گوگل هر روزه الگوریتم‌ های جدیدی را برای بهبود عملکرد وب سایت های مختلف ارائه می دهد. یکی از این قابلیت ها الگوریتم Freshness گوگل است که به روزترین و جدیدترین محتوا ها را در صفحه نتایج به نمایش در می آورد، تا به این صورت سایت های تازه کار فرصتی برای کسب رتبه و دیده شدن توسط کاربران داشته باشند. اما نمی توان گفت که تمامی محتوا هایی که به تازگی بارگذاری شده اند توسط این الگوریتم نمایش داده خواهند شد. این الگوریتم دارای عملکرد خاصی می باشد. به همین علت امروز قصد داریم تا تمامی موارد مربوط به آن را به طور کامل برای شما عزیزان شرح دهیم. لطفا ادامه این مطلب را دنبال کنید.

الگوریتم Freshness گوگل چه مزیتی برای سایت ها دارد؟

الگوریتم Freshness گوگل برای نمایش محتوای با کیفیت و جدید در موتورهای جستجوگر طراحی شد. این الگوریتم برای دیده شدن سایت‌هایی که به تازگی تأسیس شده‌اند و محتوای با کیفیتی را تولید می‌کنند مناسب است. الگوریتم Freshness برای کاربران نیز دارای مزیت‌های بی‌شماری می‌باشد چرا که در هنگام جستجو آن‌ها جدیدترین نتایج را نمایش خواهد داد. هنگامی که کاربران عبارتی را جستجو می‌کنند، علاقه‌مند هستند تا نتایج جدید را به دست آورند و وارد سایت‌های به روز شوند، به همین علت این الگوریتم مزایای دو جانبه‌ای برای مدیران سایت و کاربران دارد.

الگوریتم Freshness گوگل چیست؟ - عکس نوشته - سایت برتر

با معرفی شدن الگوریتم تازه ساز گوگل صنعت تولید محتوا و بهینه سازی سایت دچار تغییرات فراوانی شد و به شکل ویژه‌تری تغییر یافت. با توجه به اینکه سایت‌های خبری و رویدادی باید به روز باشند و افراد انتظار دارند تا جدیدترین اخبار را به دست آورند، الگوریتم تازه ساز گوگل اولویت خود را روی سایت‌های پخش ویدیو و خبری قرار داد.

البته وب سایت‌هایی که با جدیت بیشتری کار کرده و محتوای با کیفیت تولید می‌کنند یا بازدید بیشتری دارند نیز جزء اولویت‌های این الگوریتم قرار می‌گیرند. در صورتی که علاقه‌مندید تا محتوایتان توسط کاربران دیده شود بدون اینکه نیاز به آپدیت برای تأثیر در الگوریتم تازه ساز گوگل داشته باشد، محتوای همیشه سبز تولید کنید. این نوع محتوا تاریخ انقضا ندارد و دیگر احتیاجی به به‌روزرسانی آن نیست، به این ترتیب همیشه کاربران می‌توانند آن را مطالعه کرده و نکات خوبی را به دست آورند

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

نحوه عملکرد الگوریتم Freshness گوگل

به نظر شما با وجود الگوریتم Freshness گوگل سایت‌هایی که به تازگی مطلبی را بارگذاری کرده‌اند رتبه یک گوگل را کسب می‌کنند؟ مطمئناً چنین چیزی امکان پذیر نخواهد بود چرا که در هر لحظه تعداد زیادی محتوا تازه بارگذاری می‌شوند.

همان‌طور که گفته شد این الگوریتم بیشتر روی اخبار و مطالبی که نیاز به به‌روزرسانی دارند عمل می‌کند. برای مثال در صورتی که شما تیم ملی فوتبال ایران را جستجو کنید نتایجی در رابطه با سرمربی حال حاضر و بازیکنان فعلی تیم به دست می‌آورید اما در صورتی که این الگوریتم وجود نداشت ممکن بود شما نتایج اشتباهی به دست آورید. برخی از محتواهای تولیدی بدون تاریخ انقضا هستند و نیازی به تازه سازی آنها وجود ندارد.

