برای طراحی یک وب سایت حرفه ای و موفق با هدف کسب درآمد بیشتر از طریق اینترنت پایه و اساس کارتان باید از همون اول محکم باشد. اولین گام برای ایجاد یک وب سایت خرید هاست و دامنه می باشد، در صورت عدم انتخاب یک هاست قدرتمند برای سایت خود امکان اینکه ضرر های بیشتری در آینده داشته باشید و هزینه های زیادی را متحمل شوید بسیار زیاد است و باید تمامی جوانب را جهت عدم داشتن یک میزبان ضعیف برای وب سایتتان بسنجید. برای انتخاب بهترین هاست از برترین شرکت های هاست در ایران باید یک تحقیق کاملاً موشکافانه و درستی در رابطه با شرکت های هاستینگ داشته باشید و با آگاهی کافی یک هاست با کیفیت را از یکی از این شرکت ‌ها برای سایت خود تهیه کنید.

ما در این مقاله از سایت برتر قصد داریم به معرفی چند هاستینگ برتر ایرانی بپردازدیم. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله را به طور کامل و دقیق مورد مطالعه قرار دهید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

خرید هاست از برترین شرکت های هاست در ایران

این سؤال برای بسیاری از کاربران و طراحان وب سایت جهت راه اندازی وب سایت برای خرید هاست پیش می آید که بهترین شرکت های هاست در ایران کدام است؟ یا برترین نوع هاست جهت میزبانی از وب سایت چیست؟ همچنین کدام شرکت هاستینگ مورد اعتماد برای تهیه هاست می باشد و کدام یک مناسب ترین خدمات و پشتیبانی را ارائه می دهد؟ برای پاسخ به این سؤالات موارد گردآوری شده زیر را در ادامه ارائه خواهیم داد تا دغدغه تان جهت خرید یک هاست قوی از هاستینگ معتبر رفع گردد.

ابتدای کار این نکته را خاطرنشان کنیم که که هیچ یک از وب سایت های معرفی شده به طور صددرصد تعیین کننده یک شرکت هاستینگ معتبر نیست است و هر یک نقاط ضعف و قوی دارند.

برای میزبانی از وب سایت ابتدا باید فاکتورهای مهم را جهت خرید برترین هاست در نظر بگیرید.

این فاکتورها شامل میزان فضای هاست، اندازه کنترل پنل، آپتایم سرور، دیتابیس، پهنای باند ارائه شده در هر وب سایت، موارد امنیتی بر روی سرور، بک آپ گیری منظم، حساسیت هاستینگ از لحاظ نوع استفاده و فشار روی منابع را باید مورد بررسی قرار دهید. جهت خرید برترین هاست های ایرانی از قسمت فروش هر کمپانی می‌توانید این کار را انجام دهید، البته برخی موارد هستند که باید بر حسب تجربه از پشتیبانان سؤال کنید.

حال اگر قصد خرید هاست های ایرانی را دارید از آنجا که این هاست ها در داخل دیتا سنتر های ایرانی میزبانی می شود از سرعت بالاتری به مراتب نسبت به هاستای خارجی برخوردار است که حتماً باید این ویژگی را مد نظر قرار دهید. علت این عامل تنها نزدیکی مکان سرورها به کاربران داخلی است و دیگر فاکتور های اثر گذاری در آن دخیل نیست. هاست های ایرانی نیز یکسری ضعف هایی دارند به همین علت اکثر مدیران سرور ترجیح می دهند که از این نوع سرویس‌ها استفاده نکنند.

مشکلات این گونه ها می توان به کیفیت چند تحریم آی پی مشکلات در برخی سرویس ها نظیر گوگل آنالیتیکس سرعت پورت کمتر نسبت به دیتا سنتر های خارجی قطعی زیاد پهنای باند محدود و با هزینه گران اشاره نمود.

مقاله پیشنهادی: انواع هاست لینوکس

 

معرفی دو هاستینگ قدرتمند در بین شرکت های هاست در ایران

ایران هاست

 

ایران هاست از جزء قدیمی های این حوزه به حساب می آید و با سابقه ۱۷ ساله رکورد حدود شش هزار دامنه ثبتی را دارد و در وب هاستینگ اینفو رتبه سوم را از آن خود کرده است.

لیست خدماتی که این شرکت ارائه می دهد شامل: هاست لینوکس ابری ایران و هاست ویندوز ایران و خارج می باشد. همچنین خدمات ثبت دامنه، میزبانی ایمیل، سرور اختصاصی و مجازی، گواهینامه ssl و نمایندگی هاست می باشد. از لحاظ پشتیبانی نظیر دیگر شرکت ها بوده و کمی تأخیر جزئی در جوابدهی وجود دارد. طبیعی است که بخواهیم پشتیبانی با دید فنی تر نگاه کنیم زیرا هر شرکتی در شرایط بحرانی معمولاً نقاط ضعفی دارد. به طور کلی نقاط قوت آن وجود دیتا سنتر اختصاصی و داخلی، هاست ابری و بک آپ روزانه است و نقاط ضعف آن نیز عدم ارائه هاست از دیتاسنتر های خارجی، بالا بودن قیمت سرویس ها و همچنین اعمال محدودیت منابع به روی سرویس‌های ارائه شده از جمله پهنای باند است.

