امروزه بسیاری از کسب و کار ها برای فروش بیشتر در حوزه دیجیتال نیز فعالیت دارند، یکی از بزرگ ترین و پر مخاطب ترین رسانه ها در اینترنت، فیسبوک است که بیشتر برای معرفی کسب و کار و ارتباط با مشاغل مرتبط با حوزه کاری شما کاربرد دارد. به همین دلیل طبق برآورد ها این رسانه بیش از 2 میلیارد کاربر فعال دارد. همان طور که می دانید، اشتراک گذاری پست ها و همچنین فعالیت در شبکه های اجتماعی محبوب مانند اینستاگرام و فیسبوک می تواند در افزایش موفقیت در کسب وکار نقش بسیار مهمی داشته باشد. اشتراک گذاری پست در فیسبوک یک روش دیگر دارد که در این مطلب قصد داریم به شما عزیزان آموزش دهیم. این روش که مناسب برای کار با سایت های وردپرسی است، روش ارسال پست به فیسبوک از وردپرس نام دارد، در ادامه با ما باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

دلایل اهمیت ارسال پست به فیسبوک از وردپرس

امروزه راحت ترین راه برای برقراری ارتباط فروشنده محصول با مخاطبین خود، استفاده از ایمیل و تعامل با مخاطبین به وسیله آن است. اما با وجود مزایای بسیاری که ایمیل مارکتینگ دارد، نمی توان ظرفیت و پتانسیل شبکه های اجتماعی محبوب مانند فیسبوک را نادیده گرفت.

این شبکه اجتماعی که کاربران بسیار زیادی دارد، با استفاده هوشمندانه از این ظرفیت و همچنین برقراری تعامل فروشندگان با مخاطبین توانسته است منبع بزرگی از ترافیک بالا برای سایت خود به دست بیاورد. برای استفاده مناسب از ظرفیت و پتانسیل فیسبوک در راستای ارتقاء حرفه خود پس از ایجاد سایت این است که باید با کاربران آن تعامل سازنده و پایدار برقرار نمایید.

برخی از راه های ایجاد تعامل در این شبکه اجتماعی محبوب، پاسخ دادن به نظرات کاربران، اشتراک گذاری محتوای جذاب و ارسال منظم بروزرسانی های محتوای سایت به فیسبوک است. تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک می تواند هزینه های زیادی را در بر گیرد، اما روشی دیگر برای این کار وجود دارد و آن ارسال پست به فیسبوک از وردپرس به صورت خودکار می باشد.

همچنین برخی از مدیران سایت ها برای افزایش کسب و کار خود اقدام به ساخت اکانت در فیسبوک می کنند و سپس به این موضوع که باید کاربران بالایی در آن شبکه داشته باشند، اهمیت نمی دهند. اما باید بدانید که لازمه داشتن سئو بالا سایت پس از ایجاد اکانت فیسبوک، بالا رفتن تعداد کاربران و میزان فعالیت آن ها است.

به همین دلیل یکی از عوامل موفقیت در فیسبوک که باعث می شود کاربران فعال و دائمی داشته باشید، پست کردن دائمی محتواهای مختلف در حوزه کاری خود می باشد. اگر در بازه زمانی مشخصی به طور ثابت فعالیت داشته باشید، می توانید شاهد افزایش کاربران و در نتیجه افزایش بازدهی سایت خود شوید.

مقاله پیشنهادی : اینفلوئنسر مارکتینگ

معرفی افزونه برای ارسال پست به فیسبوک از وردپرس

برای ارسال پست به فیسبوک از وردپرس به صورت خودکار می توانید از افزونه Uncanny Automator استفاده کرده و بدون نیازبه کد نویسی، بسیاری از فرایند ها و امور مرتبط را در وردپرس به راحتی انحام دهید. این افزونه علاوه بر اتصال وردپرس به فیسبوک، می تواند با دیگر ابزار هایی مانند گوگل درایو، توییتر، اینستاگرام و … متصل شود، همچنین قابلیت اتصال به بیش از 50 افزونه متنوع را دارد.

