بسیاری از خوانندگان مقاله های سایت برتر در رابطه با فضای میزبانی که بر روی سرور قرار می گیرد که به یک وبسایت اختصاص داده می‌شود یا همان هاست آشنا هستند. از طرفی در رابطه با پایتون و ویژگی های آن اطلاعات جامعی در اختیارتان قرار داده ایم. اما اکنون قصد داریم تا در رابطه با کارایی هاست پایتون صحبت نماییم. از آنجایی که برای راه اندازی وب سایت و خرید هاست به یک سایت خدمات هاستینگ احتیاج دارید برای این کار با گزینه های زیادی مواجه می شویم. از جمله این گزینه ها لینوکس وردپرس، cms، ویندوز، پایتون و غیره می باشد. از آنجا که خدمات هاست بسیار گسترده است بیشتر اوقات نمی دانیم چرا، چگونه و یا کدام یک را برگزینیم. بابت انتخاب و خرید هاست مناسب هیچگونه نگرانی نداشته باشید زیرا در این مقاله در تلاشیم تا به این پرسش شما پاسخ دهیم تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید و با هاست پایتون و کارایی آن آشنا گردید، در ادامه ما را همراهی نمایید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

بررسی انواع هاست و معرفی هاست پایتون

در واقع برای قرار دادن محتوا در وبسایت، تصاویر،کدهای سایت و غیره باید در فضایی به نام هاست آنها را ذخیره کنیم. هاست به عنوان یک فضای شخصی با حفظ داده ها و اطلاعات بر روی سروری خاص قرار می گیرد که به دو هاست ویندوز و لینوکس تقسیم می شوند. البته تقسیماتی دیگری نیز وجود دارد که در مقالات بعدی در رابطه با آنها صحبت خواهیم نمود.

پیش از آشنایی با هاست پایتون یک پیش زمینه ای در رابطه با این دو هاست یعنی لینوکس و ویندوز خدمتتان عرض می نماییم. هاست لینوکس سیستم عامل ارائه شده لینوکس و هاست ویندوز سیستم عامل ارائه شده ویندوز می باشد.

به طور مثال اگر زبان برنامه نویسی وب سایت تان php باشد استفاده از هاست لینوکس گزینه مناسبی است. درواقع هاست های ویندوزی به هیچ عنوان از زبان های مانند php پشتیبانی نمی کنند.

اما اگر وبسایتی دارید که با ASP کار می نماید بهترین انتخاب نیز هاست ویندوز می باشد.  سؤالی که برای بسیاری از خوانندگان پیش می‌ آید این است که مناسب ترین هاست برای سیستم مدیریت محتوا چیست؟

جواب این سؤال بسیار واضح است و همانطور که گفتیم سیستم مدیریت محتوای وردپرس که با php ساخته شده است بهترین هاست برایش هاست لینوکس می باشد. و اما پایتون، این زبان برنامه نویسی در سال ۱۹۸۰ میلادی معرفی شده است و آن زمان هیچ کس فکرش را نمی کرد تا به یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی تبدیل شود.

اگر به دنیای برنامه نویسی به عنوان یک سرزمین گسترده نگاه کنیم پایتون حاکم بخش بزرگی از آن خواهد بود. به عنوان یک زبان تمام عیار به یک نوع خاص از نرم افزار محدود نمی شود. برای تجزیه و تحلیل داده ها یا طراحی وب سایت و ساخت بازی‌ های کامپیوتری گزینه مناسبی است.

محبوبیت این زبان و کاربرد بالای آن برای تجزیه و تحلیل داده ها باعث شده تا پایتون را به عنوان تأثیرگذارترین و مناسب ترین زبان برنامه نویسی امروزی بشناسیم.

تعریف هاست پایتون و کارایی آن

پخش عمده کارایی هاست پایتون در وب سایت

سه دسته اصلی به عنوان کارایی پایتون میتوان تعریف نمود: توسعه برنامه های کاربردی، اسکریپت نویسی،  دانش داده که شامل یادگیری ماشین تجزیه و تحلیل داده ها و غیره می شود.

