به علت وجود نرم افزارهای مختلف برای طراحی UI وب سایت بسیاری از طراحان با بهترین نرم افزار طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری این کار را به بهترین نحو ممکن انجام می دهند. طراحان سعی بر این دارند تا ساده ترین و بهترین روش را جهت استفاده از یک محصول پیدا کنند. برای طراحی با این هدف نرم افزار های زیادی وجود دارد که در این مقاله از سایت برتر قصد داریم تا به معرفی 9 تا از بهترین ابزارها و نرم افزار های ui و ux بپردازیم در ادامه با ما همراه باشید.

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

آشنایی با نرم افزار طراحی ui ux فیگما ،sketch و InVision

نرم افزار Figma فیگما طراحی بر پایه فضای ابری است و استفاده از آن بسیار ساده است. این نوع ابزار با المان هایی که از پیش طراحی شده است امکان ایده گرفتن را به طراحان می دهد. از این طریق طراح می‌ تواند به طور دلخواه آن را تغییر دهد. از طریق این برنامه می توانید با همکاران تان به طور همزمان بر روی پروژه کار کرده و از این طریق طراحی ها را با سرعت بیشتر انجام دهیم.

برنامه sketch نرم افزار ui ux دیگری است که می توانید استفاده کنید. این نوع برنامه قابلیت های مختلفی دارد و این امکان را به طراح می دهد تا بتواند ایده‌ هایش را به آسانی اجرا نماید. این برنامه المان های از قبل طراحی شده دارند و طراح می تواند جهت طراحی کردن از آن استفاده کند. این برنامه از افزونه ها پشتیبانی می کند که همین مشخصه باعث شده تا کارکرد برنامه افزایش یابد.

نرم افزار طراحی کاربری InVision برنامه مناسبی جهت طراحی ui اپلیکیشن و غیره بوده و با این برنامه می توانید طراحی های تان را به آسانی تست نمایید و از این طریق متوجه خواهید شد که آیا واقعاً طراحی تان کار را برای کاربران ساده تر می‌ کند یا خیر. با این برنامه امکان اشتراک گذاری طراحی های خود با دیگران است و میتوانید ورژن های مختلف طراحی خود را مدیریت و تغییرات ایجاد شده را بهتر کنترل کنید.

نکته قابل توجه اینکه نسخه کامل برنامه های معرفی شده را میتوانید از سرویس های داخلی دانلود و نصب کنید.

آشنایی با ابزار طراحی Adobe XD ، UI FlowMapp و proto.io

برنامه Adobe XD برنامه ای است که طراحان رابط کاربری و تجربه کاربری قادر به استفاده از آن هستند. از طریق این برنامه می توانید وایرفریم ها، پروتوتایپ ها و غیره را به آسانی طراحی نمود و از ابزارهای کاربردی مختلف آن استفاده بهینه نمود. کاربران زیادی این برنامه را مدیریت می کنند، منابع و تجربیاتشان را به اشتراک می‌ گذارند. این برنامه با دیگر نرم افزارها همخوانی دارد و شما می توانید با برنامه هایی همچون فتوشاپ نیز کار کنید. در نتیجه می توانید طراحی های خود را از برنامه های دیگر به این برنامه انتقال دهید.

ابزار قدرتمند FlowMapp از دیگر ابزارهای است که از این طریق می توانید در کمترین زمان ممکن جزئیات زیاد یا دیاگرام های ایجاد کرد و تجربه کاربر را در حین استفاده از وب سایت و نرم افزار نشان می دهد. استفاده از این برنامه آسان است و با ایجاد دیاگرام ها به سادگی امکان ویرایش وجود دارد مشخصه خوبی که این برنامه دارد امکان همکاری با دیگران است و تیم تان به آسانی و به صورت همزمان می تواند بر روی پروژه کار کند.

آشنایی با نرم افزار طراحی ui ux برنامه Proto.io

برنامه Proto.io ابزاری محبوب در بین طراحان است و از طریق این برنامه می توانید پروتوتایپ های مختلفی را ایجاد کنید. در این برنامه المان های از پیش طراحی شده موجود است و امکان ایجاد المان‌ های کاستوم نیز وجود دارد. امکان همکاری با دیگران و اشتراک گذاری طراحی ها به آسانی از طریق این برنامه صورت می گیرد.

بررسی مشخصه های برنامه طراحی کاربری و تجربه کاربری Balsamiq، Framer و Axure

برنامه طراحی کاربری Balsamiq ابزاری نام آشنا که استفاده از آن بسیار راحت است. با داشتن رابطه کاربری ساده موجب شده تا طراحان بتوانند در مدت زمان کم پروژه‌ های خود را انجام دهند. این برنامه برای افراد مبتدی بسیار گزینه مناسبی است زیرا این امکان را به آنها می‌ دهد تا مراحل کار خود را با دقت بررسی و روند تغییرات را دنبال کند. در این برنامه نیز المان ها به دقت طراحی شده است البته ایجاد المان های اختصاص نیز وجود دارد.

برنامه قوی Framer این اجازه را به کاربر می‌ دهد تا با ایجاد طراحی های پیچیده آنچه را که می خواهد طراحی کند. در صورتی که به دنبال برنامه جایگزین برای فیگما هستید این برنامه را پیشنهاد می کنیمو از این طریق می توانید در مدت زمان کمی انیمیشن ها و اینتراکشن های میکرو بسازید و به نوعی به طراحی تان جان ندهید. با وجود حرفه‌ای بودن استفاده از این برنامه آسان است و ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده نمود.

برنامه Axure برنامه محبوب دیگری است که طراحان ui ux از آن استفاده می کنند. طراحان از طریق این برنامه وایرفریم، پروتوتایپ و غیره درست می کنند و در واقع تمام این کارها را در یک جا انجام می دهند. امکان طراحی جزئیات با این برنامه آسان است، فقط می توانید کارهای خود را همزمان با هم تیمی ها پیش برده و با هم همکاری کنید.