در میان سرویس‌های آنلاین ارزیابی رتبه سایت، الکسا مهمترین آن است. بیشتر طراحان وب سایت جهت ارزیابی رتبه سایت خود از آن استفاده می کنند. چندی پیش الکسا اعلام نمود که دیگر فعالیتش را ادامه نمی دهد و با این اوصاف هر کسب و کاری جهت ارزیابی رتبه خود به یک سرویس جایگزین سرویس احتیاج دارد. در میان گزینه‌ های موجود سیمیلاروب یک وبسایت جامع برای این کار است. در این مقاله از سایت برتر قصد داریم تا شما را با این سرویس آشنا نمایید تا به تمامی سؤالاتی که در ذهن تان است نظیر آیا به پایه الکسا می رسد؟میزان دقیق از رتبه ها را نشان می دهد یا نه؟ پاسخ دهیم، در ادامه با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

بررسی وب سایت سیمیلاروب

رتبه به عنوان یک روش امتیاز دهی به ترافیک وب سایت به حساب می آید که توسط سایت هایی نظیر سیمیلاروب جهت مشخص کردن رتبه وب سایت توسعه یافته است.

بر حسب ترکیبی از تخمین تعداد بازدیدکنندگان به صورت بازدید ماهانه از صفحه در سیستم های تلفن همراه و دسکتاپ محاسبه می شود که هر چه از این مجموع بیشتر باشد رتبه وبسایت نیز بالاتر است. معیار رتبه بندی مهم در سرویس سیمیلاروب تحت عنوان رتبه بندی جهانی، صنعتی و کشوری استفاده می‌ شود.

رتبه جهانی؛ ارزیابی وب سایت در مقایسه با تمام دامنه های دیگر است. رتبه کشوری؛ به ارزیابی سایت در مقایسه با دامنه های موجود در کشور می‌ پردازد و رتبه صنعتی ارزیابی سایت در قیاس با وب سایت های موجود در صنعت مشابه را می گویند.

این نکته را توجه داشته باشید که رتبه بندی بر حسب برآورد های سیمیلاروب و داده‌ها Google Analytics یا Google Search Console در آن هیچ گونه دخالتی ندارد به همین علت اتصال سایت تأثیری در رتبه نشان داده شده به شما ندارد.

با این اوصاف اگر بخواهید تعریف دقیق از similarweb  داشته باشید باید بگوییم که سیستم سیمیلاروب به عنوان یک وب سایت رسمی دنیای دیجیتال به حساب می‌ آید و برندهای معروف و خیلی از برندهای دیجیتال از آن استفاده می کنند.

در واقع سیمیلاروب ادعا دارد که بیش از ۵۰ درصد از شرکت های Fortune 500 متکی به داده هایش هستند .سال ۲۰۰۷ میلادی توسط Orr Offer در تل‌ آویو تاسیس شده و با حذف زودهنگام سرمایه گذاران در تل آویو، نیویورک سانفرانسیسکو و لندن دفتر دارد و به سرعت پیشرفت نموده است.

به عنوان یک پلتفرم تجزیه و تحلیل وب طیف وسیعی از راه‌حل‌ های اطلاعاتی را در زمینه های مختلف از جمله موارد زیر ارائه می دهد:

قابلیت هوش تحقیق دیجیتال جهت محک زدن، تحقیقات شرکت و بازار و تحلیل مخاطبان

امکان هوش دیجیتال مارکتینگ که به بهینه سازی کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا، تحقیقات، تبلیغات، خرید رسانه و بهینه سازی وابسته اشاره دارد .

شامل هوش فروش دیجیتال به تعامل و غنی‌ سازیف کشف تقلب و داده های تعامل فروش، هوش سرمایه‌گذاری و هوش خریدار که به ترتیب به اطلاعات سهام و داده های جایگزین و همچنین به رفتار خریداران آنلاین و عادت خرید آنلاین اشاره دارد.