پس از نصب و فعال سازی نسخه اصلی افزونه، برای ارسال خودکار پست به فیسبوک از طریق وردپرس باید آن را به فیسبوک متصل کنید. برای این کار باید در بخش Automator که در داشبورد قابل مشاهده است، روی گزینه Settings کلیک کنید تا وارد تنظیمات این افزونه شوید.

در این بخش باید سربرگ فیسبوک را انتخاب کرده و گزینه Connect Facebook Pages که آبی رنگ است، کلیک کنید. پس از انجام این کار، پنجره ای به صورت پاپ آپ باز می شود. در این پنجره باید اطلاعات مربوط به حساب فیسبوک خود را وارد نمایید. سپس صفحه ای ظاهر می شود که از شما می پرسد آیا اجازه دسترسی این افزونه به صفحه کاربری فیسبوک خود را می دهید یا خیر، همچنین از شما می پرسد که آیا مایلید تا حساب فیسبوک تجاری استفاده کنید.

همه این موارد را که انجام دادید، به مرحله بعد یعنی نصب افزونه به اینستاگرام می رسید که در صورت تمایل می توانید آن را هم وصل کنید. در غیر این صورت روی دکمه Next کلیک می کنید.

اما در مرحله بعد باید توجه داشت زیرا از شما مجوز فعالیت این افزونه روی حساب فیسبوک را می خواهد، طبق شکل زیر باید گزینه های مربوط به فیسبوک را انتخاب کرده و روی گزینه YES کلیک کرده و در آخر دکمه Done را بزنید.

با اجرای گام به گام مراحل گفته شده پیغامی ظاهر می شود که به معنای تکمیل اتصال افزونه به حساب فیسبوک شما می باشد.

آموزش نحوه ارسال پست به فیسبوک از وردپرس

بدون توضیحات اضافی و به صورت صریح به سراغ نحوه ارسال خودکار پست به فیسبوک از وردپرس به کمک این افزونه می رویم در ادامه با ما باشید.

در داشبورد وردپرس در قسمت Automator رفته و روی گزینه Automator کلیک کنید. سپس روی گزینه Logged-in Users کلیک کرده و سپس دکمه confirm که در پایین صفحه قرار دارد، انتخاب نمایید.

در این قسمت باید دستور العملی را به عنوان هدف این افزونه وارد کرده و یک نام برای آن تعریف کنید.

سپس روی نماد select an integration کلیک کرده تا زمان دلخواه پست در فیسبوک منتشر شود. سپس با استفاده از گزینه select a trigger یک هدف را برای انتشار در فیسبوک انتخاب کنید trigger به معنای هدف بوده که در این تصویر publish می باشد. سپس نام محرک را وارد کنید مانند نونه زیر:

برای انتشار پست در زمان دلخواه باید مقدار های زیر را در کادر های ظاهر شده وارد کرد:

در مرحله بعد باید اقدامی که در هر بار انتشار پست می خواهید اجرا شود را از طریق دکمه Add Action وارد می کنید.

سپس لیستی از خدمات افزونه را می بینید، در این مثال ما به دنبال ارسال پست به فیسبوک از وردپرس به صورت خودکار هستیم، پس از بین خدمات متنوع گزینه Facebook را انتخاب می کنیم.

در مرحله بعد برای انتشار پست گزینه Publish a post to a Facebook page را طبق هدف خود انتخاب می کنیم.

در این مرحله پیامی که با هر بار انتشار مطلب در فیسبوک نمایش داده می شود را در قسمت message نوشته و روی دکمه save کلیک کنید.

در مراحل بعدی روی فلش کنار گزینه A user publishes a Post زده و اطلاعات عنوان پست به همراه url پست را وارد می کنید.

پس از اجرای این مراحل به صورت گام به گام، پست شما برای انتشار در زمان دلخواه در فیسبوک آماده می شود.