آپارات به عنوان یک سرویس اشتراک گذاری ویدیو در ایران می باشد که کاربران بسیار زیادی در آن عضو هستند و محبوبیت زیادی در فضای وب دارد. در آپارات امکان آپلود انواع ویدیو های آموزشی و سرگرمی در زمینه های مختلف وجود دارد و برای بهتر دیده شدن شما در فضای وب گزینه ای مناسبی است. برای کاربرانی که می خواهند ویدیو آپارات خود را در وب سایت قرار دهند مقاله ای در مورد قرار دادن ویدیو آپارات در سایت وردپرس ارائه نموده ایم که امیدواریم مورد قبول تان واقع شود.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

چگونگی قرار دادن ویدیو آپارات در وردپرس

از جمله اموری که هر تولید کننده محتوا باید با آن آشنایی داشته باشد قرارگیری ویدیو آپارات در سایت وردپرسی است.  به کار بردن ویدیوهای آپارات در ایران می تواند در محتوای شما تأثیر مثبتی داشته باشد زیرا وب سایت های دیگر همچون یوتیوب امکان دسترسی کاربران ایرانی را محدود نموده و فیلتر می باشد و همین امر موجب شده تا بسیاری از افراد به سمت استفاده از سایت آپارات گرایش داشته باشند.

پیش از آنکه در رابطه با نحوه قرار دادن ویدیو آپارات در وردپرس صحبت کنیم در رابطه با اهمیت استفاده از آپارات میتوان مسائلی را مطرح کرد. برای نمونه زمانی که شما حجم بسیار کمی از هاست تان را به ویدیوها اختصاص می دهید در چنین حالتی نتیجه ی بهتری نسبت به آپلود کردن ویدیو در وب سایت خودتان و همچنین وب سایت های مشابه به دست خواهید آورد.

گذاشتن ویدیو آپارات در سایت بسیار آسان است و برای انجام این کار کافیست تا پست موردنظرتان را احتیاج به ویدیو شما دارد باز کنید.

پس از آن از طریق علامت پلاس یا به علاوه را گوشه صفحه گزینه html برگزینید.

اکنون باید کد مورد نظر تان را در بلوک وارد نمایید. توجه داشته باشید این کد را باید کاملاً از سایت آپاراتی به درستی کپی کنید.

در نهایت نیز صفحه را ذخیره و با آپدیت کردن آن ویدیو در صفحه تان آپلود خواهد شد.

قرار دادن ویدیو آپارات در سایت وردپرسی با پلاگین

قرار دادن ویدیو آپارات در سایت وردپرسی با پلاگین

پلاگین آپارات برای وردپرس که به صورت رایگان عرضه شده است تا بتوانید ویدیو آپارات خود را به راحتی در سایت بگذارید. علاوه بر این فیلم ها و کلیپهای بارگذاری شده در سرویس آپارات را نیز به نمایش قرار دهید. این پلاگین با اکثر نسخه های وردپرس سازگاری داشته و از طریق آن می توانید ویدیو های آپارات خود را به پست ها و صفحات و ابزارک های وردپرس بیفزاید. این افزونه با نام  Aparat for WordPress به طور رایگان ارائه شده است و از امکانات آن می‌توان به موارد زیر اشاره کنیم:

– نمایش لیست فیلم ها با ابزارک Aparat for WordPress

– سازگار با افزونه  wp-jalali جهت مشاهده تاریخ انتشار ویدیو به زبان فارسی

– تنظیم تعداد ویدیوها جهت نمایش در ابزارک ها

– تنظیم تصویر کوچک سفارشی برای فیلم هایی که در بارگذاری عکس مشکل دارند

– کد کوتاه جهت نمایش ویدیو از آپارات در پست ها و صفحات

– داشتن دکمه درج یا insert در ویرایشگر وردپرس جهت اضافه شدن فیلم.

– تنظیم عرض سفارشی ویدیو ها در ویرایشگر

از جمله قابلیت های این افزونه میباشد که میتوانید با قرار دادن ویدیو آپارات در سایت بدون استفاده از کد اقدام به انتشار ویدیوهای آپارات خود در وب سایت کنید.

مقاله پیشنهادی : معرفی بهترین قالب های خدماتی وردپرس

مشاهده ویدئو آپارات در سایت وردپرسی

برای این کار ابتدا افزونه را در قسمت افزودن وردپرس سرچ کنید.

حال بر روی دکمه نصب کلیک کرده و افزونه را فعال نمایید.

پس از نصب پلاگین وارد گزینه تنظیمات آپارات که در پیشخوان وردپرس افزوده شده بشوید و با کلیک بر روی تنظیمات ابزارک آپارات را خواهید دید.

حال با عوض کردن گزینه های پیش فرض تنظیمات ابزارک آپارات می توانید نحوه نمایش ویدیو را سفارش سازی کنید.

در این مرحله که تنظیمات افزونه را انجام دادی وقت آن رسیده تا ویدیو آپارات را در وب سایت به نمایش بگذارید.

برای این کار نیز به صفحه موردنظر دتان بروید و پس از کلیک بر روی آپارات پنجره افزودن ویدیو آپارات نیز باز خواهد شد.

حال باید شناسه ویدیو که همان لینک ویدیو آپارات است ست و طول تصویر دلخواه را برای ویدئو تعیین نمایید. جهت دریافت کد ویدیو آپارات یا همان شناسه ویدیو به قسمت ویرایش ویدیو بروید و آدرس را کپی نمایید. حال لینک کپی کرده را در شناسه بگذارید و طول تصویر را تعیین کنید. پس از آنکه بر روی قبول کلیک کردید لینک ویدیو آپارات همراه با کد مربوط به مشاهده ویدیو آپارات به نوشته تان افزوده خواهد شد.

گذاشتن ویدئو آپارات در وب سایت از طریق لینک

علاوه بر شیوه های ذکر شده برای گذاشتن ویدیو آپارات در سایت وردپرس می توانید از طریق لینک آپارات نیز به انتشار ویدیو خود در وب سایت بپردازید. برای این کار با توجه به صفحه یا پستی که قصد انتشار ویدیو را دارید از سه نوع کد اسکریپت، آی فریم و AMP کد مورد نظر خود را تعیین کنید

بعد از آن با تنظیم شروع نمایش ویدیو و تنظیمات نمایش آن را سفارش سازی کرده و در آخر کد موردنظرتان را جایگذاری کنید.

در این بخش ما خود جاوا اسکریپت را کپی کرده و به پست مورد نظر در وب سایت می رویم. سپس متن کد را گذاشته و پست را ذخیره می کند. در اپ پیش نمایش پست ویدیو Embed شده دیده خواهد شد.