می توان به جرات گفت که گوگل ترندز کارآمد ترین ابزاری است که توسط گوگل عرضه شده است. این سرویس در سال ۲۰۰۶ توسط گوگل ارائه شد و امروزه توسط وب مسترها و کاربران به میزان زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. با به کار گیری این سرویس می توان آمار کلی سایت را به دست آورد و برای پیشرفت رتبه سایت تلاش کرد، در واقع این سرویس برای بهینه سازی و سئو سایت بهترین گزینه می باشد، به همین علت در این مقاله قصد داریم تا به معرفی این سرویس کاربردی و منحصر به فرد بپردازیم. ما را همراهی کنید.

 

گوگل ترندز ابزار همه کاره گوگل

در ابتدای ارائه سرویس گوگل ترندز، این سرویس دارای قدرت زیادی نبود و گاهی پیش می‌آمد که تا مدت ها گوگل آن را به ‌روز نکند. اما از سال ۲۰۱۷ به بعد این سرویس هر لحظه به روز می شود و به همین علت برای سئو و بهینه سازی سایت بهترین گزینه است. با وجود این سرویس می توان بازاریابی اینترنتی خود را گسترش داد و رتبه بالاتری را به دست آورد. همه ی سایت های اینترنتی علاقه مندند تا با افزایش ترافیک سایت خود مشتری های بیشتری را جذب کنند. Google Trends می ‌تواند کاری کند که میزان کاربران فعال سایت شما افزایش چشمگیری پیدا نماید و به این ترتیب شما بتوانید سود بیشتری را به وسیله سایت خود به دست آورید. مهمترین کار Google Trends نمایش کلمات کلیدی ترند شده است و شما می توانید با جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر خود روند جستجوی آن را در طول یک زمان مشخص به دست آورید. علاوه بر آن این سرویس امکانی را فراهم می کند که کلمات کلیدی را با یکدیگر مقایسه کنید. در واقع شما می توانید روند جستجوی کلمات کلیدی مختلف را توسط مردم سرتاسر جهان، با تفکیک منطقه جغرافیایی شان به دست آورید و به این طریق کسب و کار خود را رونق بیشتری ببخشید.

 

چگونه با گوگل ترندز ترافیک سایت را افزایش دهیم؟

در ابتدا باید بگوییم که شما می توانید در کنار Google Trends از ابزار قدرتمندی به نام کیورد پلنر استفاده نمایید. با به کارگیری این ابزار می توان کلمات کلیدی که به میزان بیشتری جستجو شده را پیدا کرد. ممکن است با خود بگویید که با این وجود نرم افزار گوگل ترندز به چه کاری می آید؟ فرض کنید با جستجوی کلمات کلیدی پر استفاده در رابطه با یک موضوع خاص به دو کلمه کلیدی که جستجوی زیادی داشته‌اند برخورده باشید، در این صورت کدام را انتخاب خواهید کرد؟ اینجاست که سرویس Google Trends به کمک شما خواهد آمد و با وجود آن می توان مقایسه کاملی بین این دو عبارت انجام داد. در کنار این مورد می توان ایده های جدیدی را برای تولید محتوا به دست آورد. پیدا کردن تعداد لینک بیشتر و بهینه سازی سایت با استفاده از این سرویس به سادگی امکان پذیر خواهد بود، به همین علت است که می‌توان گفت این سرویس ابزاری همه کاره است. در این سرویس تمامی اعداد و ارقام ارائه شده نسبی است یعنی عدم جستجو در رابطه با یک کلمه کلیدی صفر و بیشترین میزان جستجو با عدد ۱۰۰ در نظر گرفته خواهد شد تا به این ترتیب درک اعداد و ارقام ساده تر صورت بپذیرد. در واقع در این سرویس روند تغییرات مد نظر است، چرا که واژه Trend به معنای روند می باشد و آمار به طور دقیق قرار نخواهد گرفت.

 

گوگل ترندز چیست؟-طراحی سایت برتر رایانه

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

آموزش کار با گوگل ترندز

در مرورگر خود عبارت گوگل ترندز یا Google Trends را سرچ کنید و وارد این سرویس شوید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: ابتدا کلمه کلیدی مورد نظر خود را سرچ نمایید.

مرحله 2: صفحه جدیدی برایتان باز می شود که در آن قسمت می توانید کشور مورد نظر، بازه زمانی جستجو، دسته بندی موضوعی عبارات و نوع جستجو را انتخاب کنید.

World wide : کشور مورد نظر خود را انتخاب کنید. در صورتی که قصد دارید تا در رابطه با سایت خود اطلاعاتی را به دست آورید، بهتر است ایران را انتخاب کنید چرا که مطمئناً از سایت های فارسی زبان تنها هم وطنان شما بازدید می‌کنند.

Past 7 days: شما می توانید برای جستجوی خود یک بازه زمانی تعیین کنید. شما می توانید کلمه کلیدی مورد نظر خود را در بازه زمانی چند ساله یا چند روزه بررسی نمایید، البته در صورتی که بخواهید از این بررسی ها در جهت سئو سایت خود استفاده کنید، انتخاب بازه زمانی کوتاه نهایتاً تا یک سال مناسب‌تر خواهد بود.

All categories: در این قسمت موضوع مورد نظر خود را انتخاب کنید که می تواند شامل کتاب و ادبیات، هنر و سرگرمی، انواع اتومبیل، مد و زیبایی، الکترونیک و … باشد.

Web Search:  شما می توانید جستجوی خود را سازماندهی کرده و با توجه به نوع نیاز خود جستجو را روی تصاویر، اخبار، محصول و جستجو در یوتیوب قرار دهید.

مرحله 3: در نهایت می توان تا 5 واژه را با یکدیگر مقایسه کرده و گروه‌های با واژه های مختلف ایجاد کنید. در هر گروه تا ۲۵ واژه می توان قرار داد. برای مثال یک گروه می تواند شامل توپ، لباس ورزشی و زمین چمن باشد. بین این واژگان باید از علامت + استفاده کنید که به معنای یا است. به این صورت جستجوی شما می‌تواند شامل توپ یا لباس ورزشی و یا زمین چمن باشد.

 

بیشتر بخوانید: طراحی سایت ساختمانی

 

سخن آخر

در نهایت به شما پیشنهاد می شود تا در صورت علاقه به ایجاد وب سایت شخصی و خدماتی و سئو سایت با شماره های مندرج تماس بگیرید و از کارشناسان تیم برتر رایانه مشاوره رایگان دریافت نمایید. از همراهی شما با تیم برتر رایانه تا پایان این مقاله سپاس گزاریم و امیدواریم که این مقاله مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.