دغدغه بسیاری از افراد و تیم های تولید کننده محتوا این است که محتوایی تاثیرگذار تولید کنند. این مسئله باعث خواهد شد تا کاربران بیشتری از محتوا دیدن کرده و به این صورت ویو سایت افزایش یابد. با توجه به این که امروزه محتوای قرار گرفته در سایت ها و فضای مجازی تعیین کننده رنکینگ شما خواهد بود، نمی توان تولید محتوا را نادیده گرفت و این باعث شده تا تمامی تیم ها در جهت رقابت با سایرین زمان گذاری بیشتری روی محتوا نویسی داشته باشند. در این مقاله قصد داریم در رابطه با یک محتوای اثرگذار توضیحات کاملی را ارائه کنیم. ما را در ادامه همراهی نمایید.

مراحل پیش تولید محتوای اثرگذار

1: انتخاب موضوع: موضوع محتوا اهمیت زیادی در تاثیرگذاری آن دارد، به همین علت است که ابتدا باید بررسی کنید چه موضوعاتی با استقبال بیشتری از طرف کاربران رو به ‌رو می‌شوند. در صورتی که قصد دارید در رابطه با تخصصی خاص مطلب بنویسید، ببینید که چه چیزی در این زمینه مورد نیاز متخصصان و کارآموزان می باشد و در رابطه با آن بنویسید. برای پیدا کردن موضوع مناسب می توانید گشتی در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام بزنید و با آنالیز موضوعات مختلف محبوب ترین موضوعات را انتخاب کنید.

2: انتخاب روش تولید محتوا: تولید محتوا تنها به صورت متنی نمی باشد و شما می توانید از محتوای تصویری نیز استفاده کنید. در واقع هر نوع تصویر،  ویدیو، صوت و نوشته که مخاطبی را به سمت خود جذب کند می تواند به عنوان محتوا شناخته شود. برای ایجاد یک محتوای اثرگذار ابتدا باید روش تولید محتوا را انتخاب کنید که این با توجه به محل بارگذاری تعیین می شود. برای مثال در سایت استفاده از محتوای نوشتاری مناسب تر است و در سوشیال مدیایی مانند اینستاگرام محتوای ویدیویی و تصویری بازدید بیشتری را به همراه خواهد داشت.

3: انتخاب تیتر جذاب: حال زمان انتخاب تیتر است. هر چه تیتر نوشته ی شما جذاب تر باشد افراد علاقه بیشتری به مطالعه مطلب نگاشته شما نشان می دهند، بنابراین بهتر است برای این کار زمان کافی صرف نمایید تا مخاطبان شما چندین برابر شود.

چگونه محتوای اثرگذار تولید کنیم؟ - برتر رایانه

 

ایجاد محتوای اثرگذار در چهار گام

1: شروع طوفانی: با شروعی طوفانی می توان یک محتوای اثرگذار خلق نمود. شروع محتوای شما باید به گونه ای باشد تا افراد علاقه مند به مطالعه ادامه ی متن شوند. در رابطه با محتوای ویدیوی نیز این مسئله بسیار تاثیر گذار می باشد. محتوای خود را به صورتی آغاز کنید که ذهن مخاطبان را درگیر نماید و کاربران متن را تا پایان دنبال کنند.

2: پیام درستی را انتقال دهید: حالا زمان نگارش محتوا است. ابتدا باید بررسی کنید که با نگارش این محتوا چه هدفی را دنبال می کنید؟ بهتر است که روی هدف خود تمرکز کرده و از این شاخه به آن شاخه پریدن اجتناب کنید. سعی کنید تا از مواردی که باعث می‌شوند تا محتوا سرگرم کننده تر شود مانند تصاویر، نمودار و ویدیو استفاده کنید و اطلاعات درستی را به مخاطبان خود منتقل نمایید.

3: ویرایش محتوا: شما تقریباً ۸۰ درصد مراحل تولید محتوای تاثیرگذار خود را کامل کرده‌اید و حالا زمان ویرایش آن است. این مسئله مهم ترین گام تولید محتوا است، چرا که تمامی ایرادات احتمالی و مشکلات نگارشی به این صورت مشخص می‌شوند. برای خوانایی بهتر محتوای خود حتما از علائم نگارشی استفاده کنید تا به این طریق رتبه بالاتری به دست آورید.

4: بهینه سازی محتوا: محتوای سئو شده تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت، به همین علت سعی کنید تا پاراگراف های نوشته شده کوتاه باشد و جملات ساده ای در آن قرار گیرد. تا می توانید محتوای خود را مرحله‌ به مرحله و دسته بندی شده جلو ببرید تا مخاطب علاقه مند به همراهی با شما شود. تمامی اصول بهینه سازی یا سئو را در نوشته خود رعایت کنید تا محتوای شما اثر گذاری بیشتری داشته باشد و ویو بیشتری بگیرد.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: تأثیر تولید محتوا بر قیف بازاریابی

با رعایت چهار نکته کلیدی محتوای اثرگذار خلق کنید

سبز بنویسید

محتوای اثرگذار محتوایی است که مستند باشد و برای جلب نظر مخاطبان به دروغ متوسل نشده باشد. این نوع محتوا پایدار و تاثیر گذار است و تا مدت ها مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد. بنابراین تا می‌توانید سبز بنویسید.

کمیت یا کیفیت؟ مسئله این است!

از نظر شما کمیت محتوا اهمیت بیشتری دارد یا کیفیت آن؟ مطمئناً هر دو این موارد دارای اهمیت هستند و نمی شود گفت که یکی بر دیگری ارجحیت دارد، اما بهتر است کیفیت را فدای کمیت نکنید و از اضافه گویی و ذکر نکات بی اهمیت خودداری نمایید.

کپی محتوای دیگران ممنوع

کپی کردن محتوای افراد دیگر نه تنها سودی برای شما ندارد بلکه باعث پنالتی گوگل و ایجاد جریمه برای سایت شما نیز خواهد شد، بنابراین از کپی کردن خودداری کنید و سعی کنید تا ایده جدیدی را استارت بزنید. البته شما می توانید مطالب قرار گرفته در دیگر سایت ها را نیز بررسی کنید و نکاتی را از آن ها بردارید اما بهتر است تا ایده خود را دنبال کنید.

به روز باش!

یک تولید کننده محتوا باید بتواند هر روز اطلاعات خود را به روز کرده و همواره به دنبال یادگیری باشد. اگر محتوای تخصصی تولید می کنید اطلاعات خود را در این زمینه آپدیت کنید و در صورتی که در رابطه با موضوعات گوناگونی محتوا ایجاد می‌کنید سعی کنید در رابطه با آن ها اطلاعات بیشتری کسب نمایید، همچنین در این میان همیشه یک دیکشنری و فرهنگ لغت کنار خود داشته باشید و دایره واژگان خود را بالا ببرید.

معرفی مجموعه برتر رایانه

مجموعه برتر رایانه با چندین سال سابقه در تولید محتوا، طراحی سایت و مدیریت سایت امکانی را فراهم می کند تا شما بتوانید در موتورهای جستجوگر رتبه بالاتری را بدست آورید و به این طریق سود بالایی را حاصل نمایید. شما عزیزان می توانید از طریق شماره های مندرج با کارشناسان ما تماس گرفته و از آن ها مشاوره رایگان کسب کنید. با طراحی سایت شخصی و خدماتی در های تازه ای را در دنیای مجازی به روی خود باز کنید.