اهمیت پسوند دامنه به علت اعتبار دادن به سایت تجاری تان و همچنین نقش مهمی که در دسترسی بازدید کنندگان به سایت شما دارد بسیار بالا است. با وجود دامنه های سطح بالا در آدرس وب سایت تان اعتبار و اعتماد بازدید کنندگان به کسب و کار شما در فضای وب بیشتر خواهد شد. دامنه سطح بالا پسوندی است که بعد از نقطه پایانی در آدرس وب سایت قرار می گیرد. برای نمونه نام دامنه وب سایت ما site-bartar.com یا پسوند com. با پسوند سطح بالایی می باشد.در واقع انتخاب پسوند نام دامنه به اندازه اسم دامنه چالش‌ برانگیز است که برخی برای انتخاب آن به دلیل گرفته شدن آدرس با محدودیت هایی روبرو خواهند شد. در این مقاله از برتر رایانه شما را با دامنه net، مزایا و تأثیرات آن بر سئو و همچنین کاربردهای آن آشنا خواهیم نمود تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

معرفی دامنه net

ضرورت ثبت دامنه سطح بالا در فرآیند جستجوی سیستم نام دامنه یا همان DNS بسیار زیاد است. هنگامی که یک کاربر اسم دامنه تان را در مرورگرتایپ می کند با وجود انواع پسوند دامنه یک مرورگر وب را مجاب می کند تا به آدرس پروتکل اینترنت یا همان IP درست هدایت شود.

هر چند که موتورهای جستجو دامنه سطح بالا یا TLD را به عنوان عامل رتبه بندی در سایت در نظر نمی‌ گیرند اما بر نحوه درک افراد از سایت تأثیر می گذارد. برای نمونه به کارگیری نام غیر معقول برای دامنه نظیر .top وب سایت تان را کمتر از .com یا .net به یاد ماندنی می کند. زیرا اکثر کاربران با آن آشنایی ندارند به همین علت است که وب سایت نرخ کلیک کمتری دریافت نموده و این بر رتبه موتور جستجو تأثیر خواهد گذاشت.

در واقع پسوند دامنه net مخفف شبکه می باشد و جزء رایج ترین پسوندهای دامنه در اینترنت به حساب می آید که بالاتر از ۳ درصد از وبسایت ها در سراسر دنیا از آن بهره می برد. وب سایت هایی که از پسوند دامنه و گواهینامه استفاده می کنند از صنایع سرگرمی،خلاقانه و فناوری بهره مند شده اند. پس از انتخاب یک دامنه سطح بالا برای انواع مشاغل مثل تبلیغات، موسیقی و عکاسی ایده بسیار خوبی خواهد بود.

علت محبوبیت دامنه net و معرفی چندین وب سایت معروف

مهمترین مزیت دامنه .net که موجب مزیت آن می شود این است که به عنوان چهارمین پسوند دامنه محبوب در جهان شناخته می شود و احتمال اینکه دامنه مورد نظر تان را در .net در برابر .com به دست آورید بیشتر است. دامنه .com بسیار محبوب تر است (با این حال تنها به این علت که دامنه دسترس است بدان معنی نیست که شما حق استفاده از آن را دارید. در واقع پیش از خرید هر نامه دامنه اطمینان یابید که مالکیت معنوی شخص دیگری را نقض نکرده اید.)

هیچ ایرادی برای استفاده از دامنه .net وجود ندارد، اگرچه در دسترس بودن آن به احتمال زیاد محدودتر از پسوندهای دامنه جدید است اما محبوبیت آن به نسبت دیگر دامنه ها بیشتر است.

