گیم سرور یا سرور بازی یک سرور فیزیکی یا مجازی است که یک نسخه از بازی را در سمت سرور میزبانی می کند. در واقع یک سرور بازی به بازیکنان اجازه می دهد تا از مکان های مختلف به یکدیگر متصل شوند و سرور میزبان به دنیای مجازی بپیوندند و با هم تماس در تماس باشند. در این مقاله شما را با سرور بازی، مزایای آن و نحوه استفاده از آن آشنا می کنیم.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

معرفی گیم سرور

گیم سرور یک سرور محلی یا راه دور است که توسط کلاینت های بازی برای انجام بازی های چند نفره استفاده می شود. اکثر بازی‌ هایی که در اینترنت انجام می‌ شوند با اتصال به یک سرور بازی کار می‌کنند، با خرید یک سرور یا خرید سرور HP، توسعه‌ دهندگان بازی چندین سرور راه‌اندازی می‌ کنند که به مردم در سراسر جهان می‌ توانند متصل شوند و با هم بازی کنند. در حالی که این یک گزینه عالی برای برخی از افراد است، کسانی که بازی را جدی می‌ گیرند می‌خواهند از قبل یک سرور اختصاصی داشته باشند یا با خرید سرور مجازی آن را کاملاً برای خود داشته باشند.

سرور میزبان در مرکز داده یک برنامه یا دستگاه کامپیوتری است که به برنامه کامپیوتری دیگر و کاربر آن که به عنوان کلاینت نیز شناخته می شود، خدمات ارائه می دهد. در یک مرکز داده، کامپیوتر فیزیکی که برنامه سرور روی آن اجرا می شود نیز یک سرور است. این دستگاه می تواند یک سرور اختصاصی باشد یا می توان از آن برای مقاصد دیگر استفاده کرد. امروزه انواع مختلفی از سرورها شامل لینوکس، VitDose و همچنین Apache، nginx، iis، CentOS و … ارائه می شود.

چندین نوع اصلی سرور اختصاصی و سرور مجازی وجود دارد:

سرور مدیریت شده
سرور مدیریت نشده
وب سرور
سرور پیام
سرور بازی

 

معرفی ریموت سرور و listen server

ریموت سرور یا گیم سرور از راه دور (RGS) سروری است که بازی های آنلاین را قدرت می دهد. این ها سرورهای توسعه دهنده هستند که از بازی پشتیبانی می کنند و سرورهایی هستند که بازیکنان هنگام انجام بازی های دیگر با آنها تعامل دارند تا نتیجه هر بازی، برد یا باخت را تعیین کنند.

listen server سرورهای بازی را می توان به سرورهای مخاطب و سرورهای اختصاصی تقسیم کرد. این سرور به بازیکن اجازه می دهد تا بازی را میزبانی کند و همزمان در بازی شرکت کند. اما وقتی کلاینت را خاموش می کنید، سرور نیز خاموش می شود.

ریموت سرور اغلب توسط افراد در شبکه های محلی به جای اینترنت مورد استفاده قرار می گیرند و معمولاً به دلیل پیکربندی و پهنای باند بالا مورد نیاز سرورها و کلاینت هایی که روی یک دستگاه اجرا می شوند، تعداد کمی هستند. بسیاری از بازی ها امکان بازی آنلاین دو طرفه را فراهم می کنند.

بازی واقعی روی کامپیوتر محلی بازیکن نصب می شود و سمت سرور به آن داده می شود. برنامه داخلی روی سرور با ویژگی هایی ساخته شده است که به افراد امکان می دهد برای سفارشی کردن بازی به آن متصل شوند. همچنین این سرور یک دنیای بازی ایجاد می کند و در اختیار همه بازیکنان قرار می دهد تا همه بتوانند در یک مکان بازی کنند.

 

هنگام بازی با چندین بازیکن از مکان های مختلف، همه به جای اتصال مستقیم به خود، به این سرور متصل می شوند. سرور با حالت بازی محلی در هر رایانه ارتباط برقرار می کند تا آنچه را که اتفاق می افتد به روز کند. به عنوان مثال، اگر یک بازیکن دکمه ای را فشار دهد تا سلاح خود را به سمت هدف شلیک کند، سرور اطلاعات مربوط به مکان و زمان شلیک را دریافت می کند و آنها را پردازش می کند تا نتیجه را مشخص کند، مانند شلیک، اثربخشی شلیک، همه چیز بیرون خواهد آمد.

سرور این اطلاعات را در تمام سیستم های رسانه ای دیگر توزیع می کند. به سرعت اتفاق می افتد. وقتی همه چیز به درستی کار می کند، سرور این نوع داده ها را می پذیرد و آن را در واحدهای کوچک توزیع می کند. سرور این کار را هزاران بار در دقیقه انجام می دهد تا اطمینان حاصل کند که حتی اگر بازیکنان ممکن است صدها مایل دورتر باشند، همه آنها در یک فضای بازی آنلاین هستند.

مشخصه های گیم سرور مناسب

ویژگی های مختلفی برای اجرای بازی ها روی سرور خصوصی وجود دارد که از جمله آنها می توان به زمان پایین پینگ و امکان ساخت مد برای بازی ها اشاره کرد. مزایا به نسبت بازی شما متفاوت است، اما به طور کلی شامل موارد زیر است:

زمان پاسخ سریع
یک سرور بازی که به خوبی مدیریت می شود، زمان پاسخگویی سریع (پینگ کم) دارد که به این معنی است که اقدامات بازیکنان خیلی سریع در بازی منعکس می شود.

بدون انتظار برای بازی

سرورهای عمومی برخی از بازی ها از بازیکنان می خواهند که قبل از ورود به بازی بعدی در یک صف منتظر بمانند. با یک سرور خصوصی می توانید بازی را بلافاصله شروع کنید.

دریافت یک بازی منحصر به فرد

اگر از یک سرور بازی خصوصی استفاده می کنید، شما کنترل می کنید که چه کسی می تواند به آن دسترسی داشته باشد. این بدان معنی است که دیگر بازی مورد علاقه خود را با احمق هایی که با آن مزاحم می شوند انجام نخواهید داد. همچنین به این معنی است که می توانید مطمئن شوید که فقط با دوستان یا هم تیمی های خود بازی می کنید، که برای یک استراتژی موثر مهم است.

کنترل مستقیم

اگر سرور شخصی خود را اجرا می کنید، می توانید تمام جنبه های آن از جمله بازی های موجود، مدهای مجاز و غیره را کنترل کنید.

امکان تغییر (mod)
حالت بازی بسیار محبوب است اما در اکثر سرورهای عمومی امکان پذیر نیست. اگر می خواهید بازی مورد علاقه خود را تغییر دهید، باید به یک سرور خصوصی دسترسی داشته باشید.

گیم برای چه کسانی مناسب است؟

بسیاری از گیمرهای جدی سرورهایی را به طور خاص برای انجام بازی های آنلاین ایجاد می کنند. به این ترتیب دیگر نیازی به اشتراک گذاری سایر بازی ها و خدمات اینترنتی در منزل ندارند. این به نوبه خود به آنها اجازه می دهد تا سرعت خود را افزایش دهند و زمان خرابی را کاهش دهند.

در همین حال، داشتن سرور بازی خانگی به کاربران امکان کنترل کامل بر تجربه خود را می دهد. با یک سرور خصوصی، بازیکنان به جای محدود شدن توسط قوانین میزبان های محدود دیگر، دسترسی نامحدودی دارند. این شامل کنترل افرادی است که می توانند به سرور دسترسی داشته باشند و روی آن بازی کنند.