کپی رایتینگ موضوع بسیار مهم و کلیدی در بحث سئو است که همواره مورد توجه کارشناسان سئو قرار دارد. جالب است بدانید کپی رایتینگ بسیار مهم است و یکی از چالش های همیشگی سئو در تعریف استراتژی سئو است. البته همانطور که می دانید موتورهای جستجو صفحات وب را می خزند و فهرست می کنند. بنابراین باید وب سایت خود را طبق آخرین الگوریتم گوگل بهینه کنید. علاوه بر این، شما باید بتوانید محتوای سایت را به صورت واضح و قابل فهم بنویسید تا افراد بتوانند از محتوای سایت شما استفاده کنند و از آن استقبال نمایند. از آنجا که یکی از مهم ترین عوامل در رتبه بندی سایت توسط گوگل خوانایی مطالب این مقاله از سایت برتر را به مفهوم کپی رایتینگ در سئو پرداخته ایم، با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

تعریف جامع کپی رایتینگ

یکی از موضوعات مهم در سئو محتوای سایت است. در واقع شما باید بتوانید مخاطبان سایت را بهتر درک کنید و بهترین و با کیفیت ترین مطالب را در اختیار آنها قرار دهید. حال برای اینکه بتوانید محتوای خوب و حرفه ای بنویسید باید دانش خود را در زمینه نویسندگی ارتقاء دهید.

مثلاً مطالب نوشته شده در صفحات مختلف سایت باید خوب و خوانا باشد. علاوه بر اینکه محتوای سایت خوانا و زیبا خواهد بود، باید کیفیت بالایی داشته باشد و اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربر قرار دهد.

به طور کلی، فرآیند نوشتن نیاز به مهارت های “نوشتن” دارد. اگر نویسنده خوبی باشید یا دانش خوبی در این زمینه داشته باشید، در نویسندگی موفق خواهید بود. البته «نوشتن» کار سختی است و برخی از ما در این زمینه مهارت های بهتری داریم.

متأسفانه همه ما نمی توانیم مانند محمود دولت آبادی (یکی از قدیمی ترین نویسندگان ایرانی) باشیم و مطالب ساده و آزاد بنویسیم. اما مسلماً با کمی آموزش در این زمینه می توانیم مطالب خوبی بنویسیم و علم خود را در زمینه کپی رایتینگ در سئو افزایش دهیم.

تحقیق کلمات کلیدی در کپی رایتینگ

تحقیق کلمات کلیدی در کپی رایتینگ

مرحله اول کپی رایتینگ (Copywriting) در سئو مربوط به تحلیل موضوع است و ربطی به مهارت «نوشتن» ندارد. البته، ابتدا باید درباره موضوعی که می‌خواهید بنویسید و عبارات جستجویی که می‌خواهید در نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالایی کسب کنید، تصمیم بگیرید.

بنابراین در ابتدای پروژه قادر خواهید بود کلمات کلیدی مهم را انتخاب کرده و بر اساس آنها شروع به تولید محتوا کنید. تحقیق موضوعی به تنهایی دارای 4 جنبه بسیار مهم است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. اهداف و مقاصد را تعیین کنید
هنگام تجزیه و تحلیل یک موضوع، باید هدف و هدف را مشخص کنید. در غیر این صورت، نمی توانید فرآیند تحقیق کلمات کلیدی را به درستی دنبال کنید و در نهایت با شکست مواجه خواهید شد. هدف از تصمیم گیری در مورد ماموریت و ماموریت این است که این سوالات را از خود بپرسید و در نهایت به یک نتیجه مثبت برسید.

-محتوای سایت من برای چیست؟

-کاربران سایت و کسب و کار من باید در مورد آنها چه بدانند؟

-چگونه می توانم خود را از سایر رقبا متمایز کنم و خدمات یا محصول بهتری را در اختیار کاربران قرار دهم؟

آماده سازی فهرست و اولویت بندی کلمات کلیدی

آماده سازی فهرست و اولویت بندی کلمات کلیدی

آماده سازی فهرستی از موضوعات

پس از تعیین اهداف و اطلاعات برای کسب و کار وب سایت خود، به راحتی می توانید کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید. فقط به خاطر داشته باشید که باید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که می خواهید افراد هنگام جستجو در وب به سایت شما بیایند.

