پس از راه اندازی یک وب سایت در صورتی که تمامی المان ها و بخش های مختلف وب سایت و صفحات آن را طراحی نمودید برای رقابت با رقبای خود و گرفتن رتبه در موتورهای جستجو همچون گوگل می بایست که برای بهینه سازی وب سایت خود اقدام کنید. در این مرحله سایت شما مثل یک ویترین می ماند که برای دیده شدن می بایست سئو تکنیکی و حرفه ای را در آن پیاده سازی نمایید. این گونه است که می توانید در کسب و کار خود پیشرفت کنید و کاربران اینترنتی شما را ببینند. در بهینه سازی وب سایت به کارگیری کلمات کلیدی پر قدرت در زمینه محصول و خدمات اصلی سایت تان بسیار حائز اهمیت است و علاوه بر صفحات مختلف سایت و به کارگیری در محتوای تولید شده سئو صفحه اصلی نیز ضروری است. در واقع باید صفحه اصلی وب سایت را با کلمات کلیدی پر قدرت مرتبط با کسب و کار خود ایجاد نمایید.

در این مقاله از سایت برتر قصد داریم تا در رابطه با این مقول صحبت نماییم تا برای سئو کردن وب سایت خود به خصوص صفحه اصلی آگاهی بیشتری داشته باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

کلمات کلیدی برای سئو صفحه اصلی وب سایت

کلمات کلیدی برای سئو صفحه اصلی وب سایت

از صفحات وب سایت مهمترین آن صفحه اصلی می باشد و به گونه‌ای نماینده کل سایت و برند شماست و در فضای وب با نام دامن که صفحه اصلی سایت است شناخته می شود. می توانیم صفحه اصلی را شبیه یک سر در فروشگاه بدانیم که کاربر برای نخستین بار با آن روبه‌رو می‌شود و تصمیم می‌گیرد که از آن فروشگاه خرید یا از خدماتش استفاده کند یا نه؟

در صورت قرارگیری لوگو و نام برند به صورت خودکار صفحه اصلی وب سایت برای جستجوی نام برندتان سئو می شود. در مقابل احتیاج است که کلمات کلیدی پر قدرت که محصول و خدمات اصلی سایت هستند را نیز برای سئو صفحه اصلی سئو نمایش دهند. در این صورت می ‌بایست صفحه اصلی را برای این کلمات بهینه نماید.

سؤالی که برای بسیاری از خوانندگان پیش خواهد آمد این است که چه کلمات کلیدی را برای صفحه اصلی سئو نمایند. خیلی از افراد فکر می کنند که کل سایت صفحه اصلی است و تلاش می‌کنند که هر تعداد کلمه کلیدی پر قدرت وجود دارد را در این صفحه سئو و پیاده سازی نماید و با خریداری ریپورتاژ آگهی هدف ‌شان تنها سئو کردن صفحه اصلی با تعداد کلمه کلیدی زیاد است.

باید بدانید که این شیوه کاملاً غلط است، البته که صفحه اصلی وب سایت ارزش تعداد بک لینک و اعتبارش بیشتر است اما این باعث نمی شود که بتوانیم بر روی هر نوع کلمه کلیدی بر روی صفحه اصلی هدف گذاری کنیم در واقع باید اعتبار صفحه اصلی را در تمامی صفحات مهم سایت پخش کنید و این عمل با قرار دادن لینک صفحات مهم در منو انجام می گردد.

مقاله پیشنهادی : لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟

نکته مهم

در حالت بعدی با هدف قرار دادن کلمات کلیدی برای صفحه اصلی که محصول یا خدمات مهم سایت شماست باعث می شود که شما با آن شناخته شوید. برای نمونه یک فروشگاه فروش پخش پلاستیک به صورت عمده کلماتی همچون پخش پلاستیک عمده و اجناس پلاسکو می تواند برای صفحه اصلی خود استفاده کنند.

اما یک فروشگاه اینترنتی که همه نوع محصول در آن به فروش می رسد هیچ احتیاجی به قرار دادن کلمات کلیدی برای صفحه اصلی خود ندارد و می‌تواند تمامی کلمات را روی صفحات محصولات دسته بندی قرار دهد. این که برخی از صاحبان وب سایت یا مشتریان از طراحان سایت می خواهند که بر روی کلماتی که آنها می‌خواهند سئو شود در صورت پایین بودن قدرت آن کلمه کلیدی امکان پذیر نیست و هیچ رتبه ای نخواهند گرفت.