توضیحاتی درباره الگوریتم Freshness گوگل

برای مثال آموزش طبخ یک غذا یا معرفی یک محل تاریخی جزء اولویت‌های تازه ساز گوگل نمی‌باشد. طبق آماری که گوگل اعلام کرده این الگوریتم بیشتر به سایت‌های خبری، رویدادی، دانلودی و سینمایی می‌پردازد و حدود ۴۰ درصد از فضای وب را پوشش می‌دهد. برای این که بتوانید توسط این الگوریتم دیده شوید باید روی ایجاد محتوای به روز تمرکز کنید و از کپی کردن محتوا بپرهیزید.

شما می‌توانید محتواهایی که در گذشته در سایت قرار داده‌اید را نیز به روز کنید. به روز کردن محتوای قدیمی این فرصت را به مطالبتان می‌دهد که توسط تازه ساز گوگل دیده شوند. برای این کار لازم نیست تا همه محتوای سایت را به روز کنید تنها کافی است گشتی بزنید و محتواهایی که از بازدید بیشتری بهره‌مند شده‌اند را انتخاب کنید و روزانه تعدادی از آن‌ها را به روز نمایید. برای به روز رسانی اگر از آمار و ارقام استفاده کرده‌اید آنها را تغییر دهید و محتوای سایت را کمی توسعه ببخشید.

بیشتر بخوانید: آپدیت الگوریتم گورخر گوگل

چگونه توسط الگوریتم Freshness گوگل رتبه بالاتری به دست آوریم؟

این الگوریتم می‌تواند به شما کمک کند تا رتبه بالایی را به دست آورید البته در صورتی که از این قابلیت استفاده نکنید مطمئناً رقبایتان از شما جلو خواهند زد و الگوریتم Freshness گوگل برای شما اثر منفی می‌گذارد. برای این که بتوانید رتبه سایت خود را با به‌کارگیری این الگوریتم بالاتر ببرید بهتر است نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

پرداختن به موضوعات داغ

هر روزه موضوعاتی به تیتر خبرها تبدیل می شود و تمامی سایت ها به آن می پردازند. به این دلیل بهتر است تا شما نیز تمام تلاش خود را برای ایجاد محتوایی خلاقانه در رابطه با موضوعات داغ به کار بگیرید و به این ترتیب به بالاترین رتبه دست پیدا کنید. گوگل تیترهای داغ را تشخیص می دهد و در میان آنها نوشته ای که با معیار هایش مطابقت داشته باشد به عنوان رتبه اول انتخاب خواهد شد.

سرعت عمل داشته باشید

برای اینکه محتوایتان در رنکینگ بالاتری قرار بگیرد بهتر است همیشه اخبار روز را دنبال کنید و در تولید محتوای روز سرعت عمل خود را بالاتر ببرید. در بعضی مواقع هر چه در رابطه با موضوعی زودتر مطلبی را منتشر کنید به رتبه بالاتری دست پیدا خواهید کرد.

استفاده از سوشیال مدیا

گاهی اوقات پیش می آید که سایت‌هایی محتوای موجود در سایت‌های تازه کار را می دزدند و با توجه به اینکه سرعت ایندکس بالاتری دارند، به عنوان خالق محتوا توسط گوگل شناخته می شوند. برای جلوگیری از این نوع سوء استفاده ها محتوایتان را در صفحات شبکه های اجتماعی نشر دهید و لینک آن را در محتوای سایت قرار دهید. به این ترتیب دیگر امکانات سوء استفاده وجود نخواهد داشت.

سخن آخر

بهینه سازی سایت در افزایش رنکینگ بسیار حائز اهمیت می‌باشد، به همین علت بهتر است تا در این رابطه از کارشناسان این زمینه مشاوره دریافت کنید. تیم برتر رایانه با چندین سال سابقه در طراحی سایت‌های شخصی و خدماتی و انجام امور مربوط به سئو سایت آماده خدمت به شما همراهان گرامی می‌باشد و شما می‌توانید با شماره گیری شماره‌های مندرج در رابطه با موارد فوق از متخصصین ما مشاوره رایگان دریافت کنید. با سپاس از شما ساعات خوشی را برایتان آرزومندیم.