اکنون ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که چگونه عبارات و کلمات کلیدی را که کاربران بیشتر در گوگل جستجو می کنند پیدا کنید. پاسخ به این سوال بسیار ساده است. شما فقط باید از ابزارهای آنلاین مانند Semrush و Google Keyword Planner استفاده کنید.

در واقع این ابزارها بیشترین عبارات و کلمات جستجو شده در گوگل را به شما نشان می دهند. آنها همچنین عبارات و کلمات کلیدی را به شما نشان می دهند که رقابت کم و بیش دارند. شما فقط باید کلمات کلیدی مورد نیاز را تایپ کنید و این ابزارها بیشترین عبارات جستجو شده در گوگل را به شما نشان می دهند.

مرتب سازی کلمات کلیذی

سپس، هنگام تهیه فهرستی از موضوعات؛ شما تمام عبارات و کلمات کلیدی را بر اساس معیارهای مختلف اولویت بندی خواهید کرد. اکنون مراحلی را که می توانید برای اولویت بندی استفاده کنید ذکر کرده ایم. فقط کافیست به این سوالات واضح و دقیق پاسخ دهید.

چه عبارات و کلمات کلیدی با هدف و پیام سایت مرتبط هستند؟ چه عبارات و کلمات کلیدی بیشترین تعداد جستجو در گوگل را دارند؟
کدام عبارات و کلمات کمترین رقابت را دارند؟ با پاسخ به این سوالات، می توانید فهرستی جذاب و مرتبط از بهترین کلمات کلیدی برای سایت و کسب و کار خود تهیه کنید. ما فقط پیشنهاد می کنیم که اگر سایت تازه ایجاد شده ای دارید، بهتر است با کلمات کلیدی و عباراتی رقابت کنید که رقابت با آنها آسان باشد و بتوانید به خوبی کار کنید تا رتبه بالایی در نتایج جستجو کسب کنید.

اهمیت به هدف سرچ کاربران

یکی دیگر از مراحل تحقیق کلمات کلیدی، توجه به هدف جستجوی کاربران در گوگل است. اگر مقاله هدف از تحقیق چیست را خوانده باشید، حتماً خبرهای خوبی در این زمینه دارید. به طور کلی وقتی کاربران اینترنت به گشت و گذار در اینترنت می پردازند، هدف خاصی دارند و بدون دلیل جستجو نمی کنند.

این امکان برای کاربران وجود دارد که به 4 هدف مختلف در اینترنت جستجو کنند.

-دریافت اطلاعات: جستجوی اطلاعات در مورد یک موضوع (مانند وردپرس)
-ناوبری: دسترسی سریع به وب سایت ها با جستجوی نام سایت (مانند برنامه های وردپرس)
-خرید: تحقیق برای خرید یا فروش یک محصول (مانند قالب وردپرس)
-بازاریابی: کسب اطلاعات در مورد محصولات یا خدمات (مانند خدمات تولید محتوا)
اکنون، به عنوان یک مدیر سایت یا سئو، شما این مسئولیت را دارید که هدف جستجوی کاربران را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید چرا کاربران در وب جستجو می کنند. به این نکته توجه کنید که هدف از تحقیق کاربر برای هر کلمه و موضوعی می تواند متفاوت باشد. بنابراین بهتر است در مورد محتوای هر موضوع جداگانه و با دقت فکر کنید.

طراحی و ایجاد صفحه فرود

مرحله نهایی در تحقیق کلمات کلیدی طراحی و ایجاد صفحات فرود برای کلمات کلیدی مختلف است. البته باید به صفحات یا مقالات سایت در موضوع مورد نظر مراجعه کنید تا رتبه خوبی در نتایج جستجو کسب کنند. شما باید پیدا کردن محتوای مرتبط را آسان کنید. به عنوان مثال، اگر یک صفحه فرود بسیار مهم ایجاد کرده اید، مطمئن شوید که دسترسی به آن را از قسمت های مختلف سایت با لینک های داخلی آسان کنید. (خلاصه سایت انتخاب مناسبی برای کاربران برای دسترسی به صفحه فرود ما است.)