گوگل در سال ۲۰۱۲ جهت حفظ قانون کپی رایت و مبارزه با نقض کنندگان آن اقدام به معرفی الگوریتمی نموده که در آن به تولید کنندگان محتوا بهای بیشتری داده شده  است و موجب شده این افراد احساس امنیت کنند . وظیفه این الگوریتم در واقع شناسایی و حذف مقالات کپی می باشد . از آنجا که گوگل همواره تأکید بر تولید محتوا نموده است اما متاسفانه اشخاصی هستند که همچنان مقالات سایت خود را کپی می نمایند به همین علت الگوریتم دزدان دریایی Google pirate راه اندازی شده تا راهی برای مقابله با این اشخاص باشد . این الگوریتم وظیفه نظارت بر کلیه محتوا ها از قبیل تصاویر، متون ، فایل های صوتی ، ویدیو ها ، نرم افزار های دانلودی ، محصولات و سایر فرمت های محتوایی را دارد .

تأثیرات الگوریتم دزدان دریایی گوگل بر وب سایت

همان‌گونه که گفتیم این الگوریتم برای جلوگیری از سایت‌هایی که با گزارش نقض حق نسخه برداری و کپی، ارائه شده که از طریق سیستم  DMC گوگل ثبت می‌شود. در واقع DMC به عنوان قانون حق چاپ هزاره دیجیتال است که هدف آن حمایت از قانون کپی رایت در حوزه وب می‌باشد.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

در آپدیتی که این الگوریتم در سال 2014 داشته به سایت‌هایی که قوانین مربوط به کپی رایت را نقض می‌کنند سخت گیری‌های زیادی کرده است. در واقع این الگوریتم در برابر دزدی دریایی آنلاین قرار گرفته و با محدود نمودن قدرت سرویس‌های غیر قانونی آنلاین از پیشروی این‌گونه سایت‌های کپی جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: آپدیت الگوریتم گورخر گوگل

الگوریتم دزدان دریایی گوگل به عنوان یکی از الگوریتم‌های سئو گوگل محسوب می‌شود. پیشنهاد برتر رایانه این است که برای سئو سایت از نشر محتوای جدید و غیر تکراری که برای کاربران مفید باشد استفاده نمایید، در غیر این صورت با جریمه گوگل مواجه خواهید شد.

الگوریتم دزدان دریایی گوگل - عکس نوشته - سایت برتر

وب سایت هایی که توسط این الگوریتم جریمه می شوند به چند دسته تقسیم شده اند که شامل : سایت هایی که تمامی مطالب خود را از یک سایت کپی می کنند ، سایت هایی که تمامی محتوای خود را از چندین سایت کپی کرده اند ، سایت هایی که فقط برخی از محتوایشان کپی است ، سایت هایی که جملات را کپی می کنند نه تمامی محتوا یا حتی قسمتی از آن .

هنگامی که بحث محتوا می شود اکثر مخاطبان به محتواهای متنی فکر می‌کنند که به صورت مقاله در سایت منتشر می شود ؛ منظور از حذف محتوا در این الگوریتم صرفاً محتوای متنی نیست بلکه تمرکز اصلی الگوریتم pirate بر روی محصولات و محتوا های پولی یا اشتراکی است .

راه حل کارآمد جهت مقابله وب سایت ها با الگوریتم دزدان دریایی

بهترین راه حلی که بخواهید با الگوریتم دزدان دریایی مقابله کنید همان تولید محتوای یونیک و اختصاصی می‌باشد. این کار باعث می‌شود در مقابل الگوریتم مورد جریمه و بازخواست قرار نگیرید.

در رابطه با کاربرانی که وب سایت‌های فروشگاهی دارند باید بگوییم که این الگوریتم کاربردی شامل حال سایت‌های آن‌ها هم شده و حتی یکی از مهم‌ترین وظایف آن جریمه برای وب سایت‌هایی است که محصولات سایر فروشگاه‌ها را کپی کرده و به شکل غیر قانونی به فروش می‌رساند که عواقبی نظیر شکایت تولید کننده و مالکان فروشگاه از مرجع می‌باشد.

فیلم  ، تصاویر و محتوای اینترنتی برای یک کالا بهتر است توسط خود تیم فروشگاهی تهیه شود؛ فروش محصولات مشابه چیز عجیبی نیست اما کپی از محتوا فروشگاه دیگر به نوعی نقض قانون کپی رایت به حساب می‌آید ‌.

بیشتر بدانید: الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که چه کنیم که کپی بردار شناخته نشویم و رتبه واقعی خود را داشته باشیم؟ در پاسخ به این سؤال باید تأکید کنیم که کپی نکنید ؛ برای خود و وب سایتتان ارزش قائل باشید و خودتان محتوا تولید کنید.

در صورتی که نوشتن برای شما دشوار است ابتدا سایت‌های مختلف را مطالعه کنید و هنگامی که مطالب را درک کردید آن را تجزیه و تحلیل کنید و شروع به نوشتن نمایید. این کار علاوه بر اینکه اعتبار سایتتان را بالا می‌برد حتی منجر به بالا رفتن اعتماد به نفستان نیز خواهد شد.

از الگوریتم دزدان دریایی گوگل چه میدانید؟ - سایت برتر

اگر هدفتان این است که مطالب خود را در وب سایت‌های دیگر نیز منتشر کنید بلافاصله بعد از درج مطلب این کار را نکنید، اگر رتبه سایتتان بالا است حداقل یک روز صبر کنید . اگر سایت جدید یا ضعیفی دارید تا ۳ روز این کار را انجام ندهید.

جمع بندی

به طور کلی گوگل با پیاده سازی الگوریتم pirate همواره به وبمستران تاکید می‌کند که محتوای ارزشمند تولید کنید و از تولید محتوا سرد نشوید.

این الگوریتم امیدی برای وبمسترانی است که محتوای ارزشمند تولید می‌کنند؛ به طور عامیانه خستگی وب مستران پرتلاش که تولید محتوای ارزشمند می‌کند در می‌آید. مقابله با الگوریتم به نفع وب سایتتان خواهد بود و در واقع شما با سایت‌های کپی کار مقابله می‌نمایید.

همچنین برای مقابله با کپی محتوا با این الگوریتم دوست باشید و به او کمک کنید تا وظیفه خود را به خوبی انجام دهد و شما نیز بتوانید محتوای جدید خود را منتشر کنید. همانطور که میدانید محتوای جدید نقش تأثیرگذاری در سئو سایت خواهد داشت.

در ضمن برای آنکه مقاله‌تان با سرعت بیشتری ایندکس شود به محض انتشار مقاله یا هر محتوای آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی علی الخصوص توییتر به اشتراک بگذارید با این کار علاوه بر دریافت بک لینک از این شبکه‌ها  الگوریتم دزد دریایی کمک کرده‌اید چرا که سوشال سیگنال‌ها برای گوگل بسیار اهمیت دارد.