در هاست پایتون اگر طراحی سایتی را با پایتون انجام داده‌اید باید از یک میزبان وب کمک بگیرید تا کار را برایتان آسان تر نماید. ویژگی ها و برنامه های هاست پایتون باعث می‌شود تا نصب ماژول های آن برای تان راحت شود. از طرفی بهره وری و سرعت بالای آن دیگر ویژگی های خوب آن است.

پایتون از نوع هاست لینوکسی می باشد که جهت استفاده برای برنامه های طراحی شده با آن باید به نصب پیش نیازهای مربوطه بر روی سرور بپردازیم.

هاست پایتون به صورت اشتراکی برای برنامه نویسانی که از این زبان استفاده می کنند نیاز است. از طرفی بیشتر کمپانی ها به علت کمبود علم فنی نمی توانند از هاست اشتراکی بهره ببرند، به همین علت مجبور هستند تا به ایجاد یک سرور مجازی بپردازند.

این نسخه برای اکثر پروژه ها مقرون به صرفه نمی باشد و توصیه می کنیم با اندکی تحقیق و آمار گیری شرکت هایی که علم فنی بالایی در این رابطه دارند و هاست اشتراکی پایتون را ارائه می دهد کمک بگیریم.

علت استفاده کاربران از هاست پایتون

در صورتی که از زبان برنامه نویسی پایتون در ایجاد اپلیکیشن ها و وب سایت های خود استفاده می کنید. از طریق هاست پایتون جهت تطبیق بهتر وبسایت هاست و بهره‌مندی از سرعت بالا ببرید.

سؤال اینجاست که چرا کاربران این نوع زبان برنامه نویسی را انتخاب می کنند؟

اولین علت انتخاب این زبان برنامه نویسی عدم احتیاج به کد می باشد. به این منظور با صرف نظر از کامپایل کردن کد در وقت تان صرفه جویی می شود. بنابراین می‌ توانید تمامی برنامه های خود را در سیستم عامل مک، ویندوز و انواع یونیکس اجرا نمایید.

دومین علل انتخاب کاربران از پایتون کد نویسی کارآمد آن است. به عنوان یک پلتفرم قدرتمند و زیبا برای توانمند سازی برنامه نویسان ارائه می شود. هم چنین اکثر کاربران با تجربه و حتی تازه کار می‌ توانند به سرعت خود را با این زبان تطبیق دهند. پایتون کلیه عبارات را از طریق اعلام، احتمال، خطا، تورفتگی یا نقطه گذاری و همچنین حذف درهم ریختگی بصری سازماندهی می نماید.

یادگیری آسان این زبان برنامه نویسی و داشتن کد نویسی خوانا و آسان باعث می شود تا هم برنامه نویسان و با تجربه و هم مبتدیان بتوانند آن را فراگیر و به راحتی از آن استفاده کنند.

در آخر به عنوان یک کتابخانه استاندارد غنی در پایتون احتیاج به نصب بسته ها به طور مجزا نیست و شامل پشتیبانی و ابزارهایی برای ایجاد طرح گرافیکی، پروتکل‌ ها آزمایش اتصال به پایگاه‌ های داده و تجزیه می باشد.

به عنوان نتیجه گیری در رابطه با مبحث امروز علت محبوبیت روز افزون وب سایت های پایتون همچون جنگو، توسعه دهندگان تازه کار برای طراحی وب سایت های خود با هاست ارزان و مقرون به صرفه به این نوع هاست جذب خواهند شد. به همین علت هاست پایتون اشتراکی انتخاب بسیار مطلوبی برای این دسته از افراد است و آن ها را از خرید سرور مجازی یا سرور اختصاصی و با پرداخت هزینه بالا بی‌ نیاز خواهد نمود.