در صورتی که بخواهید سایت خود را به دلایل گوناگون نظیر کمبود منابع سرور فعلی و یا دلایل دیگر به هاست جدید منتقل کنید نظیر دیگر کار ها باید پروسه خاصی را انجام دهید. جالب است بدانید اکثر میزبان ها به صورت رایگان فایل های شما را به هاست جدید انتقال می‌دهند اما برای اطمینان بیشتر بهتر است خودتان این کار را انجام دهید. زمانی که میخواهید سایت تان را از هاستی به هاست دیگر منتقل دهید نیاز است برای امنیت اطلاعات از وبسایت خود یک بکاپ تهیه کنید ، این نسخه پشتیبان از بروز هرگونه مشکل جلوگیری می نماید. البته در نظر داشته باشید اگر این نسخه را تهیه نکنید امکان دارد که سایت تان از بین برود پس از انجام این امر غافل نشوید. هیچ نگرانی بابت انتقال سایت به هاست دیگر نداشته باشید زیرا کار بسیار پیچیده ای نیست و با روش هایی که در ادامه ارائه می دهیم به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

نحوه بکاپ گرفتن از فایل ها برای انتقال سایت به هاست دیگر

در این مرحله باید از کلیه اطلاعات سایت خود در سیستم مدیریت محتوای وردپرس که شامل دیتابیس و پایگاه داده است یک نسخه بکاپ تهیه کنید.

برای این کار ابتدا از کلیه فایل ها و پوشه های وردپرس که در داخل  public_html قرار داده شده است یک نسخه بکاپ با فرمت زیپ تهیه کنید. در ایجاد این نسخه تفاوتی میان کنترل پنل هاست ، سی پنل و دایرکت ادمین وجود ندارد و در هر حالت باید از محتویات داخل مسیر یک خروجی تهیه نمایند.

در واقع از هاست سی پنل جهت تهیه بکاپ از فایل های وردپرس استفاده می شود بنابراین وارد هاست و در داخل فایل منیجر کلیک نموده تا به مسیر فایل ها در هاست هدایت شوید.

پس از آن وارد public_html شده اید با انتخاب گزینه Select All تمامی فایل ها و پوشه هایی که متعلق به سیستم ورد پرس است را انتخاب نمایید. پس از اینکه موارد انتخاب شد راست کلیک کرده و گزینه Compress را جهت فشرده سازی فایل در هاست سی پنل با فرمت زیپ انتخاب کنید.

نحوه بکاپ گرفتن از فایل ها برای انتقال سایت به هاست دیگر

بعد از آنکه روی گزینه Compress کلیک کرده و سپس فونت فایل خروجی را روی فرمت Zip انتخاب کنید. در انتهای پنجره مسیر دلخواه ای برای ذخیره فایل بکاپ وردپرس به همراه عنوان فایل وارد کنید.

بر روی دکمه Compress Files کلیک کنید و منتظر بمانید تا فایل خروجی شما بسته به حجم فایل های سایت در مسیر تعیین شده تهیه شود. پس از آنکه فایل خروجی تان ساخته شد آن را دانلود و در سیستم خود سیو کنید تا در هاست جدید آپلود شود.

چگونگی انتقال دیتابیس سایت به هاست دیگر

برای آپلود فایل های خروجی وبسایت در هاست جدید باید از فایل زیپ خروجی بگیرید. پس از آن وارد هاست جدید شده و گزینه فایل منیجر را در کنترل پنل هاست انتخاب کنید. سپس با مراجعه به مسیر Public_html دکمه انتخاب و اقدام به آپلود فایل های خروجی در هاست جدید کنید.

با اتمام آپلود در همان مسیر فایل ‌زیپ که از هاست قدیمی تهیه کردید را راست کلیک کرده و گزینه extract کلیک نموده تا فایل ها از حالت فشرده خارج شوند.

 

ما فایل ها را به درستی و در مسیر هاست جدید قرار دادیم حالا باید دیتابیس موجود در هاست قدیمی را به هاست جدید در درون ریزی کنیم.

مرحله تهیه بکاپ از فایل ها جهت انتقال سایت به هاست دیگر تمام شده حال در مرحله بعد اقدام به تهیه نسخه پشتیبان از دیتابیس سایت می شویم.

بیشتر بدانید : هاست چیست؟

چگونگی انتقال دیتابیس سایت به هاست دیگر

پس از انتقال فایل ها از هاست قدیم به هاست جدید با فرمت زیپ و خروج آن از حالت زیپ نوبت به دیتابیس سایت می‌رسد. در ابتدا یک دیتابیس جدید در هاست جدید ایجاد نموده و سپس اطلاعات آن را در فایل وارد نمایید. با این کار یک دیتابیس جدید را در فایل wp-config.php وارد کنید. با این کار در واقع شما اطلاعات دیتابیس خام را به سایت اضافه کرده اید و دیتابیس  قدیم را نیز به دیتابیس هاست جدید انتقال دهید.

کاری که در این مرحله باید انجام دهید این است که وارد phpmyadmin هاست قدیمی شده و دیتابیس خود را انتخاب کنید. بعد از آن روی گزینه export کلیک کرده و یک فایل با نام database.sql خروجی بگیرید و در کامپیوتر خود دانلود و ذخیره کنیمد. سپس وارد هاست جدید شده و دیتابیس جدید را بسازید که پیشنهاد میشود که از اسم دیتابیسی استفاده کنید که در هاست قدیمی خود نیز به کار برده اید.

چگونگی انتقال سایت به هاست دیگر

پس از آن از بخش phpmyadmin ایجاد دیتابیس جدید آن را انتخاب و این بار گزینه import کلیک نمایید و فایل database.sql که دانلود کرده بودید را روی دیتابیس جدید import کنید. با این حال هنگامی که آدرس سایت را وارد می کنید اطلاعات شبیه به وب سایتی که روی هاست قدیمی داشته‌ اید نشان داده می شود. در حالیکه هاست شما یک هاست جدید است.

امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله برای انتقال سایت به هاست دیگر به شما کمک کرده باشیم.

برای مطالعه مقاله زبان php چیست؟ بر روی لینک کلیک کنید