مهندسانی که در حوزه طراحی سایت با وردپرس کار می کنند، معمولاً می دانند که سرور هاست وردپرس لینوکس است. در واقع می توان گفت سرورهایی که روی آن ها سیستم عامل لینوکس نصب شده است سرور لینوکسی نام دارد و همچنین هاست های مربوط به این سرورها هاست لینوکس نامیده می شوند. هاست لینوکس به دلیل متن باز بودن به عنوان یکی از محبوب ترین سیستم عامل ها شناخته شده است. هاست لینوکس انواع مختلفی دارد که در ادامه این مطلب قصد داریم انواع هاست لینوکس را به شما معرفی کنیم و در مورد هر کدام توضیح دهیم. لطفا تا انتهای این مبحث با ما باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

معرفی انواع هاست لینوکس و ویژگی های آن

در واقع هاست لینوکس یک نوع از میزبانی وب است که سرور خدمات ارائه دهنده به میزبان شناخته می شود. خبر خوب در مورد استفاده از این نوع هاست این است که نیازی نیست سیستم عامل شما حتما لینوکس باشد و یا این که اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشید. زیرا شما از طریق مرورگر وب وارد محیط هاست خود می شوید و ربطی به نوع سیستم عامل شما ندارد.

ویژگی های انواع هاست لینوکس

هاست لینوکس یکی از کاربردی ترین هاست های موجود در دنیای وب به شمار می آید به همین دلیل ویژگی ها و خصوصیات بسیاری دارد برخی از ویژگی های آن عبارت اند از:

  • امنیت بالا طبق سیستم عامل لینوکس
  • کارایی و همچنین سرعت بالا به دلیل بهینه بودن این سیتم عامل نسبت به هاست ویندوز
  • قابلیت اجرای کامل php با عملکرد عالی نسبت به هاست ویندوز
  • قابلیت استفاده از mysql به عنوان پایگاه داده در هاست که کارایی و سرعت فوق العاده ای دارد
  • قابلیت استفاده از کدهای html
  • امکان راه اندازی cms طبق php با کارایی کامل و امنیت بالاتر از ویندوز مانند: جوملا، دروپال و وردپرس…

افرادی که قصد طراحی سایت با استفاده از cms ها را دارند، ومی خواهند از زبان برنامه نویسی php و پایگاه داده mysql استفاده کنند، می توانند برای راه اندازی سایت خود از این هاست استفاده کنند. همچنین افرادی که برای طراحی سایت از زبان برنامه نویسی html استفاده می کنند به دلیل نیاز به سرعت و کارایی بالا، می توانند از این سیستم استفاده کنند. اما اگر کاربری قصد طراحی سایت با استفاده از زبان های برنامه نویسی نظیر ASP.NET و ASP یا بانک اطلاعاتی Microsoft SQL Server و Java Enerprise را دارند، نمی توانند از این هاست استفاده نمایند.