نکته بعدی اینکه تا جایی که ممکن است هدف خود را بر روی قرار دادن کلمات کلیدی در صفحات لندینگ بگذارید و برای صفحه اصلی یک یا دو کلمه که نشان دهنده کسب و کارتان است بگذارید.

قرار گیری تایتل و تگ h1 برای سئو صفحه اصلی

قرار گیری تایتل و تگ h1 برای سئو صفحه اصلی

در تگ تایتل صفحه اصلی می بایست حتما نام برند را بیاورید و برای به کار بردن کلمات کلیدی باید قالب جمله ای که نشان دهنده کلیت کسب و کارتان است به کار برده شود. به هیچ عنوان کلمات کلیدی که صفحه لندینگ جداگانه دارد در تایتل صفحه اصلی نگذارید و از کلماتی نظیر صفحه اصلی، خانه و … در تایتل این صفحه خودداری کنید.

در برخی از قالب های وب سایت بخشی برای گذاشتن تگ h1 در صفحه اصلی در نظر گرفته نشده است که می بایست از طراحان وب سایت و برنامه نویس بخواهید یک جایی برای نوشتن عبارت تگ h1 در صفحه اصلی قرار دهد می بایست در بالای صفحه باشد و در صورتی که قالب شما از این امکان بهره مند نشده می توانید در قسمت های دیگر نیز صفحه تگ h1 را بگذارید. در تگ کلمات کلیدی سئو صفحه اصلی در قالب یک جمله قرار دهید و به شکل بهینه از آن استفاده نمایید.

توضیحات متا بعد از تایتل و تگ h1 بسیار حائز اهمیت است و نوشتن آن در صفحه اصلی با صفحات مقاله وبلاگ کمی فرق دارد. از آنجا که صفحه اصلی نشان دهنده برندتان است بنابراین باید به طور خلاصه در توضیحات متا به کسب و کارتان در رابطه با چه چیزی است اشاره کرد و در همین جمله به صورت ارگانیک کلمات کلیدی را نیز بگذارید.

قرار گیری بک لینک و متن در home page

قرار گیری بک لینک و متن در home page

به علت آنکه هر وبسایت Url های زیادی دارد می بایست که به کلیه Url های مهم بک لینک داده شود و از آنجا که صفحه اصلی وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار است باید دارای تعداد زیادی بک ‌لینک باشد. در واقع بالا بودن اعتبار صفحه اصلی از لحاظ بک لینک موجب قوی تر شدن سایر صفحات نیز خواهد شد.

نکته مهمی که برای ایجاد بک لینک در صفحه اصلی وجود دارد آن است که درصد بیشتری از فیلمهای صفحه اصلی می بایست با نام دامنه منکر تکست برن و یا رئال بدون انکه باشد با انجام این کار اعتماد گوگل به شما افزایش می یابد و از طرفی نام برندتان به مراتب زیادی لینک شده است حداقل ۸۰ درصد صفحه اصلی را با نام برند و دامنه لینک دهید و تا جایی که ممکن است از بکارگیری انکرتکست های کلمه کلیدی خودداری یا به میزان کم استفاده نمایید و در مقابل آن را برای صفحات لندینگ بگذارید.

توجه داشته باشید که در انجام لینک سازی داخلی سایت نام برند و کلمه کلیدی پرقدرت را به صفحه اصلی می دهید تا از این طریق گوگل بفمهد که موضوع صفحه اصلی سایت تان چیست. از طرفی در بعضی از کلمات بک لینک به تنهایی کارساز نیست و باید از متن سئو شده استفاده کرد. متن صفحه را باید خلاصه بنویسید چون متن بلند در صفحه اصلی کاربر را آزار می دهد، می توانید در یک قسمت از صفحه اصلی یک متن درباره خودتان نوشته و کلمات کلیدی را در آن بگذارید.

مجموعه سایت برتر با چندین نمونه کار موفق در زمینه سئو سایت فروشگاهی، خدماتی و شرکتی آماده ارائه خدمات به مشتریان می باشد. برای مشاوره و همچنین استعلام قیمت سئو و طراحی سایت می توانید با کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما ارتباط برقرار نمایید.