بسیاری از سئو کاران و طراحان وب سایت زمانی که تغییرات ناگهانی در وب ‌سایت خود مشاهده می کنند می فهمند که به طور حتم یکی از الگوریتم های گوگل به روز رسانی شده است که وب سایت آن ها را نیز دستخوش تغییراتی نموده است. در طول هر سال گوگل به طور معمول چندین به روزرسانی الگوریتمی بزرگ انجام می دهد که تغییرات آن ها بر روی وب سایت ها کاملاً مشهود است که در چند سال گذشته و اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی گوگل الگوریتم مدیک یا طبی ارائه داده است که به گفته ‌های خود گوگل این الگوریتم به عنوان الگوریتم هسته گوگل به حساب می آید. در رابطه با بسیاری از الگوریتم های گوگل صحبت نمودیم و این بار می خواهیم در رابطه با الگوریتم medic اطلاعات جامعی در اختیارتان قرار خواهیم داد ، در ادامه با سایت برتر همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

وب‌ سایت ‌های مشمول الگوریتم مدیک یا طبی

الگوریتم مدیک یا طبی به عنوان یک الگوریتم گلوبال یا جهانی می تواند بر روی تمامی وبسایت ها در زمینه های مختلف و در زبان های متفاوت اثر منفی و مثبت داشته باشد.

برای نمونه در دسته وب سایت های حوزه سلامتی بیشترین تأثیر را از الگوریتم medic کسب کرده‌اند و این بدان معناست که بیشتر تغییرات بر روی وب سایت های مدیکال و پزشکی انجام می شود. هر چند که این تغییرات در دیگر به وب سایت ها دیده می شود اما در سایت هایی که در حوزه بهداشت و پزشکی هستند بسیار است.

با آغاز به کار این الگوریتم خیلی از صفحه های مشکوک و فعال در حوزه پزشکی رتبه شان پایین آمد تا کاربران کمتری گرفتار اطلاعات پزشکی غلط و نا معتبر در فضای وب شوند.

به جای آن با سئو صحیح و تولید محتوای مناسب و با کیفیت از سد تغییرات در الگوریتم های گوگل بگذرند. در واقع الگوریتم MEDIC بر روی موضوع خاص مثل الگوریتم محتوا تمرکز دارد که از این الگوریتم ها می‌ توان به الگوریتم سرچ محلی ، محتوا و … اشاره نمود.

زمانی که گوگل الگوریتم های خود را آپدیت نمود و این الگوریتم را ارائه کرد خبرهایی در رابطه با آن پخش شد ولی کمتر از سایت های داخلی و خارجی به ارائه راه حلی برای سایت هایی که به افت رتبه مواجه شده بودند ، پرداختند.

در واقع برای سازگاری وب سایت خود با این الگوریتم محتوا نقش بسیار تعیین کننده ای دارد و از لحاظ دیگر می‌ت واند در رشته سوابق وب سایت شما تأثیر بسزایی داشته باشد.

محتوایی که شما منتشر می کنید باید مطابق با نیاز مخاطبان تولید شود و با قاعده و اصول محتوا نویسی جور در بیاید. علاوه بر این استاندارد های سئو رعایت شده باشد و با یافتن عناوین جذاب و کاربرپسند با سرچ بالا در گوگل و به کارگیری عناصر بصری یک محتوای جامع و مفید را ارائه دهیم.

مقاله پیشنهادی : الگوریتم ونیز گوگل چیست؟

چه مواردی در الگوریتم مدیک یا طبی اهمیت دارد؟

چه مواردی در الگوریتم مدیک یا طبی اهمیت دارد؟

از جمله موارد پر اهمیت در الگوریتم مدیک یا طبی شامل :

-کسب اعتماد کاربران وب سایت

-مجهز بودن وب سایت به گواهینامه ssl که موجب فعال شدن http می شود. علت فعال بودن ssl امروزه بدان معناست که با وجود این الگوریتم اهمیت دریافت این گواهینامه بالا رفته و اگر به آدرس url وب سایت تان یا همین صفحه نگاه کنید و آدرس را به صورت https://site-bartar.com خواهید دید. در ابتدا به جای http در حالت عادی و پیش از فعال سازی ssl ، https دیده می شود که نشانه از فعال بودن این گواهینامه دارد.

-نمایش وب سایت در گوشی موبایل ، این مورد به این معناست که در نسخه موبایل بررسی می ‌شود و در صورت مناسب نبودن و نارضایتی کاربران هنگامی که وب سایت شما را در موبایل می بینند رتبه سایت تان به طور کل تحت تأثیر قرار می گیرد. اهمیت نسخه موبایل در سئوبسیار بالا رفته و برای آنکه این مورد را مهم بشماریم دانستن این نکته کافیست که چیدمان و رتبه بندی وب سایت در نسخه موبایل و نسخه دسکتاپی گوگل فرق دارد.

آمارها نشان دهنده این است که حدود ۶۰ درصد و بیشتر از جستجوهای سطح وب فارسی از طریق تبلت و موبایل انجام می شود. به همین علت راه اندازی نسخه amp سایت به عنوان یک تکنولوژی برای نشان دادن وب سایت شما در گوشی موبایل می تواند تأثیر بسیار زیادی روی بازدید و بهینه سازی سایت تان در گوگل بگذارد.

-در هر الگوریتم همچون الگوریتم طبی گوگل هیچ زمانی مشخص وجود دارد که چه میزانی از صفحات سایت را تحت تاأثیر قرار می دهد.

-تمامی موارد مربوط به سئو و بهینه سازی وب سایت را باید به طور جامع و درست انجام داد تا در هر آپدیت الگوریتم گوگل کمتر دچار مشکل شوید یا مشکلی پیش نیاد.

-جالب است بدانید که آپدیت ها و تغییرات گوگل اصلاً به ضرر شما نیست بلکه برای تان منفعت نیز دارد. در واقع تغییرات گوگل برای همین هدف طراحی شده و الگوریتم مدیک نیز در راستای همین هدف قرار دارد.

مقاله پیشنهادی : الگوریتم های اینستاگرام

علت به روز رسانی گوگل با استفاده از الگوریتم های مختلف

گوگل تمامی تلاش خود را می ‌کند تا هنگامی که کاربران کلمه یا جمله و هر چیز دیگری را سرچ می کنند نزدیکترین و بهترین نتایج را به آنان نشان دهد. قطعاً تمامی تلاش‌ها و فعالیت‌ های گوگل در همین جملات جمع بندی شده و گوگل همواره در تلاش است که تمامی آپدیت های خود را برای بالا بردن سطح کیفی خود به کار گیرد.

یکی از مسائل پر اهمیت و قابل توجه به بحث تجربه کاربری که برای تمامی تجارت ها و کسب و کارها و همچنین برای گوگل فوق‌العاده حائز اهمیت است. در واقع تجربه کاربری همان کیفیت احساسات فردی است.

به طور واضح و ساده‌ تر زمانی که شما سایتی دارید باید به تجربه کاربران توجه کنید و از آن استفاده نمایید و وبسایت و محتوای تان را با توجه به نیاز کاربر ارائه دهید.

در صورتی که تمامی اصول و قواعد سئو و محتوا نویسی را به طور کامل رعایت کنید هدف شما با گوگل یکسان می شود به همین علت هنگامی که گوگل الگوریتمی ارائه داد یا بروزرسانی و تغییراتی شکل گرفت نه تنها ضرر نمی‌ کنید بلکه به نفع تان خواهد بود.