وب سایت های معروفی که از دامنه net استفاده می کنند اکثر کمپانی های ایرانی و خارجی هستند و این دامنه تا به امروز با آمار 13.2 میلیون ثبت پنجمین پایگاه بزرگ منطقه است که در فوریه ۲۰۰۷ میلادی وبسایت www.realestate.net به ارزش 300 هزار دلار فروخته شد و جایگاهی را در ۵ دامنه برتر به دست آورد، از دیگر وب سایت هایی که از .net استفاده می کنند شامل:

yourdot.net

karzar.net

shilafood.net

ketabresan.net

کاربردهای دامنه net

کاربران برای ثبت این دامنه هیچگونه تردیدی نداشته باشند زیرا به علت محبوبیت و شناخته شدن آن مزیت های زیادی را جهت طیف گسترده ای از پروژه های وب تجاری و خصوصی ارائه خواهد داد. اگرچه یک TLD با تمرکز بین المللی مزیت مستقیم SEO را ارائه نمی دهد اما دامنه هایی همچون .COM و .NET اعتبار و حرفه‌ای بودن وب سایت تان را ارتقاء خواهد داد.

دامنه net برای کمپانی های خوب است که مخاطبان چند زبانه را هدف قرار دادند. دامنه های .net به صورت جهانی شناخته شده است و سطح بین‌المللی با آن آشنا دارند. بنابراین برای کاربران آنلاین قابل اعتمادتر است زیرا بیش از 13 میلیون ثبت نام را تا آگوست 2022 تشکیل می دهد.

بزرگترین مزیت این دامنه آن است که می توان از آن هم برای پروژه های وب ساده و هم پیچیده جهت اهداف تجاری و خصوصی در سراسر دنیا بهره برد. سطح دامنه های .net شبیه دامنه های .com است و حدود ۵۰ درصد از وب سایت را تشکیل می دهد، از طرفی هزینه‌ های ثبت مطلوب تری دارد و به عنوان TLD های معتبر در نظر گرفته می شود.

مزیت های دامنه net

گوگل ادز و عدم محدودیت آن

همانطور که می دانید هیچ عملکردی میان سئو دامنه‌ های .com و .net وجود نخواهد داشت و هر یک برای ایجاد وب سایت هایی با کارایی بالا مناسب است. از طرفی برای استفاده در گوگل ادز با پسوند دامنه net هیچ محدودیتی ندارید. از آنجا که پسوند دامنه .com بسیار رایج است از دیدگاه برند سازی ممکن است ترجیح داده شود.

وقتی کسی این پسوند دامنه را می بیند اعتماد بیشتری خواهد داشت از طرفی موتورهای جستجو از این پلاگین ها به عنوان عوامل رتبه بندی استفاده نمی کنند. وب سایت هایی که از هر یک از این پسوند ها استفاده می‌ کنند می‌ توانند طیف وسیعی از بهترین شیوه های بهینه سازی سایت را جهت تأثیرگذاری بر موقعیت خود در نتایج موتور جستجو به کار بگیرند.

استفاده از ابزارهای وب مستر بدون هیچ محدودیتی

در سال های اخیر استفاده صحیح از کلمات کلیدی از عوامل اصلی نتایج جستجو به حساب می آید که اگر یک نامه دامنه حاوی چنین کلمه‌ ای بود شانس جذب بازدیدکنندگان با مساوی بودن سایر موارد بیشتر بود. در واقع دامنه هایی که با کلمه کلیدی مطابقت داشت یک مزیت عمده به حساب می آمد و به عنوان دامنه های تطبیق دقیق یا EMD شناخته می شود. اکنون امکان استفاده از دامنه .net بدون هیچ محدودیتی در استفاده از ابزارهای وب مستر فراهم آمده است.

تأثیر دامنه .net بر سئو وب سایت

نگرانی که از بابت انتخاب پسوند دامنه مناسب دارید بیشتر برای سئو سایت است زیرا برای بسیاری از وبمستران سؤال است که اگر وب سایت شما مبتنی بر شبکه نباشد انتخاب یک پسوند ممکن است به سئو سای تشان آسیب بزند. خبر خوب اینکه گوگل پلاگین های دامنه ارزش سئو خاص نمی دهد و در عوض تگ های آن اهمیت بیشتری خواهد داشت. پس با این اوصاف نباید نگرانی از بابت نام دامنه خود برای اهداف و تأثیر پسوند دامنه بر بهینه سازی وب سایت باشید و باید مطمئن شوید که یک برنامه سئو کامل تر را دنبال نمایید.