هر یک از الگوریتم هایی که کمپانی گوگل معرفی می نماید هر کدام با توجه به قابلیت هایی که دارند بر روی عملکرد سئو یا بهینه سازی وب سایت تأثیر می گذارند و باعث می‌ شوند تا کاربران سایت با الگوبرداری از این الگوریتم ها راحت‌ تر به بالاترین نتایج جستجوی گوگل دست پیدا کنند. از میان الگوریتم های معرفی شده در مقاله سایت برتر این بار میخواهیم به الگوریتم تپه یا Hilltop بپردازیم و شما کاربران و مبتدیان طراحی سایت را با این الگوریتم آشنا نماییم. الگوریتم هیلتاپ گوگل در سال ۲۰۰۳ میلادی به دنیای وب معرفی شد و از این طریق توانست تأثیراتی بر سئو وب سایت و بهینه سازی صفحات بگذارد. برای آشنایی با عملکرد این الگوریتم و تأثیر آن در ادامه با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

تأثیرات و عملکرد الگوریتم گوگل بر بهینه سازی وب سایت

گوگل دلیل ارائه الگوریتم تپه را بررسی اعتبار صفحات وب بر حسب محتوا و داده های درون آنها و علاوه بر این لینک های خارجی سایت ها می دانند. در حقیقت این الگوریتم با ارزیابی نمودن کیفیت محتوا های صفحات وب و حقیقی بودن لینک ها اعتبار یا عدم اعتبار وب‌سایت‌ها را مشخص م ی‌کند و پس از آن به آنها رتبه می دهد.

سازندگان و طراحان الگوریتم هیلتاپ گوگل بر این معتقدند که نقل قول از محتوای یک صفحه وب در وب سایت های مرجع نشان از اعتبار آن صفحه می باشد و به اعتقاد توسعه دهنده الگوریتم هیلتاپ هرچقدر تعداد لینک های خارجی از یک صفحه وب در صفحات مرجع بیشتر باشد مسلماً میزان اعتبار آن صفحه نیز بالاتر می‌ رود.

در صورتی که بخواهیم الگوریتم هیلتاپ را در بررسی لینک ها و همچنین عملکرد آن در این مقوله بدانیم این است که برای اعتبار سنجی و صفحات وب جهت لینک سازی ها از طریق سایت های مرجع مستقل ایجاد شود و هیچ گونه ارتباطی میان سایت های نقل‌ قول کننده با صفحه لینک شده مجاز نمی باشد.

به بیان راحت تر در صورتی که وب سایتی برای بالا بردن اعتبار خود تلاش کند تا لینک های خارجی از راه سایت های متعلق به خود ایجاد شود هرگز موفق به دریافت امتیاز از این الگوریتم نخواهد بود. این الگوریتم با دقت فراوان هرگونه ارتباط مخفیانه میان وب‌سایت‌ها را شناسایی و سایت‌های مذکور که اقدام به دو زدن این الگوریتم کرده اند را جریمه می نماید.

این جمله را بار ها در مقاله سایت برتر شنیده اید، تولید محتوای با کیفیت معتبر و منحصر به فرد می توانید امتیاز بالایی از الگوریتم کسب نمایید. روند دریافت بک لینک از وب‌سایت‌ های موجب باید یک روند طبیعی داشته باشد و بر حسب محتوای معتبر موجود در صفحات صورت بگیرد .به همین علت صاحبان وب سایت برای بالا بردن رتبه سایت خود به جای استفاده از شیوه های غلط و سوء استفاده بهتر است بر کیفیت محتوای موجود در صفحات وب تمرکز نمایند.

نکات مهم در رابطه با الگوریتم تپه و تفاوت آن با دیگر الگوریتم ها

از نکات مهم در رابطه با الگوریتم هیلتاپ به ارزیابی ارتباط میان وب سایت ها با این الگوریتم برمی گردد. در صورتیکه تمایل دارید وب سایت خود را به عنوان وب سایت مرجع به الگوریتم تپه معرفی کنید باید دقت داشته باشید که وبسایتتان و وب سایت هایی که با آنها به شبکه سازی می پردازید به عنوان وب سایت مستقل شناخته شود.

