عملکرد الگوریتم های مختلفی که گوگل خلق می کند در وب سایت تأثیر بسزایی دارد و هر یک هدفی دارند. در سال ۲۰۱۷ میلادی گوگل الگوریتم تأیید نشده ای تحت عنوان فرد Fred که توسط کارشناسان نامگذاری شده بود به میان آمد که واکنش‌های تندی به همراه داشت. طبق نتایجی که این الگوریتم برای وبسایت ها داشت به طور تقریبی ۹۰ درصد ترافیک وب سایت ها از میان رفت و از طرفی هراس سئوکاران را به دنبال داشت. اقداماتی نظیر پاک کردن برخی از محتواها، تا از این طریق رتبه وب سایت شان برگردد. هدف از الگوریتم فرد گوگل این است که با تولید محتوای قوی در راستای خواسته کاربران بتواند رتبه وب سایت را بهبود دهد. هدف در واقع نتایج جستجو بر اساس خواسته کاربران و همواره تمرکز بر روی خواسته آنان است و به هیچ عنوان دغدغه آپدیت های جدید گوگل را نداشته باشند.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

تعریف الگوریتم فرد گوگل

ابهاماتی که گوگل در بیان هدف اصلی الگوریتم به وجود آورده است و اکثر متخصصین سئو معتقدند که این الگوریتم وب سایت هایی با محتوای ضعیف و پر از آگاهی و مطالب کم و همچنین وب سایت هایی با لینک های بد را مورد هدف قرار داده است.

این آپدیت که توسط آنالیزور گوگل مورد تأیید قرار گرفته است و علت نامگذاری به این اسم آن است که فردی به نام Gary Illyes در صفحه رسمی توییتر در جواب پرسش علت نامگذاری این الگوریتم چیست که به شوخی جواب داد که از این پس کلیه الگوریتم های گوگل به جز مواردی که نامشخص است “فرد” نامیده شود که بر این اساس کارشناسان سئو نیز آن را الگوریتم فرد نامگذاری نمودند.

ظهور این الگوریتم آنچنان جای تعجبی ندارد و نظیر دیگر آپدیت های روزانه گوگل کیفیت نتایج را در صفحات وب افزایش داد. الگوریتم Fred فقط بر روی وبسایت های اعمال می شود که تبلیغات زیادی دارد و محتوای کمی برای نشان دادن دارند و تنها برای کسب درآمد ساخته شده اند از طرف گوگل به قول خود عمل نموده و وب سایت های پر محتوا را هر روز افزایش و در جایگاه خوبی قرار داده است.

تأثیر این الگوریتم زمانی مشخص شد که برخی از وب سایت ها در هفته اول ناگهان از رتبه چهارم یا پنجم به رتبه اول رسیده و پس از ۳ یا ۴ هفته به طور مجدد در به جایگاه قبلی خود بازگشتند. این موضوع در گوگل غیر عادی نیست و گوگل عادت بالا پایین بردن وب سایت‌ها در نتایج جستجو دارد.

عملکرد بازاریابان آنلاین بعد از الگوریتم فرد

عملکرد بازاریابان آنلاین بعد از الگوریتم فرد - سایت برتر

به طور کلی باید از تمامی الگوریتم ها و قوانین گوگل پیروی نمود تا به آنچه که مدنظرتان است برسیم. بیشتر بازاریابان آنلاین برای فروش محصول و ارائه خدمات بهتر همواره تمایل دارند تا وب سایت شان در جایگاه بهتری قرار گیرد. در نتیجه بعد از ظهور الگوریتم فرد باید بدانند که ابتدا محتوایی با ارزش تولید کنند تا به کاربران کمک نمایند.

همچنین وبسایت خود را پر از تبلیغات و لینک های زیاد نکنند. از طرفی مطمئن شوند تا کاربران محتواها را از تبلیغات تفکیک نکرده و آنها را با این خیال که تبلیغات جز محتواست فریب ندهد. همچنین با گشتن به دنبال لینک های اسپم آنها را Disavow نمایند. در صورت عدم مشاهده پایین آمدن رتبه وب سایت تان بعد از وجود این الگوریتم آن است که به همان منوال قبل سبک و روشی که داشتید ادامه دهید و به سمت جلو حرکت نمایید و محتوای خوب تولید کنید.

در صورتی که دچار افت رتبه شده اید این مسئله را به عنوان یک هشدار در نظر گرفته چرا که فردا آخرین الگوریتم گوگل در این زمینه نیست. پیشنهاد می‌کنیم که از همین امروز روش کار خود را تغییر دهید. توجه نمایید که آمدن این الگوریتم هیچ جای شگفتی ندارد و نظیر دیگر آپدیت های گوگل کیفیت نتایج را در صفحات جستجو افزایش می دهد.

چگونه از طریق الگوریتم فرد جریمه می شوید؟

وب سایت های از طریق الگوریتم جریمه می شوند که با شیوه های غلط به کسب امتیاز از گوگل می پردازند. این الگوریتم هوشمندانه عمل می کند و به آسانی هر نوع تقلب را توسط وبسایت ها شناسایی و با آنها برخورد می کند. وب سایت های بسیاری در تلاشند که از طریق کلمات کلیدی پرترافیک محتوا های تبلیغاتیشان را برای کاربران گوگل به نمایش درآورند. برای فهم بهتر مثالی خدمتتان عرض می کنم، فرض کنید که یک کتاب خاص هستید و نام آن کتاب در گوگل سرچ می شود. اما در کمال ناباوری سایتی را می بینید که به جای معرفی کتاب مورد نظر به تبلیغ قرص های لاغری پرداخته است در مواجهه با این گونه موارد الگوریتم فرد را جریمه نموده و وب سایت هایی که از این طریق جریمه شوند با اٌفت رتبه شدیدی مواجه خواهند شد.