در سال ۲۰۰۳ میلادی گوگل الگوریتمی را تحت عنوان الگوریتم فلوریدا ایجاد نمود که موجب تغییر و تحول در الگوریتم رتبه بندی شد. این نوع الگوریتم با آپدیتی که در سال ۲۰۰۴ داشت تنها نتایج سرچ انگلیسی زبان ها را تحت تأثیر قرار داد و پس از آن مناطق غیر انگلیسی زبان را نیز درگیر کرد و یک تغییر اساسی در آن رخ داد. علت نامگذاری این الگوریتم توسط کارشناسان کامپیوتر نیز همین بود که با این کار تغییر و تحول بزرگی ایجاد نمود و مانند یک طوفان عظیم عمل کرد. الگوریتم فلوریدا گوگل به عنوان ابتدایی ترین و مهمترین الگوریتم های گوگل در زمان انتشار توجه همگان را به خود جلب نمود و از طرفی تأثیر مخربی بر روی به وب سایت ها در صفحه نتایج جستجو داشت که موجب امتیاز گرفتن بعضی وبسایت ها و در نتیجه بهبود رتبه آنها گردید. در ادامه این مقاله اطلاعات در رابطه این الگو در اختیارتان قرار خواهیم داد با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

هدف از ایجاد الگوریتم فلوریدا گوگل چیست؟

گوگل با وجود آوردن الگوریتم فلوریدا گوگل جلوی وب ‌سایت‌ های با محتویات بی کیفیت و غیرقابل قبول را گرفت. زیرا این وب سایت ها در ارائه محتوای خود قوانین کپی رایت را رعایت نکرده و محتوای ضعیفی منتشر می کردند و همین عامل موجب شد تا کاربران از نتایج جستجویشان رضایت نداشته باشد. از سوی دیگر وب ‌سایت‌ها با دریافت بک لینک به صورت مصنوعی در نتایج جستجویشان رتبه بالا کسب نمودند و گوگل را مجاب کردند تا به سراغ ارائه این الگوریتم برود.

به طور کلی هدف از پیدایش الگوریتم فلوریدای گوگل مقابله با محتوا های بی کیفیت و بک لینک های غیر طبیعی می باشد. این عامل بر وب سایت و بهینه سازی آن نیز تأثیر داشته و از انتشار بی رویه محتوای ضعیف و کپی شده در وبسایت ها جلوگیری نمود. این الگوریتم از طرفی باعث کاهش رتبه سایت هایی میشود که تعداد بسیار زیادی لینک غیرطبیعی و اسپم استفاده کردند. برخی از متخصصان سئو معتقدند که الگوریتم فلوریدا ابزاری جهت بازار گرمی سئوکاران بوده هیچ گونه تأثیر بر رتبه بندی وبسایت‌ ها ندارد.

برای جلوگیری از این امر می بایست تا تولید محتوای جامع و یونیک داشته باشید. برای این کار ابتدا بهتر است کلمه کلیدی اصلی مورد نظرتان را در گوگل سرچ نموده و پس از آن به بررسی تمامی پیشنهادات ارائه شده توسط این موتور جستجو بپردازید. به این ترتیب می‌توانید با ایده گرفتن از مطالب پیشنهادی یک محتوای مناسب تهیه کنید. از دیگر راه‌های تولید محتوای مطلوب نوشتن در رابطه با کلیه پیشنهادات گوگل به طور کامل و جزئی است. این کار به شما کمک خواهد نمود تا محتوایی با طول مناسب تولید نماید. همواره سعی کنید کلمات کلیدی را با چگالی مناسب در متن استفاده نموده و با به کارگیری آن در عنوان و تگ های H2  و H3 احتمال رتبه گرفتن را بهبود خواهید داد.

با جستجو در رابطه با موضوع محتوا ها در گوگل محتوای طولانی‌تر از وب سایت های رتبه اول تولید کنید و به منظور افزایش تولید محتوا از توصیفات تکراری و به کارگیری کلمات پر شده خودداری نمایید. به کارگیری نکاتی که رقیبان شما در مطالب خود عنوان کرده اند از اصلی ترین دلایل موفقیت تان خواهد بود.

مقاله پیشنهادی : الگوریتم مدیک یا طبی

برای مصون ماندن از پنالتی الگوریتم فلوریدای گوگل چه باید کرد؟

الگوریتم فلوریدا گوگل چیست؟

اول از همه از ایجاد بک لینک های غیرطبیعی و بی کیفیت بپرهیزید و اگر تا الان این بک لینک ها را ساخته اید لازم است آنها را حذف کنید. اما پس از این باید بک لینک های طبیعی ایجاد کرده و اگر می‌خواهید خطر پنالتی شدن از طرف الگوریتم فلوریدا شما را تهدید نکند تعداد لینک های طبیعی را از لینک های مصنوعی بیشتر کنید این امر باعث می‌شود تا لینک سازی وب سایتتان طبیعی تر جلوه داده شود.

به هیچ عنوان منابع مصنوعی برای وبلاگ و وبسایت جهت لینک سازی استفاده نکنید که تنها لینک های تان درون آن باشد زیرا این گونه مشخص است که توسط خودتان برای اولین لینک سازی ساخته شده است. در صورت بالا بودن تعداد این لینک ها مسلماً در خطر جریمه شدن قرار خواهید گرفت.

به طور حتم به هیچ عنوان دیگر محتوای کپی تولید نکنید. آگاه باشید که گوگل برخلاف سال‌های گذشته در درک کردن زبان فارسی بسیار قدرتمند عمل نموده و توانایی شناسایی محتوای کپی شده را دارد. علاوه بر این لازم است بدانید که چنین قضیه مربوط به سال های پیش است که هر وب سایتی با محتوای کپی و زیاد در صدر نتایج قرار می گرفت که در حال حاضر این کار جواب نخواهد داد.

نتیجه گیری

به طور کلی برای آن که بخواهیم در طول زمان و با آپدیت الگوریتم های جدید گوگل ارزش صفحات وب سایت تان کم نشود و دچار کاهش رتبه نشوید بر روی تولید محتوایی با کیفیت حساب ویژه‌ای باز نمایید. در این روزها شاهد آن هستیم که به غیر از این که کاربران دنبال تولید محتوای باکیفیت و منحصر به‌ فرد هستند گوگل نیز تمرکز خود را بر روی با کیفیت بودن محتواها گذاشته است. امیدواریم لذت کافی از خواندن این مقاله برده باشید دیگر مقالات ما در رابطه با الگوریتم های گوگل را از دست ندهید. برای انجام هرگونه خدمات پشتیبانی، سئو سایت، طراحی وب سایت های شرکتی، خدماتی، فروشگاهی و …  میتوانید با شماره کارشناس ما که در صفحه تماس با ما وبسایت قید شده است تماس حاصل فرمایید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.