جهت اثبات مستقل بودن سایت سه فاکتور مهم مورد بررسی قرار می‌ گیرد:

-در قدم اول عدم یکسان بودن آدرس آی پی وب سایت ها با سه بلوک اول

– قدم دوم تفاوت در بخش عمومی نام دامنه وب سایت ها

-آخرین مورد عدم ارتباط میان سایت اصلی و سایت ارائه دهنده لینک خارجی

اگر بخواهیم تفاوت الگوریتم تپه را از میان الگوریتم های موجود بیان کنید فرق آن با الگوریتم پیچ این است که در نحوه رفتار آنها تفاوت وجود دارد. به گونه ای که الگوریتم پیج رنک با ارزیابی لینک دهی وب سایت ها به عنوان یک الگوریتم ارتباط سنج عمل کرده در حالیکه الگوریتم تپه گوگل بر روی صفحات مرجع و تخصصی فوکوس دارد.

این الگوریتم پیج رنگ اعتبار وب سایت را بر اساس تیم های خارجی صفحات تعیین می‌ کند به گونه‌ای که این عملکرد در الگوریتم هیلتاپ جامع تر می باشد زیرا پیج رنک تنها تعداد لینک را در نظر می‌ گیرد و به هیچ عنوان اعتبار و کیفیت محتوا برایش مدنظر نیست.

از طرف جهت بهبود عملکرد پیج رنگ این الگوریتم ارائه داده شده تا به عملکرد بهتر پیج رنگ کمک نماید. الگوریتم هیلتاپ با اعتبار سنجی صفحات وب تنها صفحات تخصصی را مورد بررسی قرار می‌ دهد و به بررسی تمام وبسایت نمی پردازد.

روش کار این الگوریتم به گونه ای است که در ابتدا با شناسایی صفحات معتبر و تعیین آن ها با برچسب مرجع به بررسی صفحاتی که از طریق سایت های جعلی ساخته شده‌ اند می پردازد و محتوای تخصصی و مرتبط با موضوعات جستجو را می یابد.

دریافت امتیاز از الگوریتم تپه با سئو صفحات وب

برای بهینه سازی وب سایت ها و هماهنگی آن با عملکرد الگوریتم تپه گوگل باید موارد زیر را به دقت بررسی و پیاده سازی نمایید:

حتماً اولویت را بر وب سایت های مرجع در موضوع مورد نظر بگذارید و برای شناسایی این ها لینک های موجود در صفحه جستجوی (serp) مراجعه کنید. با بررسی وب سایت هایی که محتوای مرتبط با صفحات تان را ارائه می دهند و دقت بر روی مرتبط بودن موضوع مورد جستجو می توانید به راحتی وب سایت های مرجع معتبر را بیابید.

همچنین پس از پیدا کردن وب سایت های مرجع و معتبر به شبکه سازی با آنها اقدام کرده و سعی کنید تا فرایند لینک سازی در وب سایت های معتبر به طور طبیعی و صحیح انجام شود و از لینک سازی با صفحات به افراد غیر واقعی نیز خودداری نمایید.

در مرحله بعدی اولویت را بر روی لینک سازی با وب سایت های مختلف قرار دهید و در صورتی که تمامی لینک سازی تان را با وب سایت های مرجع و متخصص انجام می دهید امکان دارد از لحاظ گوگل مشکوک بیاید پس بهتر است علاوه بر وب سایت های مرجع به لینک سازی با سایت های با اعتبار متوسط یا کمتر بپردازیم.

جمع بندی

در صورتی که بخواهیم این مقاله را جمع بندی کنیم با توضیحاتی که در رابطه با عملکرد و رفتار الگوریتم هیلتاپ خدمتتان عرض نمودیم، به هیچ عنوان قدرت لینک سازی را در وب سایت های معتبر دست کم نگیرید. همچنین با وجود الگوریتم های جدیدی که از طرف گوگل ارائه می شود و به روز رسانی و الگوریتم های قدیمی لینک سازی خارجی به هیچ عنوان زیر سؤال نمی‌ رود و این موضوع همواره به عنوان یکی از موارد مهم و اصلی در سئو وب سایت ها به حساب می آید. به کارگیری لینک سازی غیر واقعی و نامعتبر شما را از هدف تان دور کرده و باعث می شود تا از طرف گوگل متحمل جریمه شوید. پس در این کارت دقت زیادی نمایید، همچنین اگر به فکر راه اندازی یک وبسایت با لینک سازی صحیح و همچنین محتوای باکیفیت هستید تیم سایت برتر از این طریق به شما کمک می نمایند تا وب سایت شما را با ساختاری درست و با قوانین گوگل بدون جریمه در بهترین در رتبه نتایج جستجو قرار دهد.