تا چند سال قبل مهندسی کامپیوتر و IT یکی از کم شغل ترین رشته های دانشگاهی بودند اما بعد از چندی با پیشرفت تکنولوژی و عرضه ی گوشی های اندروید و ios به بازار، این رشته ها به مهم ترین حوزه های کاری تبدیل شدند. در این میان طراحی سایت یکی از درآمد زا ترین زیر شاخه ها در حوزه علم برنامه نویسی و کامپیوتر می باشد. این رشته در ظاهر ساده می نماید اما نیازمند دانش بالایی در زمینه برنامه نویسی و کد نویسی است و در واقع هر کسی نمی تواند در این حرفه به پیشرفت دست یابد. در این مقاله قصد داریم تا جنبه های مختلف این شغل را بررسی کنیم همراه ما باشید.

چگونه طراحی سایت انجام دهیم؟

طراحی سایت آمیزه‌ای از دانش و خلاقیت است. برای این که بتوانید به خوبی یک سایت را طراحی کنید نیازمند یادگیری کد نویسی می باشید و در کنار آن باید ذهن خلاقی داشته باشید. شاید شما نیز قصد دارید تا در این عرصه فعالیت کنید اما باید این را در نظر بگیرید که طراحان سایت نیازمند آپدیت هرروزه اطلاعات خود می باشند چرا که تکنولوژی با سرعت بسیار بالایی در حال پیشرفت است و هر روزه چیز های جدیدی به آن اضافه می شود. یک طراح سایت خوب باید دائماً در حال یادگیری باشد، علاوه بر آن خلاقیت او باعث طراحی مناسب تر و چشم گیر تر خواهد شد. طراحان سایت به طور معمول کار با نرم افزار های گرافیکی مانند فتوشاپ و کورل دراو را به خوبی بلد هستند همچنین آن ها به چند زبان برنامه نویسی مسلط می باشند. در صورتی که شما نیز قصد دارید تا به صورت حرفه‌ای به طراحی وب سایت بپردازید نیازی نیست که حتماً تحصیلات آکادمیک داشته باشید و می توانید به راحتی در کلاس های آموزشی شرکت کرده و بعد از از گذراندن دوره کارآموزی طراحی وب سایت را آغاز نمایید البته توجه داشته باشید که شما همواره باید به عنوان یک دانش جو در این زمینه خودتان را قلمداد کنید تا به این طریق به پیشرفت بیشتری دست یابید در غیر این صورت به زودی تاریخ انقضای شما سر خواهد رسید و رقیبان کاری تان از شما جلو می زنند.

آیا طراحی سایت درآمد دارد؟ - برتر رایانه

 

بررسی درآمد طراحی سایت

برای این شغل نمی ‌توان درآمد ثابتی را در نظر گرفت، البته ممکن است شما در یک شرکت کامپیوتری استخدام شوید که در آن صورت حقوقتان با توجه به قرارداد تان تعیین می شود. اما اگر که قصد دارید تا به صورت فریلنسری به طراحی سایت بپردازید باید بدانید که درآمد شما متغیر خواهد بود و به موارد مختلفی مانند تعداد پروژه ها، طراحی وب سایت شخصی یا خدماتی، قابلیت های قرار داده شده در وب سایت و… بستگی دارد. می‌ توان گفت که در ابتدای راه درآمد به دست آمده شما چندان بالا نخواهد بود اما هر چه قابلیت‌های خود را بالاتر ببرید و طراحی وب سایت را به صورت حرفه ای تر انجام دهید درآمد شما افزایش خواهد یافت. در این شغل همه چیز به خودتان بستگی دارد و با توجه به بازار کار فوق العاده آن می ‌توان روی این کار به عنوان شغل اصلی حساب کرد. امروزه همه افراد مدت زمان زیادی را در وب سایت های مختلف و فضای مجازی صرف می نمایند، بنابراین افراد بی شماری به وسیله سایت محصولات خود را به فروش می رسانند یا نظرات خود را با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند، به این ترتیب تقاضا برای طراحی سایت بسیار بالا است و شما می توانید با اطمینان در این راه قدم بگذارید.

 

بیشتر بخوانید: اهمیت تولید محتوای با کیفیت

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

بازار کار طراحی سایت

همان طور که گفته شد امروزه با وجود استفاده مداوم افراد از اینترنت سایت های بی شماری در این فضا مشغول به فعالیت هستند و به همین علت است که طراحی سایت دارای بازار کار بسیار مناسبی می باشد. اما باید در نظر گرفت که حوزه ‌ای که درآمد مناسبی را ایجاد نماید بعد از مدتی اشباع خواهد شد. با توجه به این که این رشته هنوز در ایران نوپا است می توان بدون ترس از این مورد در آن قدم نهاد اما کسب درآمد در آن کار چندان راحتی نیست چرا که رقبای قدری در انتظار شما هستند. می توان به طور کلی گفت که در هر حوزه‌ای تنها با وجود مهارت و دانش می ‌توان به درآمد بالا رسید. پس در صورتی که قصد دارید در این حوزه مشغول به فعالیت شوید ابتدا مهارت خود را افزایش دهید وسپس بدون ترس در این مسیر گام بردارید و سعی کنید هر روز چیزهای جدیدی را یاد بگیرید تا به این ترتیب بتوانید به درآمد بیشتری دسترسی پیدا کنید. به شما توصیه می کنیم تا ابتدا در رابطه با طراحی وب سایت به میزان بیشتری تحقیق کنید تا با اطمینان خاطر در این مسیر گام بردارید و در صورتی که واقعاً به این کار علاقه مند بودید هر گونه تردید را از خود دور کرده و با سرعت در یکی از کلاس های آموزشی شرکت کنید. از حضور شما همراهان گرامی در کنار مجموعه برتر رایانه سپاس گزاریم و آرزوی پیشرفت در حوزه کاری تان را داریم.