شاید برای شما عجیب باشد که موجود دوست داشتنی و کوچکی به نام پنگوئن را به عنوان مسئول جریمه وب سایت‌های متخلف بشناسید! اما این موجود کوچک تحت نام الگوریتم پنگوئن گوگل با جدیت تمام سایت‌های متخلف را جریمه می‌کند. این الگوریتم برای مبارزه با سایت‌هایی که با استفاده از روش‌هایی مانند لینک سازی اسپم، رتبه‌های بالایی را در موتورهای جستجوگر به دست می‌آوردند، ایجاد شده و به جریمه آن‌ها می‌پردازد. برای این که از خشم پنگوئن گوگل در امان بمانید پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مطلب را دنبال کنید.

علت طراحی الگوریتم پنگوئن گوگل

مطمئناً هر کدام از الگوریتم‌هایی که توسط گوگل طراحی شده است برای افزایش کیفیت محتوای سایت‌ها و به دست آمدن رضایت کاربران می‌باشد. الگوریتم پنگوئن گوگل نیز از این قاعده مستثنا نیست. هنگامی که تعداد بک لینک‌ها معیاری برای اندازه گیری کیفیت سایت‌ها قرار گرفت، سایت‌های بسیاری راهکارهایی را به کار بردند که باعث دور زدن قوانین گوگل می‌شد.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

این گونه سایت‌ها از بک لینک اسپم استفاده می‌کردند یا لینک‌های خود را به روش‌های غیر طبیعی به دست می‌آوردند. در واقع به این طریق بازاری برای خرید و فروش بک لینک توسط سایت‌های مختلف ایجاد شد. گوگل برای اینکه از این نوع تخلفات جلوگیری کند الگوریتم پنگوئن را طراحی نمود که به عنوان یکی از مهم‌ترین الگوریتم‌ها در پنالتی گوگل شناخته شد.

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟ - عکس نوشته

این الگوریتم با فیلتر گذاری‌های پشت سر هم به مقابله با سایت‌هایی که از روش‌های سئو کلاه سیاه استفاده می‌کردند پرداخت. پنگوئن گوگل به طور مداوم به روز رسانی می‌شود و این باعث افزایش قدرت آن خواهد شد، به همین علت امروزه اکثر سایت‌ها تلاش خود را در تولید محتوای با کیفیت و ساخت لینک گذاشته‌اند و دیگر خبری از پر کردن صفحه با کلمه‌های کلیدی و لینک سازی اسپم نیست و در صورتی که سایتی از این روش‌ها استفاده کند به زودی توسط پنگوئن گوگل جریمه شده و پنالتی دریافت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: الگوریتم Freshness گوگل چیست؟

چگونه از خشم الگوریتم پنگوئن گوگل در امان بمانیم؟

در صورتی که قصد دارید بدانید آیا الگوریتم پنگوئن گوگل شما را جریمه کرده یا خیر؟ و چه اقداماتی در جهت جلوگیری از پنالتی گوگل موثر است در ادامه مطلب را دنبال کنید:

لینک سازی اسپم ممنوع

در صورتی که تا الان به خرید و فروش لینک پرداختید و از لینک‌های اسپم در محتوای خود استفاده می‌کردید بهتر است تمامی لینک‌های سایت واید و بک لینک‌های اسپم را حذف کنید و از سایت‌هایی که دارای تعداد لینک خروجی زیادی هستند لینک دریافت نکنید.

مقاله ای درباره الگوریتم پنگوئن گوگل

شما می‌توانید با استفاده از لینک بیلدینگ علاوه بر بازاریابی سایت خود از پنالتی گوگل نیز در امان بمانید و در کنار آن روی محتوای سایتتان زمان گذاری بیشتری داشته باشید تا به این ترتیب با به کار گیری روش‌های قانونی و سئو کلاً سفید بتوانید رنک بالایی را را به دست آورید.

صفحات را با کلمات کلیدی پر نکنید

در گذشته هرچه از کلمات کلیدی بیشتری استفاده می شد، رتبه بندی سایت افزایش می یافت اما امروزه دیگر به این صورت نیست و بهتر است تا از کلمه کلیدی به میزان کمی استفاده کنید چرا که به کار گیری تعداد زیاد کلمات کلیدی باعث می شود تا رتبه سایت شما پایین تر از چیزی که هست، بیاید. امروزه محتوای با کیفیت از نظر گوگل دارای اهمیت زیادی است و گوگل روی این مسئله زوم بیشتری دارد.

بیشتر بدانید: آپدیت الگوریتم گورخر گوگل

آیا الگوریتم پنگوئن گوگل برای سایت من اعمال شده؟

در صورتی که با کاهش رتبه سایت خود رو به رو شده ‌اید، بهتر است بررسی کنید که توسط الگوریتم پنگوئن گوگل جریمه شده اید یا نه؟ برای این کار ابتدا باید لینک های اسپم و غیر طبیعی را به طور کامل حذف کنید. شما می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: برای به دست آوردن فهرست کامل بک لینک‌های سایتتان به داشبورد گوگل وبمستر مراجعه کنید. در این بخش از سمت چپ وارد منوی Links to Your Site شوید و در قسمت Who links the most گزینه More را انتخاب نمایید.

آیا الگوریتم پنگوئن گوگل میتوانید رتبه شما را کاهش دهد

مرحله 2: پنجره جدیدی برای شما باز می‌شود که در آن باید گزینه Download More Sample Links را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله انتخاب پسوند فایل دارای اهمیت است.

مرحله 3: به این ترتیب می‌توانید همه دامنه‌هایی که به سایتتان بک لینک داده‌اند را ببینید، حالا باید همه این سایت‌ها را بگردید و آنهایی که اسپم هستند را شناسایی کنید و در یک فایل جدا قرار دهید.

مرحله 4: در مرحله بعد فایل را به ابزار Disavow Links ببرید و صبر کنید تا تغییرات بررسی شود. برای این کار باید صبوری داشته باشید چرا که روند آن ممکن است از ۳ ساعت تا ۳ ماه زمان ببرد و در صورتی که سایتتان به صورت دستی جریمه شده باشد، درخواست تجدید نظر بسیار مهم است.

سخن آخر

برای اینکه از گوگل پنالتی نخورید و توسط سرویس‌های آن جریمه نشوید بهتر است تا طراحی سایت و بهینه سازی آن را به کارشناسان متبحر در این حوزه بسپارید. تیم برتر رایانه با چندین سال سابقه در طراحی سایت می‌تواند سایتی انحصاری را برای شما طراحی نماید و در بهینه سازی سایت شما را یاری کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق شماره‌های مندرج با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید و مشاوره رایگان دریافت کنید. با سپاس از شما برای مطالعه این مطلب، امیدواریم این مقاله توضیحات جامعی در رابطه با جریمه گوگل برای شما در پی داشته باشد.