شرکت هاست ایران

معرفی دو هاستینگ قدرتمند در بین شرکت های هاست در ایران

هاست ایران نیز جزء قدیمی ترین شرکت های هاست در ایران محسوب می شود و عمر دامنه وبسایت آن به ۱۵ سال می رسد و توانسته است با ایجاد تیمی بالغ بر ۵۰ نفر به نفوذی بالایی در این حوزه دست یابد و به سود قابل توجهی بر اساس تجربه که بالایی که دارد برسد. این شرکت در سال ۹۷ توانست حدود ۱۱ هزار دامنه بین المللی را به ثبت برساند و در رتبه دوم قرار گیرد.

خدماتی که هاست ایران ارائه می دهد شامل هاست های لینوکس، ویندوز، دانلود و بکاپ است. خدمات از جمله ثبت دامنه، آموزش؛ طراحی سایت، مانیتورینگ، داشتن سرور اختصاصی و مجازی و گواهینامه ssl و نمایندگی هاست. از لحاظ پشتیبانی این شرکت تجربه بسیار خوبی ندارد در پاسخگویی ضعیف و روند جواب دادن به سوالات به صورت پروسه ای و محافظ کارانه عمل می کند. به طور کلی نقاط قوت آن دارا بودن دیتاسنتر داخلی و داشتن تیم بزرگ ساختار یافته و نقاط منفی عدم ارائه سرویس از دیتاسنترهای خارجی، قیمت نسبتاً بالای سرویس، بکاپ هفتگی، اعمال محدودیت منابع . بررسی سرویس های ارائه شده از جمله پهنای باند.

مقاله پیشنهادی : تأثیر هاست بر روی وب سایت

معرفی و انتخاب برترین شرکت هاست در ایران

سرور پارس

این کمپانی کار خود را در سال ۱۳۸۳ آغاز کرده و نسبت به دیگر شرکت های هاستینگ قدیمی تر است و از تیمی قوی و ساختار یافته تشکیل داده است. در مباحث مارکتینگ توانسته در این سالها رشد قابل توجهی نسبت به رقبای خود داشته باشد در سال ۹۷ حدود ۱۴ هزار دامنه بین المللی را ثبت نموده و در رتبه یک لیست قرار گیرد.

سرورپارس در زمینه های متفاوتی فعالیت می کند و خدمات متعددی را ارائه می دهد که این خدمات شامل هاست های لینوکس و ویندوز، دانلود، بکاپ است. خدمات ثبت دامنه و سرور اختصاصی و مجازی، گواهینامه ssl، نمایندگی هاست و طراحی سایت می توان اشاره نمود. البته این شرکت بر عکس دیگر شرکت ها در حوزه سخت افزاری نیز فعالیت می‌کند.

از لحاظ پشتیبانی می توان گفت بیشتر کاربران رضایت نسبی دارند. پشتیبانان اغلب روز فعال بوده و تلاش می کنند به سؤالات افراد در زمان مناسب جواب دهند. در واقع برای پاسخ به جواب سؤالات تان از طرف این هاستینگ مجبور به ثبت نام در سایت هستید که اکثر افراد از این موضوع ناراضی هستند. به طور کلی نقاط قوت این کمپانی پشتیبانی نسبتاً مناسب قیمت های هاست به نسبت بهتر از دیگر رقبا، ارائه هاست از دیتاسنتر های خارجی و داخلی، عدم وجود دیتا سنتر اختصاصی و عدم بکاپ به صورت روزانه.

دیگر هاستینگ هایی که پس از این شرکت ها در رتبه چهارم، پنجم و پایین تر قرار می گیرد. شامل میهن وب هاست، پارس دیتا، ایران سرور، وب رمز، شرکت میزبان فا و پرشین تولز می باشد. هر یک از این شرکت ها دارای نقاط ضعف ، قوت و پشتیبانی های با عملکرد مختلف است که از لحاظ هزینه قیمت هاست های آنها با یکدیگر فرق دارد.

سؤالات متداول در در انتخاب و خرید هاست

فاکتورهای مهمی که در حین خرید برترین هاست باید بدانیم چه می باشد؟

تعداد پشتیبانی ۲۴ ساعته و پس از آن دارا بودن آیتم بالای ۹۹ درصد و امنیت بالای خاص مد نظر است. همچنین سرعت بارگذاری هاست از جمله مهمترین فاکتورهای است که در حین پروسه تهیه هاست باید به آن توجه نمود.

کدام یک از شرکت ها را جهت خرید بهترین هاست برای وبسایت مان انتخاب نماییم؟

در صورت مطالعه مقاله بالا کلیه تکنیک های شناسایی یک هاست خوب را توضیح دادیم اما به طور کلی از شرکت های معتبری که در تمامی شرایط جوابگوی پرسش های شما هستند و خدمات قیمت مناسب و با کیفیت ارائه می دهند را جزء اولویت های اصلی تان جهت خرید هاست قرار دهید.

کدام هاست بهتر است ایرانی یا خارجی؟

این مورد کاملاً به طور دلخواه و انتخابی است و علت بر ضعف هیچ یک از این ها نیست که برایتان اهمیت داشته باشد که داده های وب سایتتان یک سرور ایرانی و در داخل کشور حاصل شود یا نه فرقی ندارد.

هاست ویندوزی برای وبسایت مناسب تر است یا هاست لینوکسی؟

در صورتی که وب سایتتان به زبان برنامه نویسی php و html ایجاد شده باشد مسلماً هاست لینوکس بهتر است. اما اگر در روند کد نویسی وب سایت تان از زبان برنامه‌نویسی استفاده کرده اید حتماً یک هاست ویندوز را انتخاب کنید. البته وردپرس به علت استفاده از زبان برنامه نویسی php از هاست لینوکسی بهتر خواهد بود.