شیوه های کار با سیستم سیمیلاروب

اول از همه سرویس سیمیلاروب داده های وب سایت ها را جمع آوری و پس از آن الگوریتم های خود را پاکسازی، مطابقت، پردازش ورودی و ترکیب ورودی ها برای مدل سازی داده ها اجرا می کند.

سپس داده ها از راه یادگیری ماشین پیشرفته به کار می گیرد تا اطلاعاتی دقیق تری را در دوره های مختلف به کاربران ارائه دهد.

این سرویس بیش از یک دهه است که با بررسی داده ها روزانه حدود ۲ ترابایت داده را تجزیه و تحلیل می کند و روزانه ۱۰ میلیارد سیگنال دیجیتالی را جمع آوری و پیش از ۱۰ هزار گزارش روزانه را تولید می نماید.

علاوه بر این ۲۰۰ دانشمند داده سیمیلاروب پیشرفته به وب سایت کمک می کند. این سایت با کسب چهار منبع مختلف اطلاعات مورد نیاز مشتری را طبق شیوه زیر محاسبه می نماید:

افزونه های مرورگر، داده های isp سراسر جهان، صاحبان وب سایت هایی که از لحاظ تجزیه و تحلیل نظیر Google Analytics هستند.

داده های ارزیابی شده از سایت های نظیر ویکی پدیا و غیره و به طور کل هر وبسایت عمومی را شامل می شود. این سرویس یک خزنده قدرتمندی نیز به حساب می آید که ۲ میلیارد بیش از یک ماه صفحه وب را اسکن می کند.

همچنین با داشتن ۲۰۰ میلیون نظارت در بیش از ۱۹۰ کشور با مشارکت سیمیلاروب ارائه دهندگان خدمات محلی در کشور های محلی کسب می کند.

تمامی این وب سایت ها به یکدیگر متصل بوده بنابراین به پایگاه داده similarweb لینک داده شده اند. به طور کلی  می تواند داده ها را تایید و تا حد امکان اطلاعاتی دقیق را به کاربر ارائه دهند.

پس رتبه similarweb شبیه به داده های گوگل انالیتیکس است. در صورتی که به این سرویس علاقه مند هستید حتی می توانید اقدام به ایجاد حساب کاربری سیمیلاروب برای خود کنید.

مزایا و معایب سرویس سیمیلاروب

این سرویس رابط کاربری نسبتاً کاربرپسندی دارد و با داشتن پلن رایگان عملکرد محدودی را ارائه می‌ دهد. استفاده از ابزار سیمیلاروب به صورت رایگان و ساده است و هر وقت که بخواهید می‌ توانید اشتراک‌ تان را کنسل کنید.

این سیستم دارای مجموعه داده بزرگی است که بازدید های وب سایت، مقدار ترافیک و منابع، رسانه های اجتماعی، توزیع جغرافیایی، معیارهای مخاطب و موارد دیگر را شامل می شود.

در این سرویس کلمات کلیدی جستجوی ارگانیکی را جمع آوری می کند و تنها بر روی کاربران کشورهای خاص متمرکز نمی باشد و به داده های جهانی دسترسی خواهید داشت. از طرفی داده ها را می توان در فرمت های PDF، PNG  و سایر فرمتها اکسپورت کرد.

عیبوبی مپکه سرویس سیمیلاروب دارد این است که اگر یک کاربر مبتدی باشید برای کار با آن حتما به یک آموزش نیاز دارید.

در این سایت پلان رایگان و سازمانی وجود دارد که پس از ثبت نام به آدرس ایمیل خود صفحات قیمت گذاری برای پکیج های مختلف وجود خواهد داشت.

این پکیج معمولاً تغییر کرده پس بهتر است در سایت ثبت نام کنید و ببینید کدام آفر برای تان مناسب تر است. عدم ردیابی بازدیدکنندگان منحصر به فرد و ترافیک وب مربوط به ترافیک دسکتاپ است. همچنین برای وبسایت های کوچک در زیر پنجاه هزار بازدید ماهانه دقت کمتری خواهد داشت.