افرادی که همواره علاقه زیادی به یادگیریو مباحث مربوط به برنامه نویسی کامپیوتر دارند و وقت زیادی را صرف کار با کامپیوتر می کنند عموماً هکر می نامند‌. در واقع هکرها با نفوذ به سیستم های اطلاعاتی سازمان ها و شرکت های کوچک و بزرگ به عنوان هکر های مخرب نامیده می شوند. در حقیقت دیدگاه جامعه نسبت به آن‌ها بسیار منفی است ، اما جالب است بدانید که هکرها تنها عملکرد مخرب و منفی ندارند و هکرهای خوب با انجام تکنیک های درست و متناسب با دستورات شرکت ها و سازمان ها نیز وجود دارد. شبکه های کامپیوتری راهی جهت ارتباط برقرار کردن هکرها به حساب می آید که انواع مختلفی دارند. در این مقاله می خواهیم شما را با هکر کلاه سبز آشنا نماییم در ادامه با سایت برتر همراه باشید.

 

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره
تماس بگیرید.

 

آشنایی با هکر کلاه سبز یک هکر قانونی

با گسترش اینترنت و ایجاد کسب و کارهای بزرگ هکرها نیز با هوش تر و فعال تر شدن و دیدگاه جامعه نیز به آن ها عوض شد. در واقع عامل پیدایش این تغییر و دگرگونی هکرهای کلاه سفید می باشند.

این هکرها به عنوان هکر های قانونی شناخته می شوند و از طریق آنها می‌ توانید مشکلات سیستم های کامپیوتر سازمان ها را حل کنید. تکنیک هکر های قانونی شبیه هکر های کلاه سیاه است و کار اصلی آنها خنثی کردن خرابکاری های هکرهای سیاه به حساب می آید.

تمامی هکرها از دنیای متن باز پشتیبانی ‌می کنند و از این طریق می توانند از تجربیات یکدیگر آگاه شوند و در فرآیند ایجاد نرم افزار بهینه تر عمل کنند. با گسترش دنیای امنیت همچون دنیای اینترنت انواع هکر ها در دسته بندی های امروزی امور بیشتری را در زمینه کامپیوتر بنا به دسته ای که قرار دارند انجام می دهند که از مهمترین آنها می توان به هکر کلاه سبز اشاره نمود.

این هکرها افراد مبتدی را شامل می‌ شوند که تازه آغاز به توسعه مهارت های خود در زمینه هک نموده اند. در دنیای هکری این دسته از هکرها به طور معمول هکرهای دنباله ‌رو حرفه ای هستند و همواره در جستجوی راهی جهت کردن توانایی خود می باشد.

اینگونه هکر ها کنجکاو و در صدد پرسیدن سؤالات ابتدایی تر در زمینه هکری می باشند و از دیدگاه دیگر هکران عقب زده به حساب می آیند اما در هر صورت کار خود را ادامه می دهند و سؤالات خود را بدون در نظر گرفتن بازخوردی می پرسند.

این نوع هکرها ، هکرهای کلاه سیاه را بزرگتر از آنچه که در واقعیت هستند می پندارند و جرأت نزدیک شدن به دنیای واقعی را پیدا نمی کنند. هکرهای سبز یا هکراان تازه کار در اول راه از نتایج کارهایی که انجام می ‌دهند مطلع نیستند و امکان دارد به دردسر بیافتند. علت این اتفاقات نیز عدم اطلاعات کافی از ابزارها و روش ‌های صحیح استفاده از آن می باشد.

مقاله پیشنهادی : هکر کلاه سیاه چیست؟

چگونه یک هکر کلاه سبز شویم؟

چگونه یک هکر کلاه سبز شویم؟

برای یادگیری هک و تست نفوذ می بایست منابع مناسب آن را پیدا و مورد مطالعه قرار دهید.نظیر دیگر مفاهیم کامپیوتر مثل طراحی سایت چارچوب خاصی ندارد و باید به کشف آسیب پذیری و باگ ها که از اصول و چهارچوب آن است بپردازید.

در واقع یادگیری صحیح آن از طریق وب سایت های خارجی امکان پذیر است و در صورتی که مشکل زبان انگلیسی دارید می ‌توانید از طریق وب سایت آموزشی فارسی PentestCore.com برای یادگیری هک استفاده نمایید. این وب سایت مرجع آموزشی جهت هک و تست نفوذ به حساب می آید که می توانید به صورت کاملاً رایگان از آموزش های آن استفاده نمایید.

گام بعدی برای آموختن هک و یادگیری مبانی برای یک هکر کلاه سبز شدن استفاده از سیستم عامل های یونیکس مثل لینوکس می باشد. سیستم عامل های یونیکس سیستم هایی است که اینترنت با آنها اجرا می شودو در واقع شما می توانید بدون برخورداری از این سیستم عامل به اینترنت دسترسی داشته باشید اما هرگز قادر نخواهید بود که یک هکر حرفه ای شوید. جامعه هکری برروی این قبیل از سیستم عامل ها تمرکز دارد که محبوب ترین و معروفترین نوع سیستم عامل های یونیکسی نیز لینوکس به حساب می‌آید.

این امکان برای افراد وجود دارد که از طریق نرم افزارهای مجازی سازی به طور همزمان در کنار ویندوز های دیگر از ویندوز لینوکس نیز استفاده نمایند. در این میان از نسخه کالی لینوکس با توجه به قابلیت ها و توانایی هایی که دارد بیشتر برای امور امنیتی و مورد استفاده قرار می گیرد از جمله سیستم عامل های یونیکس می توان به سیستم عامل مک داروین اشاره نمود که از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد.

مقاله پیشنهادی : از زبان html چه می دانید؟

اهمیت زبان برنامه نویسی در هکر کلاه سبز

برنامه نویسی نیز در زمینه کسب دانش هکری بسیار مهم است و اگر هیچ علمی در این حوزه ندارید بهتر است از یک راه ساده تر و آموختن زبان html آغاز کنید و به مرور زمان در آن مهارت کسب نمایید. به یاد داشته باشید که همه چیز در اینترنت مثل عکس ، تم های طراحی شده و … به زبان html نوشته شده است است. برای نمونه اگر بخواهید یک وب سایت طراحی کنید حتماً باید نحوه کار با این زبان را یاد بگیرید.

زبان برنامه نویسی پایتون نیز یکی دیگر از زبان های محبوب در زمینه هک است که بسیار عالی طراحی شده و مطابق با نیازهای روز می باشد. شاید فکر کنید که پایتون زبان بسیار ساده است و کارایی چندانی برای تان نخواهد داشت اما بالعکس این نوع زبان برنامه نویسی بسیار انعطاف پذیر بوده و برای پروژه‌های بزرگ عالی می باشد.

در صورتی که مشتاق یادگیری هکر کلاه سبز هستید باید به سراغ زبان جاوا بروید. به یاد داشته باشید که این زبان برنامه نویسی برای شروع مناسب نیست و بیشتر به عنوان زبان دوم مورد توجه قرار می‌گیرد. این زبان تقریبا شبیه به پایتون است زیرا پایه هر دو بر حسب زبان C می باشد. جاوا اسکریپت به عنوان زبان برنامه نویسی وب برای یادگیری هک حرفه ای نسبت به پایتون گزینه بهتری می باشد.