تلاش های قانونی و یا غیر قانونی که برای دسترسی و سوء استفاده از یک شبکه خصوصی یا سیستم کامپیوتری می شود عمل هک کردن می نامند. این عمل زمانی اتفاق می ‌افتد که فردی که در اصطلاح به آن هکر می گویند بتواند از صفحه سیستم امنیتی یا سیستم ‌های کامپیوتری عبور کند و به اطلاعات آن دسترسی پیدا نماید. هکر فردی است که مهارت و علم خود را جهت یافتن نقاط ضعف و باگ ها در سیستم های کامپیوتری صرف نموده است. این افراد در زمینه برنامه نویسی رایانه ای مهارت بالایی دارند و برای کشف نقاط ضعف تمامی فعالیت های سیستم های کامپیوتری و شبکه های مختلف را یاد می ‌گیرند. در این مقاله از سایت برتر در رابطه با هک کردن و هکر کلاه قرمز صحبت خواهیم نمود با ما همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

اهداف هکران کلاه قرمز جهت هک سیستم های مختلف

هکر کلاه قرمز با اهداف مختلفی به هک سیستم های کامپیوتری می پردازند گاهی اوقات این هکرها برای سرگرمی و هیجان دست به این کار می ‌زنند و برخی دیگر با دستیابی به شهرت در شرکت هک شده شغلی به دست می آورند. بعضی از آنها نیز به صورت غیرقانونی در سازمان‌های مختلف کار می کنند و در ازای پول اقدام به انجام دستورات شرکت های غیر قانونی می نمایند.

اهداف هکران برای سیستم ها با یکدیگر فرق دارند گاهی هک سیستم برای مختل نمودن خدمات انجام می شود. این نوع افراد که به دنبال معرفی خود و اعلام قدرت هستند تنها دوست دارند تا اطلاعات را از بین ببرد و با تنظیم بیانیه ‌ای در وب سایت حذف شده خودشان را در آن معرفی کنند.

گاهی این عمل را نیز به دستور فرد دیگر انجام می دهند و با این کار عمل خدمات مقصد را مختل کرده به گونه ای که دیگر قادر به سرویس دهی نمی باشند. اما بیشتر هک ها با هدف کسب پول انجام می شود ، در این مورد هکرها با عمل هک ‌کردن اطلاعات ، سیستم شرکت‌ ها و سازمان ‌ها را انجام می ‌دهند و در عوض جهت بازگردانی اطلاعات درخواست پول می کنند و یا اقدام به دستیابی اطلاعات محرمانه در سیستم هایی مثل بانکداری آنلاین ، فروشگاه آنلاین و … که در زمینه معاملات مالی فعالیت می کنند ، می پردازند.

اکثرهکرها نیز با هدف معینی اقدام به هک سیستم ها می کند ، بعضی از آنها آرمان گرا بوده و برای افشای بی‌عدالتی دست به این کار غیرقانونی می ‌زنند. بعضی از آنها نیز با انگیزه های سیاسی و مخالف دولت این کار را می‌ کنند. برای نمونه یکی از این گروه ها هکتیویست نامیده می شوند که به علت های چالش برانگیز و نابودی بسیاری از دولت ‌ها در سراسر جهان محبوبیت زیادی دارند. آنان بیشتر گروه های مذهبی ، دولت ها و جنبش ها را مورد هدف قرار می دهند. یک برنامه خاص را تبلیغ یا اطلاعات و نتایج آن را عوض می کنند برای نمونه تغییر آرا در انتخابات.

بیشتر بدانید : آموزش هکر شدن

نحوه عملکرد هکر کلاه قرمز

اهداف هکران کلاه قرمز جهت هک سیستم های مختلف

کلاه قرمز ها خیلی مشابه هکرهای کلاه سفید عمل می ‌کنند و هدفشان محافظت از امنیت یک سازمان و شرکت می باشد. این نوع هکران دست به هرکاری می‌ زنند تا جلوی کلاه سیاه ها را بگیرند دقیقاً همین “هر کاری می ‌کنند” وجه تمایز آن با هکران کلاه سفید است. کلاه قرمز ها به طور معمول به قانون خاصی پایبند نمی باشند و در صورتیکه کلاه سیاهی اقدام به خرابی کند آنها جلویش را می گیرند و تلافی می کنند.

