعی به حساب می آید. برنامه ساخت اینفوگرافی به عنوان یک ویرایشگر هوشمند برای طراحی مناسب است به گونه ‌ای که کاربر می‌تواند با توجه به موضوع خود اینفوگرافی مناسب را پیشنهاد دهد. همچنین شما می توانید از بخش الگوها سرچ کنید تا الگوی مورد نظرتان را پیدا کرده و شروع به ویرایش کردن کنید.

علاوه بر این می توانید با افزودن پس زمینه و تصویر مورد نظر خود و همچنین تغییر رمز و وارد نمودن لوگو اینفوگرافیک. گرافیک مورد علاقه خود را درب سایت تهیه کنید از قابلیت های این برنامه می ‌توان به رایگان بودن طرح اولیه احتیاج به اشتراک و از خرید قالب های حرفه ای پرمیوم استفاده آسان برای رسانه های اجتماعی و همچنین پشتیبانی از ۱۰۰۰۰ قالب متفاوت برای طراحی اینفوگرافیک.

نحوه ایجاد اینفوگرافیک در طراحی سایت

برنامه DesignCap به عنوان یک برنامه اینفوگرافیک رایگان که استفاده آن بسیار راحت است. در این برنامه موارد حرفه ای به صورت پولی میباشد که با ارائه نمادها و تصاویر فراوان می توانید تصویر مورد نظرتان را انتخاب و بارگذاری کنید علاوه بر این در طرح رایگان این امکان به شما داده می شود تا ۵ پرو جی با فرمت داشته باشید و جهت ذخیره الگو های نامحدود و خروجی با فرمت و کیفیت بالا و می بایست هزینه پرداخت کنید.

از قابلیت های این برنامه می توان به به کارگیری از ویژگی های حرفه ای به صورت پولی ، رایگان بودن الگوهای اولیه ، رابطه کاربری آسان ، ارائه الگو های نامحدود اشاره کرد و گزینه مناسب برای مبتدیان می باشد.

مقاله پیشنهادی : کاربرد فتوشاپ در طراحی سایت

وبسایت اینفوگرافیک CANVA  و MURAL

MURAL یک ابزار تعاملی بسیار هوشمند این امکان را به کاربر می دهد تا مانند یک طراح عمل کند. در واقع این وب سایت قابلیتی دارد که می توانید برای تبدیل نمونه نمودارهای اینفوگرافی به صورت موشن گرافی ایده های خود را با تصاویر مناسب ارائه دهید در صورتی که شما احتیاج به تبدیل داده های اینفوگرافی به موشن گرافی دارید این ابزار می تواند برای طراحی موشن گرافی حرفه ای مناسب باشد به طور کلی مناسب برای مبتدیان با رابط کاربری آسان و همچنین قالب های مبتدی رایگان و قالب های پیشرفته پولی می باشد.

وبسایت اینفوگرافیک CANVA

CANVA به عنوان بهترین وبسایت اینفوگرافی یک ابزار هوشمند برای طراحی آنلاین اینفوگرافیک است .در این وب سایت این امکان به کاربر داده می‌ شود تا طرح های مختلف را حتی با نداشتن علم کافی ایجاد کند. این وبسایت طیف گسترده ای قالب از اینفوگرافی ، تصاویر و آیکون های متعددی را بر حسب نیاز کاربر ارائه می دهد. در واقع موضوع تان در هر زمینه که باشد می توانید آن را از طریق کانوا به اینفوگرافیک تبدیل کنیم.

قابلیت های آن می توان به وقت لازم برای طراحی فرمت‌های اینفو گرافی به صورت JPG   و PDF با قابلیت دانلود ، ارائه ابزار اینفوگرافی متعدد جهت ویرایش شامل متن ، نقشه ، تصویر و … ، چیدمان قالب ها بر حسب دسته های مختلف آموزشی رایگان و … .