مقاله پیشنهادی : تأثیر هاست بر روی وب سایت

انواع هاست لینوکس و دسته بندی آن ها

معرفی انواع هاست لینوکس و ویژگی های آن

  • هاست اشتراکی: از انواع هاست لینوکس این هاست بسیار ارزان است اما از نظر کیفیت اصلا مناسب نمی باشد. زیرا در این سرویس ها، شرکت هاستینگ یک سرور با امکانات محدود را برای کاربران به اشتراک می گذارد. از جمله معایب این نوع هاست می توان به اختلال در بارگذاری سایت ها و کند شدن سرعت لود سایت اشاره کرد.
  • هاست vps: سرور خصوصی مجازی، منابع یک سرور vps را بین کاربران خود به اشتراک می گذارد و با استفاده از تکنولوژی hypervisor آن را به طور مساوی تقسیم می کند. در این نوع هاست اگر یک وب سایت از ان رم بیشتر از حد مجاز استفاده کند، در هنگام بارگذاری دچار مشکل خواهد شد و دیگر سایت ها لطمه ای نخواهند دید.
  • هاست اختصاصی: این نوع هاست مشکلات دیگر هاست ها را ندارد و به طور اختصاصی به یک وبسایت تعلق می گیرد. در این نوع هاست به دلیل استفاده اختصاصی یک سایت از هاست، شرکت اجازه سفارشی سازی آن را به طور کامل می دهد و مقدار حافظه، نوع پردازشگر و حتی نوع سیستم عامل را نیز می توانید انتخاب کنید.
  • هاست ابری: در هاست ابری منابع چند سرور در یک شبکه مورد استفاده قرار می گیرند و به این دلیل امنیت شبکه و پایداری آن بیشتر می شود. در این نوع هاست سرعت دسترسی به منابع و مقاومت در برابر حملات ddos بیشتر است.

مقاله پیشنهادی : آموزش انتقال سایت به هاست دیگر

انواع هاست لینوکس طبق موقعیت سرور

اگر بخواهیم انواع هاست لینوکس را بر اساس موقعیت سرور دسته بندی کنیم به این صورت هستند:

  • هاست لینوکس با توجه به کنترل پنل مدیریت: برای مدیریت فایل های هاست و دیتا بیس و ایمیل ها از دو هاست معروف و محبوب cpanel و direct admin استفاده می کند. همچنین پس از این دو هاست، دیگر هاست های پلسک و وب مین را می توان استفاده کرد.
  • هاست لینوکس طبق سخت افزار: معمولا هر وبسایتی که هاست ارائه می دهد، آن را به همراه قسمتی از سخت افزار به عنوان مزایا در اختیار کاربر قرار می دهد. اما پیشنهاد ما به شما در هنگام تهیه هاست خرید از وبسایت هایی است که هاست را به همراه درایو ssd ارائه می دهند.
  • هاست لینوکس طبق امکانات: یک هاست مناسب دارای امکاناتی از جمله وب سرور آپاچی، لایت اسپید و سیستم عامل Cloudlinux است. که هر کدام از این امکانات کار خاصی را انجام می دهند. و بهتر است هنگام خرید هاست یک هاست با این امکانات خرید کنید.

نحوه خرید هاست لینوکس

با در نظر گرفتن مزایای این نوع هاست و حرفه ای بودن میزبانی از سایت توسط هاست لینوکس از این نوع هاست استفاده کنید. تفاوت های زیادی بین هاست لینوکس و ویندوز وجود دارد و شما با بررسی تفاوت های این دو می توانید هاست مناسب سایت خود را انتخاب کنید. یکی از امکانات مهم هاست لینوکس، این است که می توانید برنامه های خود را به راحتی روی هاست نصب کنید بدون ان که مشکلی در راه اندازی به وجود آید. قیمت هاست لینوکس نسبت به ویندوز ارزان تر و به صرفه تر می باشد و شما می توانید در برخی موارد آن را به صورت رایگان دریافت نمایید.

نتیجه گیری

برای به اشتراک گذاری محتوای سایت طراحی شده ابتدا باید از یک شرکت معتبر هاست خریداری کنید. هاست ها انواع مختلفی دارند که پیشنهاد ما به افرادی که با سیستم های مدیریت محتوا کار می کنند، استفاده از هاست لینوکس است. این هاست دارای ویژگی ها و خصوصیات بسیاری می باشد که به طور خلاصه آن ها را توضیح دادیم. هاست لینوکس هم ارزان و به صرفه می باشد و هم با تمام سیستم ها سازگاری دارد. زیرا هنگام اجرای هاست از مرورگر استفاده می شود نه سیستم عامل سیستم مورد نظر. شما می توانید انواع هاست لینوکس را با توجه به نیازهای ذکر شده در مطلب خریداری نمایید. برای خرید هاست لینوکس باید به یکسری نکات توجه نمایید که هاست بهتری خرید کنید.