در صورتی که برای استفاده از اینترنت با محدودیت ها و فیلترینگ موتورهای جستجوی خارجی در ایران مواجه هستید برای کار با اینترنت بهتر است از موتورهای جستجوی فارسی استفاده کنید. موتورهای جستجو در ایران به شما اطلاعات در رابطه با هر آنچه که سرچ می کنید را می دهد و میتوانید از این طریق به مطالعه اخبار، پیگیری اطلاعات و کنترل وضعیت آب و هوا، پیگیری نتایج مسابقات ورزشی و… بدون هیچ گونه محدودیتی جویا شوید. در این مقاله از برتر رایانه قصد داریم تا شما را با بهترین موتورهای جستجوی فارسی در ایران آشنا نماییم، در ادامه با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

برترین موتور جستجوی فارسی

از آنجا که موتورهای جست و جو گر پارسی جو یا یوز غیرفعال شده است و گزینه هایی نظیر جس جو، سلام و … نیز عملاً کار نمی کند. سرویس‌های کرالر آنها قدیمی و از دور خارج شده است.

سایت جستجوگر ایرانی تحت عنوان ذره بین از برترین موتورهای جستجوی فارسی به حساب می آید که با استفاده از فناوری های پیشرفته این اجازه را به کاربران می دهد تا در فضای مجازی بگردد.

از مزیت های استفاده از این موتور جستجوی ایرانی در قیاس با گوگل که به عنوان سریع ترین و محبوب ترین موتور جستجوی خارجی استT هزینه ترافیکی پایین آن بوده و به اصطلاح هزینه استفاده از آن نیم بها حساب می شود.

برترین موتور جستجوی فارسی

در صورتی که سری به موتور جستجوگر ذره بین زده باشید می توانید به تصاویر، صفحات وب، اخبار و ویدیو ها دست یابید و پس از جستجو اگر به انتهای صفحه نگاه کنید بیشتر موضوعاتی که سرچ شدن را به شما نشان خواهد داد. در واقع نتایجی که برگردانده می شود در دو موتور جستجوگر گوگل و ذره بین تقریباً یکسان است.

در صورتی که بخواهیم مشخصه های برترین موتور جستجوگر داخلی را بیان کنیم می توان به بالا بودن سرعت سرچ آن، پشتیبانی کردن از زبان فارسی، ایجاد هزینه به طور نیم بها، کاربری آسان و بدون هیچ دانش خاص، دسترسی آسان به منابع طبقه بندی شده نظیر متن، تصاویر و فیلم ها، استفاده از بسته هدیه به منظور استفاده رایگان از اینترنت، مشاهده فیلم و ویدیو در سربرگ با تعرفه نیم بها اشاره کرد.

ناگفته نماند که هنوز ذره بین به عنوان برترین موتور جستجوی ایرانی است و نظیر گوگل جامع و کامل می باشد، برای نمونه اگر در سربرگ بازار نام یک فیلم را سرچ کنید نتایج نامربوطی به شما برگردانده خواهد شد.

معرفی پرسرعت ترین موتور جستجوگر فارسی داخلی

گردو نیز به عنوان برترین موتور جستجوی فارسی و سریعترین آن شناخته می شود که بر خلاف موتورهای جستجو داخلی همچون پارسیک با امکانات کم، یوز با نتایج کم و غیر مرتبط و یا پارسی جو با امکانات بالا اما سرعت کم برای بعضی از وبسایت های کاربردی نیز پیش نمایش نشان می دهد و جهت دیدن فیلم های یوتیوب پیش نمایشی را نشان می دهد احتیاج به برنامه‌های جانبی نخواهید داشت.

این موتور وب از طراحی زیبایی برخوردار است و با یافتن نتایج سریع مسابقات ورزشی از طریق مشخص نمودن تنظیمات نتایج جستجو را میتوان در سمت راست یا سمت چپ ببینیم. سازندگان آن، این اجازه را به شما می دهند تا با وب سایت های داخلی دیگر اپ گردو را دانلود و در کروم و فایرفاکس یا گوشیتان به عنوان موتور جستجوی پیش فرض داشته باشید.

معرفی پرسرعت ترین موتور جستجوگر فارسی داخلی

از طرفی با وجود این مهم نام کاربری و پسورد هایی که در کروم سیو کرده را به مرورگر گردو انتقال دهید واین کار بسیار آسان است و از طریق مسیر Settings > Password  و انتخاب دکمه Export Password می توان برنامه گردو را انتخاب نمود.

از مزیت های این مرورگر ایرانی می توان به امکاناتی همچون مسدود کننده تبلیغات، داشتن پروکسی برای تصاویر، نشان دادن اطلاعات به وب سایت های دانلود، فیلم و سریال بدون سرچ و با کلیک بر روی پیشنهاد انتقالی وارد سایت مورد نظرتان  شوید.

از طرفی قابلیت بهره مندی از فیلتر و تنظیمات متنوع را داریم. در نهایت به عنوان یکی از برترین موتورهای جستجوی داخلی در قیاس با گوگل سرعت نسبتاً پایینی داشته علت این امر آن است که گردو از خود گوگل برای یافتن نتایج استفاده می نمایید.

استفاده از جستجوگر فارسی شاد بین

از دیگر موتورهای جستجوگر ایرانی تحت عنوان شاد بین می باشد که این موتور جستجوگر پس از مجازی شدن مدارس آموزش و پرورش که برنامه شاد را ایجاد نمود تا معلمین و دانش آموزان با یکدیگر در ارتباط باشند. این برنامه توسعه داده شده و مکان دیگری به آن افزوده شد.

برای نمونه سامانه شاد بین جهت دسترسی رایگان دانش آموزان به اینترنت طراحی گردیده است. در این سامانه محتوای غیر اخلاقی به طور کامل مسدود شده و تنها مطالب شادبین نمایش داده می شود. ازمزیت های این سامانه رایگان بودن آن است به گونه‌ ای که تمامی محتوا مطالب به طور رایگان دست پیدا خواهید نمود. برای استفاده از این سامانه می توانید به وبسایت شادبین رفته و شاد را دانلود کنید.

استفاده از جستجوگر فارسی شاد بین

ما در این مقاله قصد معرفی موتور جستجوی فارسی ایرانی داشتیم و تلاش نمودیم تا گزینه هایی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از اینترنت داخلی بتوانید از آن استفاده کنید. در بخش دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات تان را با ما در میان بگذارید.