هکر کلاه قرمز که به عنوان هکرهای هوشیار نیز شناخته می شوند و با قوانین خاصی که دارند نظیر دیگر هکر های قانونی عمل می کنند. تنها تفاوتی که هکرهای کلاه قرمزی یا هکرهای آزاد با هکرهای کلاه سفید دارند این است که کلاه سفید در پی ایجاد دیوارهای امنیتی قوی جهت امن کردن سیستم ها هستند و در پی دستگیری هکران کلاه سیاه می باشند در صورتی که کلاه قرمز ها آسیب بیشتری به کلاه سیاه ها می زنند به این گونه ای که با یافتن سازنده بد افزار در اینترنت دست به طراحی حملاتی علیه هکران کلاه سیاه می کنند.

در واقع این عمل با ایجاد ویروس و طراحی حملات DOS برای کامپیوتر های هکرهای کلاه سیاه ایجاد می شود که این عملکرد به نابودی کامل سیستمهای آنها منجر می شود. عملکرد هکرهای آزاد یا کلاه قرمز به صورت کاملاً تهاجمی می باشد و همواره به دنبال بی اثر کردن کامل فعالیت‌ های هکران کلاه سیاه می باشند.

بیشتر بخوانید : زبان جاوا اسکریپت چیست و چه کاربردی دارد؟

بهترین سیستم عامل برای هکر کلاه قرمز

شاید برای برخی افراد کمی تعجب برانگیز باشد اما ویندوزبه جزء بهترین سیستم عامل های هکر کلاه قرمز و دیگر هکر ها می باشد. این سیستم عامل محبوب بهترین نوع از سیستم عامل ها از نظر کاربری و رابط کاربری می باشد و بیشتر افراد با آن کار کرده اند که هکران نیز از این قاعده مستثنا نیستند. تمامی ابزار های هک و امنیت در ویندوز قابل اجرا می باشد به همین علت اکثر هکرها بیشتر از ویندوز استفاده می ‌کنند‌.

Black Win به عنوان یک ویندوز با ابزارهای امنیت و هک است که توسط یک گروه ایرانی طراحی و اجرا شده است. بلک وین به عنوان یک پروژه رایگان توسط آژانس امنیتی ابدال نگهداری و تأمین مالی می شود. به عنوان یک سیستم عامل عالی جهت نفوذ در ویندوز ۱۰ است و دارای بیش از ۵۰۰ ابزار امنیتی و بیش از هزار پوسته جهت بهره ‌برداری برای هکران است و مناسب برای هکر های مبتدی و حرفه ای می باشد.

کالی لینوکس از توزیع های لینوکس می باشد که ابتدا با نام بک ترک منتشر و روانه بازار شد و با تغییر نام این سیستم عامل به کالی لینوکس به عنوان یک ابزار مناسب برای هکرها به حساب می آید. کالی لینوکس بر اساس دبیان و ساخته شده توسط Offensive Security Ltd  می‌ باشد که از طریق متخصصان امنیتی جهت انجام عملیات تست نفوذ و جرم یابی قانونی دیجیتال و یا برای هکرها جهت انجام عملیات نفوذ و کرک به کار برده می شود.

Back box که از توزیعات لینوکسی جهت تست نفوذ و ارزیابی امنیتی طراحی و ساخته شده است مبتنی بر اوبنتون و یک شبکه و مجموعه ابزار تجزیه و تحلیل سیستم های غیر رسمی را ارائه می دهد. مجموعه کاملی از ابزار های مورد نیاز جهت هک اخلاقی و آزمایشات امنیتی است‌.