در صورتی که با فضای کسب و کارهای آنلاین و طراحی سایت آشنا باشید می دانید که سئو مهمترین و معتبرترین روشی است که از طریق آن میتوانید سایت خود را ارتقاء دهید. بسیاری از افراد مبتدی فکر می کنند که با تکرار زیاد از حد کلمات و عبارات اصلی صفحه و مقاله می ‌توانند آن نوشته و یا صفحه را در نتایج گوگل بالا ببرند، در صورتی که این تکنیک کاملاً اشتباه است. وب مستران تازه کار همواره به دنبال میانبر و روش‌های زود بازده برای ارتقاء سئو سایت خود هستند که از این طریق با دور زدن الگوریتم های گوگل با  شیوه‌ های سئو کلاه ‌سیاه این کار را انجام می دهند. از رایج ترین راهکارهای نادرست سئو کلاه سیاه کیورد استافینگ است. در این مقاله از سایت برتر قصد داریم تا در رابطه با مفهوم Keyword Stuffing همچنین انواع آن صحبت نماییم و معایب استفاده از آن را شرح دهیم؛ در ادامه با ما همراه باشید.‌‍

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

تعریف ساده کیورد استافینگ

به بیان ساده تر کیورد استافینگ ترفند بسیار قدیمی برای گوگل می باشد که امروزه آن را جزء تکنیک های سئو کلاه سیاه می‌ دانند و در حال حاضر این نوع ترفند کاملاً منسوخ شده است. کیبورد استافینگ یک عبارت انگلیسی است که ترجمه آن پر کردن کلمات می باشد. بدین معنا که برخی از طراحان سایت و وب مستران قبل از به روز رسانی الگوریتم های گوگل جهت کسب رتبه بهتر در نتایج گوگل صفحات و مقالات وب سایت خود را پر از کلمات کلیدی می کنند که الگوریتم های جدید گوگل متوجه این موضوع می شوند و همین امر باعث افت رتبه وب سایت خواهد شد.

نکته ای که بسیاری از تازه کاران در این زمینه باید بدانند این است که این ترفند امروزه هیچ کارایی ندارد و نه تنها موجب رشد و پیشرفت وبسایت نمی شود بلکه رتبه و سئو سایت تان نیز افت خواهد نمودو پس برای تمرکز بر روی سئو تکنیکال این ترفند را فراموش نمایید و از طریق دیگر شیوه ها می توانید وب سایت خود را با یک رتبه ساده در نتایج گوگل مشاهده کنید. در ادامه قصد داریم با انواع Keyword Stuffing آشنا شویم تا شما این مفهوم را به طور جامع درک کنید، پس همچنان ما را همراهی نمایید.

آشنایی با انواع کیورد استافینگ

در این قسمت قصد داریم تا شما را با انواع کیورد استافینگ آشنا کنیم تا از این طریق مانع استفاده از آن شویم.

تکرار زیاد عبارت اصلی

از رایج ترین نوع آن به کار بردن بیش از حد عبارت کلیدی در صفحات وب سایت و نوشته ها می باشد. فرض کنید که شما میخواهید در رابطه با طراحی سایت با وردپرس مقاله ای را نوشته و در وبسایت بگذارید و کلمه کلیدی آن مقاله را “طراحی سایت” بگذارید. در صورتی که از این کلمه کلیدی بیش از حد در مقاله نوشته وبسایت خود استفاده کنید به گونه‌ای که چشم کاربر و خواننده از دیدن آن اذیت شود، در واقع شما این تکنیک keyword stuffing را در صفحه وب سایت تان به کار بردید.

آشنایی با انواع کیورد استافینگ

به کارگیری کلمات غیر مرتبط

مطمئناً برای تان پیش آمده است که پس از آن که کلمه کلیدی را در گوگل جستجو کردید و وارد وبسایت شدید می ‌بینید که نویسنده آن مقاله یا طراح با به کار بردن کلمات و عبارات غیرضروری باعث شده تا مقاله برای خواننده جذاب نباشد. در واقع این عمل نه تنها به نویسنده مقاله کمک نمی کند بلکه باعث می شود تا به آنچه که می خواهد دست پیدا نکند و از آن صفحه خارج گردد. این امر به تنهایی عامل بسیار مهمی جهت پایین آوردن رتبه سایت ذکر شده می شود.

به کارگیری کلمات کلیدی خارج از موضوع صفحه یا برگه

مشکل دیگر که در میان بسیاری از وب سایت ها به چشم می خورد به کارگیری کلمات کلیدی غیر ضروری یا خارج از موضوع متن و صفحه مقاله می باشد. بدان معنی که موضوع مقاله و برگه با آن کلمه کلیدی همخوانی ندارد. این کار بدین معناست که مدیر قصد دارد با تولید کردن محتوا و کلمات کلیدی به کار برده شده در گوگل رتبه بگیرد اگر چه بی ربط با موضوع اصلی صفحه باشد اما باز هم به کار گرفته می‌ شود.

راهکارها و تکنیک های ساده برای جلوگیری از کیورد استافینگ

در واقع می توانید با داشتن یک برنامه کامل و درست برای تراکم کلمات کلیدی و استفاده زیاد از حد کلمات کلیدی را به حداقل برسانیم. در ادامه چهار برنامه راهبردی و مهم در این مورد را بیان خواهیم نمود همچنان با ما همراه باشید.

در وهله اول می ‌بایست برای هر صفحه یک عبارت و کلمه کلیدی اختصاصی داشته باشید و بدانید که میخواهید از چه کلماتی در هر کار چند بار استفاده کنید.

برای محتواهای بیش از ۳۰۰ کاراکتر از عکس نیز استفاده کنید و به جای استفاده از کلمه کلیدی در متن عکس به کار ببرید.

در این بخش سعی کنید عبارات و کلمات شبیه به کلمه کلیدی آن مقاله استفاده کنید، همچنین می توانید از مترادف و هم خانواده های کلمه کلیدی صفحه را به مقاله بیافزایید.

در نهایت اگر برای ایجاد وب سایت از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید پیشنهاد می‌شود تا چگالی کلمات کلیدی مورد نظرتان را با استفاده از رنگ مث، افزونه های یواست و … بررسی نمایید.

نکته بسیار مهمی که در میزان تکرار کلمات کلیدی کمک می‌کند این است که برای کلمه کلیدی هدف چگالی مناسب را رعایت نمایید. باید برای کلمه کلیدی هدف به طور طبیعی با فواصل منطقی و کاملاً هماهنگ در سراسر مقاله به کار ببریم به طور کلی می توان گفت به هیچ عنوان در به کارگیری کلمات کلیدی زیاده ‌روی نکنید و فقط در جایی از آن استفاده کنید که احساس می کنید که مناسب استو با محدود کردن چگالی کلمه کلیدی به زیر ۲ درصد می توانید استانداردهای سئو را رعایت و از کیورد استافینگ جلوگیری نمایید.